• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mercedes Benz O305/O305G, autobusy w Car-System (1/87, H0)

daromaro

Znany użytkownik
#1
Pod wpywem kilku kolegow z forum interesujacych sie Car-System Fallera postanowilem tez cos dlubnac w tym temacie.
Padlo na Mercedesa O305 bo lubie autobusy i pasuje mi pod prywatnego przewoznika Gryf lub ZKM Gdansk (teraz GAiT).
Wiekszosc osob tu na forum przerabia pojazdy roznych firm na zasadzie zrobienia zmian w fabrycznym podwoziu danego modelu. Ja postanowilem podwozie zrobic calkowiecie od nowa. Wszystko zaczelo sie od przymiarki do silnika M660G324 firmy kkpmo (przekladnia 1/324).
 

Załączniki

OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
#2
Poniewaz mam dostep do trzech roznych drukarek FDM / FFF (Felix 3D, Gate2.0, Zortrax200) zrobilem sobie probne wydruki na wszystkich trzech. Nie da sie ukryc, ze polski Zortrax jest najlepszy. Bardzo dobrze ma rozwiazane zagadnienia zwiazane z programem obslugujacym G-Code. Bardzo ladnie odchodzi wlasciwy druk od dodatkowych podpor. Niezla jest tez powierzchnia pod tymi podporami. Poczatkowo pelne podwozie drukowane bylo w PLA (pomaranczowy), czarne, docelowe jest i bedzie drukowane w ABS. Reszta wyposazenia to: 'Zestaw sterowania' i 'Opony podwójne do ciężarówek' firmy Sol-Expert (oczywiscie skala 1/87), kontaktron NO/NC (podwojny), mikrowylacznik, listwa kołkowa 1x3pin raster 2.54mm, akumulator AAA x 2szt (2.4V).
 

Załączniki

OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
#4
Jak widziecie na gornym zdjeciu w trakcie prac wydarzyl mi sie maly incydent - silnik odkleil sie od przekladni. Czy komus z Was przdazyla sie podobna historia? Macie jakies doswiadczenie z przyklejaniem POMu do metalu? W ostatecznosci zrobie to CA.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#5
Tak mi sie odkleił nie raz silnik od przekładni, a kiedyś go nawet sam specjalnie odkleiłem, aby zamienić na mniejszy jak w moim Defenderze.
20160201_223855.jpg
Całość kleiłem CA, ale punktowo ;)

Powodzenia w realizacji tematu ;)
Oświetlenie będzie ??
 
OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
#6
Dziekuje za informacje odnosnie kleju. To potwierdzilo moje przypuszczenia o uzyciu CA. Jest to niestety klej z wyboru. Nie klei ani POMu ani obudowy silnika. Coz... nie mam innego pomyslu. Czy bedzie oswietlenie? Jakies tam przymiarki w tym temacie robie.
 

Astro

Znany użytkownik
#7
Cześć. Przegapiłem wątek :eek:
Zapowiada się super. Pomysł drukowania podwozia przetrenował Szymon. I miał dobry pomysł by drukować w metalu. Dobrze dociąża model.
A silnik chyba kazdemu się odkleił. Możesz albo ca, zalecam gęsty, albo bondic uv. Albo oba na raz.
Rozważ baterie 3.7v by zainstalować układ IR. Ostatnio rozkminiam open car system. Warto się nad nim pochylić.
Czekam na więcej.
 
OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
#8
Najbardziej mi w tej chwili zalezy na realistycznej predkosci. Postawilem na 2.4V ale mysle tez o 3.7V (mam juz wybrane nawet aku). No i te 2xAAA maja 1000mAh - praktycznie nie osiagalne przy tej wielkosci aku na 3.7V.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#10
Przed sklejeniem silnika z obudową przekładni, za pomocą CA, też obudowę silnika lekko matowiłem. Do tego silnik w dalszych etapach budowy był czasem dodatkowo zalewany klejem i nie było problemów aby wypadał. Możesz być spokojny o ten temat jeśli sie tego obawiasz ;)

@Astro co do drukowania ram w stali (proszek stalowy spiekany) to ma to sens przy ciężarówkach gdzie rama jest wąska i ażurowa. Myślę że patent ten średnio się sprawdzi w temacie podwozia autobusu z uwagi na jego gabaryty i koszty :/

PS. zakładam że w zabudowie autobusu łatwo o miejsce pod masę :)

Co do baterii to nie wiem czy paluszki AAA to dobry pomysł. Średnio widzę otwieranie i zamykanie takiego modelu aby je wymienić ;)
 

Astro

Znany użytkownik
#15
Ten Open Car System troche skomplikowany jest. IR, hmmm... raza mnie te diody na przodzie i koncu pojazdu. Juz chyba szybciej RC zrobie ;)
Bez przesady. Zasada jest ta sama co w rc, tylko, ze nie montujesz serwa, bo blaszka steruje pojazdem. Programowanie ograniczasz do swiateł, stopu i krzywej hamowania/przyspieszania. Sama instalacja diod ir to przecież nic trudnego. Lepsze to niż zabawa z satelitami fallera.
 
OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
#16
Tylko te ostatnie. Pozostałe są za duże i za mocne :)
Wiadomo. Tamte dwa dla porownania - jak bardzo miniaturyzacja posza do przodu.

Bez przesady. Zasada jest ta sama co w rc, tylko, ze nie montujesz serwa, bo blaszka steruje pojazdem. Programowanie ograniczasz do swiateł, stopu i krzywej hamowania/przyspieszania. Sama instalacja diod ir to przecież nic trudnego. Lepsze to niż zabawa z satelitami fallera.
Zobaczymy. Najpierw niech ta najprostsza wersja powstanie :)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora: