Projekt nie jest do końca klubowy ze względu na jego koszty. Za projekt odpowiadają ArturG, AlexC, Marek.K, MarcinP i ja.
Mazowsze Główne to stacja węzłowa, w której spotykają się 3 linie dwutorowe. Posiada grupę osobową, grupę towarową, dwa miejsca na dołączenie bocznic, parowozownię, grupę odstawczą EZT, warsztat naprawczy oraz własną część zakładową. 2 perony dwukrawędziowe oraz 1 jednokrawędziowy.
Grupę do odstawiania składów podczas podmiany na inny skład. Ma też służyć do podmiany trakcji.
Część będzie pod drutem docelowo ale bez grupy towarowej. Ona ma być trochę jako część techniczna.
Długość peronów 350 cm ale tutaj się zastanowimy jeszcze bo jest miejsce na dłuższe. Minimalne DUT grupy odstawczej około 500 cm maksymalne ponad 650 cm.
Stacja jest przeznaczona głównie na imprezy FREMO. Jest też elementem spójnym do Pętli Mazowsze Wschodnie oraz do Trójkąta Mazowsze Zachodnie (w trakcie przygotowywania). Wymiary skrzynek stacyjnych to 1200 x 900 cm. Długość całości koło 20 mb
Zakładamy że do obsługi samej stacji będą potrzebne min. 3 osoby. Do pętli i trójkąta po 1 osobie. Zresztą wyjazd z całością będzie możliwy o ile pojedzie minim 6 osób biorąc pod uwagę rozmiary całości. Będzie też niewiele miejsc gdzie całość się zmieści. Dlatego będą to głównie wyjazdy na FREMO. Jeżeli do tego miały by jechać dwie bocznice to taki wyjazd to minimum 10 osób. Może kiedyś się uda
Na dzień dzisiejszy jesteśmy w posiadaniu:
Gotowych skrzynek w raz z systemem poziomującym skrzynki podczas podłączania.
Materiału torowego w tym układów torowych od Węgra.
Części elektryki i elektroniki w tym boostery.
Obrotnicy i budynków na bocznicę wewnętrzną.
Po wielu próbach mamy chyba w końcu przygotowany system nóg.
Czekamy na:
Napędy
Semafory (zamówione już u ZbyszkaK)
Lampy na makietę (zamówione już u ZbyszkaK)
Tłuczeń, zieleń i pozostałe budynki. Tutaj część tłucznia jest już przesiana
Najtrudniejszą częścią projektu będzie sterowanie tym tworem. Tutaj o wiele więcej może napisać @Arturro. Ale makieta będzie sterowana pulpitem analogowym z wykorzystaniem technik komputerowych . Zakładamy również dwa punkty monitorujące głowice wjazdowe przy pomocy systemu kamer, z których obraz będzie wyświetlany w okolicy pulpitów. Jesteśmy też na etapie wymyślania rozwiązań związanych z transportem tego tworu.
Poniżej kilka zdjęć i schemat ogólny z trójkątem.
Skrzynki
Nogi są już inne ale system pozycjonowania i skręcania jest taki sam
Tory oraz układy od węgra
Elementy potrzebne do przygotowania płytek do sterowania
Materiał na tory jakaś 1/5 tego co potrzeba
Elementy do nóg oraz jak to już stoi na nogach.
Płytki dodam później jak tylko uda mi się przesłać zdjęcia i załączyć.
Mazowsze Główne to stacja węzłowa, w której spotykają się 3 linie dwutorowe. Posiada grupę osobową, grupę towarową, dwa miejsca na dołączenie bocznic, parowozownię, grupę odstawczą EZT, warsztat naprawczy oraz własną część zakładową. 2 perony dwukrawędziowe oraz 1 jednokrawędziowy.
Grupę do odstawiania składów podczas podmiany na inny skład. Ma też służyć do podmiany trakcji.
Część będzie pod drutem docelowo ale bez grupy towarowej. Ona ma być trochę jako część techniczna.
Długość peronów 350 cm ale tutaj się zastanowimy jeszcze bo jest miejsce na dłuższe. Minimalne DUT grupy odstawczej około 500 cm maksymalne ponad 650 cm.
Stacja jest przeznaczona głównie na imprezy FREMO. Jest też elementem spójnym do Pętli Mazowsze Wschodnie oraz do Trójkąta Mazowsze Zachodnie (w trakcie przygotowywania). Wymiary skrzynek stacyjnych to 1200 x 900 cm. Długość całości koło 20 mb
Zakładamy że do obsługi samej stacji będą potrzebne min. 3 osoby. Do pętli i trójkąta po 1 osobie. Zresztą wyjazd z całością będzie możliwy o ile pojedzie minim 6 osób biorąc pod uwagę rozmiary całości. Będzie też niewiele miejsc gdzie całość się zmieści. Dlatego będą to głównie wyjazdy na FREMO. Jeżeli do tego miały by jechać dwie bocznice to taki wyjazd to minimum 10 osób. Może kiedyś się uda
Na dzień dzisiejszy jesteśmy w posiadaniu:
Gotowych skrzynek w raz z systemem poziomującym skrzynki podczas podłączania.
Materiału torowego w tym układów torowych od Węgra.
Części elektryki i elektroniki w tym boostery.
Obrotnicy i budynków na bocznicę wewnętrzną.
Po wielu próbach mamy chyba w końcu przygotowany system nóg.
Czekamy na:
Napędy
Semafory (zamówione już u ZbyszkaK)
Lampy na makietę (zamówione już u ZbyszkaK)
Tłuczeń, zieleń i pozostałe budynki. Tutaj część tłucznia jest już przesiana
Najtrudniejszą częścią projektu będzie sterowanie tym tworem. Tutaj o wiele więcej może napisać @Arturro. Ale makieta będzie sterowana pulpitem analogowym z wykorzystaniem technik komputerowych . Zakładamy również dwa punkty monitorujące głowice wjazdowe przy pomocy systemu kamer, z których obraz będzie wyświetlany w okolicy pulpitów. Jesteśmy też na etapie wymyślania rozwiązań związanych z transportem tego tworu.
Poniżej kilka zdjęć i schemat ogólny z trójkątem.
Skrzynki
Nogi są już inne ale system pozycjonowania i skręcania jest taki sam
Tory oraz układy od węgra
Elementy potrzebne do przygotowania płytek do sterowania
Materiał na tory jakaś 1/5 tego co potrzeba
Elementy do nóg oraz jak to już stoi na nogach.
Płytki dodam później jak tylko uda mi się przesłać zdjęcia i załączyć.
Załączniki
-
1,9 MB Wyświetleń: 209
-
217,7 KB Wyświetleń: 392
Ostatnio edytowane:
- 6
- 5
- Pokaż wszystkie