• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Informacja MCi-43 Lenz'a na Bti

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
#1
Firma Lenz zapowiedziała o produkcji modelu wagonu Mci-43, ktory doskonale nadaje się na konwersję na wagon 2 klasy w oznaczeniach PKP typ Bti.

41140_mci_vorbild_01.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
#2
Firma Lenz zapowiedziała o produkcji modelu wagonu Mci-43, ktory doskonale nadaje się na konwersję na wagon 2 klasy w oznaczeniach PKP typ Bti.
To dobra wiadomość :). Wagonów tego typu było na PKP sporo i były eksploatowane aż do lat 80 (!).
Można więc będzie trochę "poszaleć", tym bardziej, że wagony te nie zawsze nosiły na PKP oznaczenie serii Bti.
Wcześniej oznaczone były serią Bit, a jeszcze wcześniej Ct.
Tak więc mozliwości będzie wiele...
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#3
Ja niestety nie pamiętam takiego typu wagonu, można było by prosić o informację, w jakich okręgach PKP były użytkowane. Lata młodości spędziłem w okręgu katowickim, mieszkałem 100mb od torów z Katowic do Zawiercia i nie przypominam sobie tego typu wagonu w składzie osobowym.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
#4
Wagony tego typu były początkowo przydzielone na PKP do wszystkich okręgów (DOKP), oprócz DOKP Warszawa.
Począwszy od roku 1958, po likwidacji DOKP Łódź, niejako "automatycznie" znalazły się one również na stanie DOKP Warszawa, tak więc można śmiało powiedzieć, że wagony niemieckiej budowy wojennej, typu Mci-43, użytkowane były przez wszystkie dyrekcje okręgowe PKP.
Wagony te były używane przede wszystkim do tzw. "przewozów pracowniczych" lub służbowych, a w końcu swojej eksploatacji - praktycznie wyłącznie w pociągach służbowych (tzw. "klasach"). Ostatnim odnotowanym zastosowaniem tego typu wagonu (w normalnym oznakowaniu wagonu pasażerskiego 2 klasy), był pociąg służbowy kursujący na terenie stacji przeładunkowej Małaszewicze, w połowie lat 80-tych.
Jeśli natomiast chodzi o służbę tych wagonów w DOKP Katowice, to w latach 1958-60 przydzielonych było do tej dyrekcji ok. 30 wagonów tego typu. Były one przydzielone wówczas do stacji macierzystej Szczakowa i kursowały w relacjach: Szczakowa-Bukowno, Szczakowa-Ząbkowice, Strzemieszyce-Zagórze, czy Szczakowa-Kazimierz (skład: 5 x Bt + F + OKl2).
Należałoby jeszcze dodać, że o ile początkowo DOKP Katowice (obok DOKP Wrocław) dysponowały chyba największą liczba wagonów tego typu, to począwszy od roku 1958, dostawy nowoczesnych wówczas wagonów typu 43A do ruchu lokalnego, a następnie duże dostawy niezwykle pojemnych 4- wagonowych zespołów serii Bipa dla DOKP Katowice (od roku 1959), pozwoliły na stopniowe wycofanie z eksploatacji (lub przekazanie ich do innych DOKP) zarówno starych "boczniaków", jak i wspomnianych tutaj wagonów typu Mci-43.
W przypadku wagonów typu Mci-43, po wycofaniu z eksploatacji handlowej były one, ze względu na swój (wówczas) młody wiek i dobry stan techniczny, najczęściej przekwalifikowywane na wagony techniczno-gospodarcze różnych służb PKP.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
#7
Firma Lenz zaprezentowała na targach w Norymberdze 2016 postęp prac nad modelem wagonu MCi-43, który zapewne także ukaże się latem tego roku.

mci-1.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
#12
Na rynek trafił już wagon MCi-43 Lenza, który po przemalowaniu i przeznakowaniu na Bti może jeździć w składach PKP. Cena wagonu ok. 200 €. Wagon posiada wbudowany dekoder DCC do oświetlenia i wyposażenie w ławki do siedzenia.

41140-01_mci.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wagony osobowe 0
Wagony osobowe 17

Podobne wątki