• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja MBxd2 model H0e

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
Z
#42
Naped z HF. Testowe podwozie jezdzi na jednym napedzanym wozku a drugim tylko z odbiorem i radzi zobie zadziwiajaco dobrze z wagonem 3aw a wiadomo ze to ko strukcja ktora nie jezdzi zbyt latwo i bez oporow. Jednak dla tych co beda chciel wagon o naprawde dobrych uciagach bedzie wersja z dwoma napedzanymi wozkami kazdy ze swoim silnikiem bo wersja z silnikiem cenyralnym i kardanami to calowita masakra... tyle z moich testow. Wagon jako pojedyncza jednostka bez doczep pieknie jeździ z jednym napedzanym wozkiem.
 
OP
OP
Z
#44
Nie. Ten wagon sporadycznie w naszych realiach ale jednak ciągał rumuńską klasę. Tak jak pisalem wg mnie w zupełności wystarcza naped na jeden wózek ale dla tych co beda chcieli zrobic nim pociąg transporterowy bedzie wersja z dwoma napedzanymi wózkami ☺
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#54
Tak beda powstawaly kardany do Mbxd2. Fabryczne Hoolywood'a wg mnie dramat. Czy napęd z silnikiem centralnym i wózkami napedznymi kardanami mojej produkcji będzie lepszy niż dwa napędzane każdy osobno swoim silnikiem wózki okaże sie w najbliższym czasie. Jeszcze tylko skończę kilka zamówionych modeli i skupie się już tylko na Mbxd2. Blachy prototypu w trawialni ☺

20160212_120025.jpg
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.717 30 1
#55
Ten toczony kardan wygląda pięknie, ale czy warto tracić czas na to? Ja kupuję kardany tutaj:http://www.pojezdy.eu/ są większe i mniejsze i różne długości więc zawsze można coś dobrać. Najwyżej gniazda toczę sam. Moim zdaniem napęd z kardanami na pewno będzie lepszy od dwóch silników, kardany są bardzo korzystne w napędzie, stosuje je nawet tam gdzie teoretycznie nie są potrzebne ale one pełnią rolę sprzęgła elastycznego i jazda jest płynniejsza. Zresztą kardany to już standard w napędach modelowych.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#56
Czas kolego nie ma znaczenia :D to modelarstwo nie produkcja - liczy się satysfakcja i efekt końcowy :) Też myślałem sobie podobnie ze: kardany silnik po środku i dwa napędzane wózki będą lepsze - sprawniejsze - silniejsze niż dwa napędzane swoimi silnikami wózki. Jednak teoria a praktyka rożni się od siebie tym czym inżynier od starego majstra.. inżynier myśli sobie że tak powinno być a majster wie że nie :) Mam dwa prototypy jeden z dwoma napędzanymi wózkami na jednym dekoderze i drugi dwa wózki napędzane centralnie położonym silnikiem z kardanami. Plastykowe odlewane kardany eliminuję z marszu ktoś kto bawił się w "prawdziwe" samochody RC wie o czym mówię. Dlatego robię swoje kardany - idealnie spasowane itd. Testowałem oba rozwiązania pod względem uciągu, płynności jazdy, skradania się po torach.. i na dzień dzisiejszy jest 70 - 30 dla dwóch napędzanych wózków. To kosztowne rozwiązanie dlatego męczę temat centralnego silnika dalej. Wózki napędzane maja przełożenie 30:1, silnik z kardanami sumarycznie 27:1 więc porównywalnie. Rozwiązanie z kardanami działa jak dobra terenówka - silnik napędza reduktor-rozdzielacz a ten wałami wózki. Natomiast wózki mają silnik nad sobą który przez 3 stopnie przełożenia napędza osie.. Niby to samo ale jednak zupełnie inaczej obie te konstrukcje zachowują się pod wpływem kosmosu :D A tak na serio: Mbxd2 to wielka jak na H0e i szeroka bryła dlatego myślę sobie że dwa wózki to lepiej rozłożona masa i dociążenie osi. Dwa napędzane wózki uciągną dwa razy tyle niż silnik centralny mimo że w wózkach mam Mashimy 1024 a centralnie leży 1632. No nic mam masę czasu jak pisałem bo to modelarstwo więc testował będę dalej. Ten model.. uwielbiam oryginał więc chciałbym aby był taki wszystko mający bez kompromisów :) nawet oświetlenie stopni :)
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.717 30 1
#57
No dobra, jeśli tak ci wyszło na testach to nie może być inaczej, w końcu praktyka zawsze zweryfikuje teorię. Ja jestem zwolennikiem kardanów bo to rozwiązanie wydaje mi sie bardziej eleganckie z punktu widzenia techniki. Co do uciągu to tutaj chyba jeden silnik zupełnie wystarczy, mashima 1620 to już spory silnik. Na pewno taki metalowy kardan jest o niebo lepszy od tych z wtrysku, w modelu jednostkowym można tak robić, ale w seryjnym to już byłby chyba zbędny luksus a i cena musiałaby podskoczyć. Ja bym jednak to wolne miejsce zamiast dwóch silników wykorzystał na dociążenie wagonu i wsadzenie jeszcze pojemnego kondensatora. Ale każdy konstruktor ma własną wizję i koncepcję.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#58
Piotrze kondensatory w obu prototypach pakiet 2 x 1000mf :) a z obciążeniem żeby było tak fair to nad każdym wózkiem w prototypie z centralnym silnikiem wsadziłem tyle gram ile wazy silnik w wózku drugiego prtotypu + 20%. Wiesz ja tez jestem w zwolennikiem rozwiązania z kardanami to jakoś tak bardziej lubię mechaniczne czyste rozwiązania.. po za tym to tak jakbyś w samochodzie napędzał każde koło osobnym silnikiem :) niby fajnie ale.. :) dlatego sam sobie usiłuje udowodnić że wersja z kardanami to jest to :) Więc pewnie bedzie tak że jak będę już szczęśliwie ten model komuś oferował to będzie mógł sobie wybrać :) oldschool na kardanach albo wersja evolution na dwóch wózkach :) wady i zalety obu będą znane, tymczasem testuje na poligonie niczym Ferdynand Porsche podwozia Tygrysa :)
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.717 30 1
#60
Napęd osobnym silnikiem na prawie każde koło nie jest jakims specjalnie wydumanym wynalazkiem, vide tramwaje czy wagony EZTów, jednak w tak małym pojeździe jak wagon H0e mi wydaje sie już troszkę przekombinowany. Co do kardanów to z moich doświadczeń trzeba jedynie zachować dużą dokładność montażu i unikać zbędnych luzów.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 3
Wąskotorówka 7
Wąskotorówka 16
Wąskotorówka 36
Wąskotorówka 74

Podobne wątki