• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

MD Jaworzyna

OP
OP
SM03-422

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
675 9 1
#21
Święta tuż tuż,a pod choinką bardzo fajny prezent,czyli PIKO-wski Kriegslok do spolszczenia na Ty2-1164 (lub 764-różnią się wiatrownicami i inżektorami z lewej strony).Prace idą pełną parą,co widać na zdjęciach.Więcej zdjęć niebawem.
A korzystając z okazji chciałbym życzyć wszystkim Zdrowych,Wesołych i Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia i spełnienia wszystkich marzeń,zarówno w tym życiu prawdziwym jak i w tej mniejszej skali ;) Pozdrawiam
 

Załączniki

OP
OP
SM03-422

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
675 9 1
#22
Przy okazji prac nad Ty2 z tendrem 34D44,podpatrzyłem u znajomego jego dwójkę ze sztywnoramowcem,aż mi serducho mocniej zabiło :LOL: Z pozdrowieniami dla Mirka i Darka,właścicieli w/w dwójek,i wszystkich forumowiczów ;)
 

Załączniki

OP
OP
SM03-422

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
675 9 1
#23
W wolnej chwili dawna maszyna PKP, czyli rosyjska Tp104 została skasowana :( Ale po przebudowie (ubytku kilku części) posłuży jako grzejka w MD Jaworzyna,a jej tender,czyli 12C104 został już wcześniej przebudowany na pług Klima :LOL:
 

Załączniki

Woody

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#24
Pozwolę sobie odświeżyć temat, jako że miałem wreszcie okazję odwiedzić muzeum w Jaworzynie i makieta bardzo mnie zainteresowała, aczkolwiek usłyszałem o poważnych brakach taborowych (zauważyłem BR118 Guetzolda, i coś co było kiedyś chyba elektrowozem oraz trochę wagonów - każdy z innej "bajki").
W związku z tym wsparłem już muzeum zachomikowanymi w garażu pozostałosciami kilku zestawów Piko Junior + samowyładowczy Fals. Pracuję też nad kolejnymi modelami, już trochę w wyższym standrardzie (Ludmiła Piko udająca BR232 z PCC, trzy donnerbuchsy oczekujace na dostawę kalek, cysterna, dwie platformy Maerklina itd.). Generalnie zbieram sobie modele DB AG, więc praca nad polskimi modelami to miła odmiana i wyzwanie :)
 

szczepek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#25
SM03-422 napisał(a):
Makieta,o której wspomniałem,jest makietą dydaktyczną,zasilana jest na prąd stały z przemiennym,gdyż urządzenia sterownicze działają na prąd przemienny.Co do spotkania to jesteśmy za,ale ze względu na niskie temperatury jest to raczej w tej chwili niemożliwe,dlatego poczekajmy do wiosny i damy wtedy ogłoszenie o możliwości spotkania się (termin do uzgodnienia).Dla nas wiek nie jest żadną przeszkodą,najważniejsze,że są chęci :D Pozdrawiamy z Jaworzyny ;)
To jak robimy spotkanie? Może jeszcze w lipcu?
 
Reakcje
0 0 0
#26
Ja też chętnie bym zajechał do muzeum. Byłem w tą środę w muzeum i bardzo się tam zmieniło od tamtego czasu. Jak coś to piszcie na gg. Mój nr to: 17428893. Pozdrawiam
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
#27
Ja odwiedziłem skansen w Jaworzynie po 3 letniej przerwie dokładnie wczoraj.
Trafiłem na przewodnika w postaci byłego maszynisty, bardzo rzeczowy i dowcipny a do tego z pasją. Osobiście ja bym tam psów nie wieszał bo tam przynajmniej coś się dzieje. Napewno większośc by chciała aby więcej maszyn było sprawnych ale biorąc pod uwagę w jakim stanie to przejęto a w jakim jest teraz jest o.k. Gdyby nie obecna inicjatywa to wszystko było by na złomach a tak przynajmniej są i można je oglądać. Byłem ostatni raz w skansenie (to muzeum ale ja nazywam je skansenem) 3 lata temu i napewno nie jest gorzej. Co do makiety jaka tam się znajduje to dowiedziałem się, że jest ona pozostałością po zlikwidowanej szkole kolejowej i była dydaktyczna to nie jest redukcja.
Osobiście ja tam zawsze chętnie bywałem i bywac będę i nie do końca rozumiem to stałe narzekanie na wszystko. Skoro w Jaworzynie jest tak źle to dobrze jest w Krzeszowicach? Bo gdyby nie obecny właściciel to obiekty na terenie MD czekał by ten sam lub gorszy los.
Ja mogę tylko pomarzyć aby w Jarocinie, Szczypiornie lub Kepnie było coś takiego jak w Jaworzynie. Kiedyś takie ostoje pary teraz są ruinami a pod Tkt48 130 można efektownie wdepnąc w odchody i co najwyżej zrobić koło niej siku. Nie rozumiem tego wiecznego narzekania na wszystko to chyba jakaś zazdrośc , że ktoś coś w końcu ocalił.
Ja nie spacjalnie miło wspominam Wolsztyn dla przykładu. Pytałem o jakiegoś przewodnika powiedziano mi, że NIE MA!!!!!!!!! Po chwili zjawili się niemieccy turyści i ów jegomośc zjawił się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki więc jak to jest......... kilka euro jałmużny i już tańczył jak mu zagrali tak się szanuje turystów w polskim muzeum?
W Jaworzynie nic takiego mnie nie spotkało raczek ludzie tam pracujący lub udzielający się byli bardzo życzliwi. Co do kaski zbieranej przez muzeum to za bilet dałem 9 zł, chyba warto za mozliwośc obejrzenia tylu eksponatów. Więc zarzut , że interesuje ich tylko kasa nie do końca trafiony.
Osobiście pozdrawiam ludzi związanych z muzeum w Jaworzynie , szczególnie pana przewodnika, młodego człowieka , który mu pomagał (wdałem się przypadkowo z tymi osobami w rozmowę o modelach i mojej budowanej małej Tkt48 :D ) oraz miłą panią z kasy biletowej , która pozwoliła nam przetrzymac ciuchy motocyklowe i kaski :D
Na konieć życzę mniej tego polskiego gderania na nie i jeszcze raz pozdrowienia dla Jaworzyny.
 
