mniejsze zęby są bardziej wytrzymałe na moment zginający
W przekładni zębatej o skośnych zębach luzy ( szczeliny miedzy zębami) sa zmniejszone. Dzięki temu ściślej ze sobą współpracują, a to przekłada sie korzystnie na głośność pracy.
Nie do końca masz racji młody człowieku, ale się spierać nie będę, taka przekładnia z zębami śrubowymi ma ząb dłuższy niż szerokość koła, dzięki temu oraz temu że jest pochylony zazębienie występuje na dłuższym odcinku (tzw.wskaźnik zazębienia)co powoduje cichszą i spokojniejszą pracę, luzy są podobne, choć wizualnie wyglądają na mniejsze, gdyby tak rzeczywiście było dochodziłoby do kleszczenia zębów i ich przedwczesnego zużycia.
Przy takim samym momencie gnącym, w mniejszych zębach czyli w przekroju najbardziej podatnym na zginanie, pojawiają się większe naprężenia gnące niż w zębie większym, ponieważ jest inny wskaźnik wytrzymałości na zginanie i większy przekrój podatny.
Siła osiowa występuje zawsze w przypadku takich kół, tu można uznać ją za znikomą i pominąć, aczkolwiek przy tym samym kierunku obrotów może dojść do uszkodzenia korpusu, na skutek tarcia koła o obudowę w dużych konstrukcjach taka przekładnia ma inne łożyskowanie niż taka z zębami prostymi.
Ściskam Panów modelarzów.