Wagony tego typu były początkowo przydzielone na PKP do wszystkich okręgów (DOKP), oprócz DOKP Warszawa.
Począwszy od roku 1958, po likwidacji DOKP Łódź, niejako "automatycznie" znalazły się one również na stanie DOKP Warszawa, tak więc można śmiało powiedzieć, że wagony niemieckiej budowy wojennej, typu Mci-43, użytkowane były przez wszystkie dyrekcje okręgowe PKP.
Wagony te były używane przede wszystkim do tzw. "przewozów pracowniczych" lub służbowych, a w końcu swojej eksploatacji - praktycznie wyłącznie w pociągach służbowych (tzw. "klasach"). Ostatnim odnotowanym zastosowaniem tego typu wagonu (w normalnym oznakowaniu wagonu pasażerskiego 2 klasy), był pociąg służbowy kursujący na terenie stacji przeładunkowej Małaszewicze, w połowie lat 80-tych.
Jeśli natomiast chodzi o służbę tych wagonów w DOKP Katowice, to w latach 1958-60 przydzielonych było do tej dyrekcji ok. 30 wagonów tego typu. Były one przydzielone wówczas do stacji macierzystej Szczakowa i kursowały w relacjach: Szczakowa-Bukowno, Szczakowa-Ząbkowice, Strzemieszyce-Zagórze, czy Szczakowa-Kazimierz (skład: 5 x Bt + F + OKl2).
Należałoby jeszcze dodać, że o ile początkowo DOKP Katowice (obok DOKP Wrocław) dysponowały chyba największą liczba wagonów tego typu, to począwszy od roku 1958, dostawy nowoczesnych wówczas wagonów typu 43A do ruchu lokalnego, a następnie duże dostawy niezwykle pojemnych 4- wagonowych zespołów serii Bipa dla DOKP Katowice (od roku 1959), pozwoliły na stopniowe wycofanie z eksploatacji (lub przekazanie ich do innych DOKP) zarówno starych "boczniaków", jak i wspomnianych tutaj wagonów typu Mci-43.
W przypadku wagonów typu Mci-43, po wycofaniu z eksploatacji handlowej były one, ze względu na swój (wówczas) młody wiek i dobry stan techniczny, najczęściej przekwalifikowywane na wagony techniczno-gospodarcze różnych służb PKP.