OP
OP
SM03-422

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
675 9 1
#29
Znalazłem swój wątek, a dzięki niemu chciałem pokazać prawie co ukończoną przebudowę Rocowskiej BR74 (wersja DB, nr katalogowy 43271) na pekapowską OKi2. Brakuje jeszcze węgla, nowych gumek przyczepnośćiowych i żółtej farby. Ale już cieszy me oko. Armaturka częściowo wymieniona, trochę dołożonej, zmiana umiejscowienia turbogeneratora, opuszczona sprężarka, wymieniona pompa wodna, podwyższenie skrzyni węglowej, dodanie osłon rur parowlotowych, dodanie mechanika i pomocnika plus małe malowanko i jeszcze kilka
P1070445.JPG
P1070448.JPG
P1070450.JPG
P1070778.JPG
P1070779.JPG
P1070780.JPG
P1070781.JPG
P1070784.JPG
P1070787.JPG
P1070788.JPG
P1070789.JPG
P1070791.JPG
P1070792.JPG
. Wzorem były dwie fotografie OKi2-36 z tego forum i oryginał stojący w Jaworzynie, aczkolwiek chciałem zachować pompę wodną, ponieważ tylko dwie lub trzy sztuki OKi2 (w tym nr 27 z Jaworzyny) miały je zdemontowane i zastąpione inżektorem z lewej strony.
 
OP
OP
SM03-422

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
675 9 1
#35
Dawno nic nie dodawałem u siebie, tak więc po dłuższej przerwie dzięki zakupowi od kolegi Vitasem z tutejszego forum gutzoldowskiej BR52 w wersji wojennej z tendrem sztywnoramowym Floridsdorfa powstał Ty2 o numerze 218 przynależnym w dość długim okresie do parowozowni Jaworzyna Śląska. Zakres prac oraz efekty widoczne na poniższych zdjęciach:
Ty2-218 (1).JPG
Ty2-218 (2).JPG
Ty2-218 (3).JPG
Ty2-218 (4).JPG
Ty2-218 (5).JPG
Ty2-218 (6).JPG
Ty2-218 (7).JPG
Ty2-218 (8).JPG
Ty2-218 (9).JPG
Ty2-218 (10).JPG
Ty2-218 (11).JPG
Ty2-218 (12).JPG
Ty2-218 (13).JPG
Ty2-218 (14).JPG
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
#37
Też kiedyś przerabiałem tego BR52 z Gutzolda i uważam, że baza jest jedną z przyjemniejszych do prac. Liliput był jakiś taki zawsze kłopotliwy. Piękny parowóz. Pięknie, że w czasach kiedy chyba już z 90% ludzi interesuje się tylko jakimiś dragonami, traxami czy jak tam to zwą znajduje się ktoś kto nadal widzi sens i piękno w stworzeniu parowego smoka. Zadowolenia z tego Ty2 na swoim modelowym szlaku :)
 

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.300 3 0
#40
Korzystając z okazji wykopu - może ja słówko o makiecie w Jaworzynie.

Z tego co pamiętam ruch pociągów uzależniony jest tam od sygnalizacji.
Więc jako maszyniści raczej sobie nie pojeździcie. Druga sprawa, to np na bocznice wchodzi lokomotywa + wagon.

Tam pociągi są tylko symboliczne, makieta ma przedstawiać zasady działania urządzeń.
Podajesz np na tarczy manewrowej sygnał zezwalający - pociąg sam rusza itd...
 
Ostatnio edytowane: