• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja MBxd2 model H0e

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
Z

Zv

Gość
No Po prostu uśmiałem się do łez... Pierwszą skrzynię biegów projektowalwm w technikum... potem różne na studiach... i w życiu nie myślałem że na forum modelarskim ktoś wypali mi taki wykład. ZDENIU brawo Ty. Ja śmiałem się tylko z niekonsekwencji Twojego wpisu. Teorię przekładni mam opanowaną niestety jestem inżynierem i praktykiem z wieloletnim stażem i nie przyszło by mi do głowy tak błysnąć na forum kolejowym. Uśmiałem się setnie! Naprawde dawno nimt mi tak nie poprawil humoru!
 

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
430 13 17
No Po prostu uśmiałem się do łez... Pierwszą skrzynię biegów.projektowalwm w technikum... potem różne na studiach... I w życiu nie myślałem że na forum.modelarskim ktoś wydali mi taki wykład. ZDENIU brawo Ty. Ja śmiałem się tylko z niekonsekwencji Twojego wpisu. Teorię przekładni mam opanowaną. Uśmiałem.się setnie! Naprawde dawno nimt mi tak nie poprawil humoru!
Cieszę się że mogłem Cię rozbawić, choć szkoda że jako fachman w dziedzinie nie podjąłeś konstruktywnej rozmowy i nie potrafiłeś osobom nie tak światłym jak Ty wyjaśnić tylko zacząłeś drwić i dalej to robisz.
Ja nie jestem teoretykiem tylko praktykiem i wiem o czym piszę mimo że może faktycznie użyłem nie właściwych określeń. Tym bardziej nie widzę nie konsekwencji w swojej wypowiedzi a jedyne co to przeciwnie nie zrozumienie a to już nie do końca moja wina.
No ale cóż, jak sam pisałeś nie raz to forum zaczyna przypominać syf, sam to udowadniasz a dziw bo nie raz wytykałeś innym że nie potrafią rozmawiać normalnie.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
@zdeniu... źle to odebraleś :) Nie ma w tym grama kpiny. Wszak Twój wywód zrozumie tylko kilka osób z tego grona lecz mnie sprawił ogromna przyjemność. Wszystko co piszesz to świnto prowda tylko ni jak się ma do mojego napedu gdyż połowa z sił o których piszesz jest pomijalna że względu na brak masy. Ale to już temat na zupełnie inne forum. Pozdrawiam Cię serdecznie i nie bierz wszystkiwgo tak negatywnie. Nie oglądajmy się na syf tylko więcej pozytywnej energii :)
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.446 72 3
No tak z 1:1...
Pierwsze modernizacje EN57 do standardu AKM. W ramach tych prac zmieniano silniki szeregowe DC na asynchroniczne
( przezwojenie starych silników)...
Ktoś wpadł na "genialny" pomysł by w ramach wyciszenia przekładni zastosować skośne zęby... Zapomniano oczywiście o takim szczególe jak panewki za pomocą których opierał się na osi zestawu silnik z przekładnią...
Po jakimś czasie łożyska w silnikach zaczęły padać...
W efekcie tego w pierwszej wersji AKM'ek wrócono do zębów prostych, a w kolejnych wersjach zaczęto stosować przekładnie Gmeindra...
Maciek, przepraszam za aż takie odejście od tematu i pozdrawiam z postoju na bocznicy kolejowej Warszawa Wola...
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
Nie mogłem zasnąć i jedna myśl nie dawała mi spokoju. Forum czy mail czy sms nie niesie ładunku emocji piszącego. Jest neutralne. Dlatego natura człowieka podszyta ostrożnością podpowiada że to zaczepka lub niemal atak... choć to zupelna bzdura. Tak jest tego nie zmienimy...
@zdeniu sprawiłeś mi swoim wpisem frajdę... Bo poczułem ducha dawnych lat i wykładów. Wasz dialog z @Maslo jest świetny.
Nie wiem tylko jak zmienić sposób pisania aby między nami tu na forum było hmm... przyjazniej. Wszystko to pokłosie wielu pyskówek i braku wzajemnego szacunku i NIKT tu nie jest święty.
Najdziwniejsze jest tez to że podczas spotkań twarzą w twarz.... nie dość że tej zajadlosci ktora nas tu trawi nie ma to jeszcze epatujemy wzajemną wręcz sympatią...
Nie nie martwcie się nic nie paliłem....
Mam tylko ostatnio takie właśnie przemyślenia: zacznę od siebie i spróbuje aby ten rok był lepszy nie tylko modelarskie ale i forumowo międzyludzki.
Dobranoc.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.446 72 3
Co do tych relacji międzyludzkich niestety Maćku masz rację..., internet czasem robi swoje.

Pozdrawiam z Wieliszewa...:)
( jeszcze jeden pociąg do odhaczenia i do domu)
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
No właśnie, sam jestem ciekawy gdzie kupujesz te koła, chociaż nie mam zamiaru ich stosować. Jeżeli w skali 1:1 zęby skośne są oczywistą oczywistością to w H0 są raczej nieistotną z punktu widzenia mechaniki finezją. Dlatego niewielu producentów je stosuje. Różnice w głośności pracy na pewną są niezauważalne, siły wzdłuże i inne pomijalne. Najważniejsze jest odpowiednie osadzenie właściwy luz między kołami i na panewkach wałków. Jako dowód można podać współczesne modele wielkoseryjne z cichobieżnymi napędami i prostymi zebami przekładni. A przecież wyprodukowanie kół z tworzywa z zębami skośnymi nie byłoby żadnym problemem i nie podniosłoby kosztów ani o centa.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
Koła ze skośnymi zębami są tylko dlatego że producent robi jednocześnie koła do przekładni ślimakowych na osiach. Wg mnie to te same skośne koła nawet pozwoliłem sobie nawet je organoleptycznie porównać i zazębić. Nie ma w ofercie kół z innymi zębami niż skośne dlatego sądzę że to tylko kwestia optymalizacji produkcji. Wszystko zamawiam raz do roku z... Australii.
W EU zamawiam różne rzeczy tu: https://shop.kkpmo.com/product_info.php?info=p21680_spur-gear---customized-gearwheel.html
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.257 496 29
mniejsze zęby są bardziej wytrzymałe na moment zginający
W przekładni zębatej o skośnych zębach luzy ( szczeliny miedzy zębami) sa zmniejszone. Dzięki temu ściślej ze sobą współpracują, a to przekłada sie korzystnie na głośność pracy.
Nie do końca masz racji młody człowieku, ale się spierać nie będę, taka przekładnia z zębami śrubowymi ma ząb dłuższy niż szerokość koła, dzięki temu oraz temu że jest pochylony zazębienie występuje na dłuższym odcinku (tzw.wskaźnik zazębienia)co powoduje cichszą i spokojniejszą pracę, luzy są podobne, choć wizualnie wyglądają na mniejsze, gdyby tak rzeczywiście było dochodziłoby do kleszczenia zębów i ich przedwczesnego zużycia.
Przy takim samym momencie gnącym, w mniejszych zębach czyli w przekroju najbardziej podatnym na zginanie, pojawiają się większe naprężenia gnące niż w zębie większym, ponieważ jest inny wskaźnik wytrzymałości na zginanie i większy przekrój podatny.
Siła osiowa występuje zawsze w przypadku takich kół, tu można uznać ją za znikomą i pominąć, aczkolwiek przy tym samym kierunku obrotów może dojść do uszkodzenia korpusu, na skutek tarcia koła o obudowę w dużych konstrukcjach taka przekładnia ma inne łożyskowanie niż taka z zębami prostymi.

Ściskam Panów modelarzów.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
Ta wersja Mbxd2 jest tak odjechana że na bank jeden taki wagon powstanie. 805.9 JHMD Właśnie rysuję :) postaram się otrzymać wymiary z proporcji ze zdjęć. Niestety nie wybiorę się mierzyć i focić. Tak więc gdyby ktoś miał dobre boczne foto będę wdzięczny.

Černovice(PE)-nádraží2015hašišbedna3.jpg
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
wg mnie absolutny odlot... ktoś tam w Czechach ostro popalił przy projektowaniu :) Cholera mam za daleko żeby to pomierzyć i obfocić... dobrych zdjęć jak na lekarstwo. Rysunek na podstawie proporcji z dostępnych zdjęć.

805.9 JHMD.jpg
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Ta wersja Mbxd2 jest tak odjechana że na bank jeden taki wagon powstanie. 805.9 JHMD Właśnie rysuję :) postaram się otrzymać wymiary z proporcji ze zdjęć. Niestety nie wybiorę się mierzyć i focić. Tak więc gdyby ktoś miał dobre boczne foto będę wdzięczny.

Zobacz załącznik 531078
Jak napisał kiedyś o tej motorówce mój bardzo znany Imiennik, cytuję "...zaraz złoży jaja..."
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
Prototypowy wózek polutowany, wypiaskowany i pomalowany. To jednak ciągle tylko prototyp. Brakuje sprężyn w drugim stopniu i wykonany był tak: każda strona w dwa rożne sposoby.
Docelowe wózki będą się różnić tylko kształtem niektórych elementów co ułatwi montaż.

20180109_202515.jpg 20180109_202458.jpg 20180109_202505.jpg
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 3
Wąskotorówka 7
Wąskotorówka 16
Wąskotorówka 36
Wąskotorówka 74

Podobne wątki