• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Mazowsze Główne

OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.650 133 3
Przy tak ogromnym projekcie parowozowni uwzględniłbym tor do postoju pociągu ratunkowego/technicznego oraz tor ze stanowiskiem do mycia parowozów. Przy torze wyjazdowym ustawiłbym żuraw do nawadniania.
Widzisz patrzysz na to tylko z tego fragmentu a mamy jeszcze jakieś 20mb makiety. Pociąg ratunkowy nie musi tutaj stać. Mycie lokomotyw jest uwzględnione (przed stanowiskiem tankowania). Przy wyjazdowym do zastanowienia się.

Brakuje też torów do postoju parowozów zimnych oraz postojowych dla parowozów oczekujących na podjęcie służby.
Takie tory na makiecie przydają się bardzo do ekspozycji taboru oprócz/poza halą parowozowni.
Niby tak. Jednak nie ma jeszcze wszystkich torów dodatkowych zobaczymy ile będzie miejsca jak zamontujemy budynki i to co jest zaplanowane. Masz kilka torów dodatkowych w tym taki co ma 100cm długości. Ekspozycja na FREMO można ale nie jest to potrzebne. Dwa od krawędzi obrotnicy do przedniej ściany hali jest około 330 cm tak więc spokojnie może je eksponować przed halą.


I jeśli chodzi o dźwig chwytakowy do zasobników lejowych do nawęglania to we wszystkich budowanych do tej pory makietach parowozowni w Polsce był żuraw chwytakowy (obrotowy dźwig węglowy z chwytakiem) na wsporniku portalowym (bramowym) poruszającym się po specjalnych torach. Ja bym proponował taki sam żuraw/dźwig chwytakowy ale na estakadzie suwnicowej (parowozownia Zbąszynek).
Biorąc pod uwagę że nasz jest już gotowy do postawienia na makiecie to nie będziemy tego zmieniać.


Wreszcie może pomyśleć o bunkrze do nawęglania rodem z UNRRY akurat był taki zamontowany w Warszawie...
Tak wiem, myśleliśmy o tym ale to już mieliśmy od dawna kupione plus znowu kolejne godziny rysowania, sklejania, poprawiania, sklejania i zmiany rozstawu torów potem w części do obrządku. Tak więc na ten moment odpuszczamy.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.650 133 3
A jak dostaniecie dotację z Unii tfu,. w ramach RWPG i Tkh100 zostanie zastąpiony np.SM15 ? Albo Tkh100 się będzie popsuje?

Zaciekawił mnie także promień łuku z rozjazdem włącznie, tym prowadzącym do nawęglania
To dalej się zmieści. Całość ze zderzakami SM15+ Gags mają około 32,5cm ale rozstaw osi skrajny zmieści się na obrotnicy ;) jak będę w domu to sprawdzę czy czasem i SM42 + Gags się nie zmieści jak weźmiemy pod uwagę rozstaw osi skrajnych.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.650 133 3
Do obsługi jeszcze mam Tkp1 i Tkp30 obie sobie poradzą "normalnie" ;)

Te łuki są w okolicy 750-800 czyli jak ten z rozjazdu. Ten bezpośredni do zasieku może mieć w okoli 650. Dla węglarek i stonki żadna różnica a dzięki temu szerszy zasiek powstaje.

Współczesna myśl techniczna mnie zadziwia ;)
Ona nie jest współczesna tylko właśnie z tamtych lat ;) teraz to by nie przeszły takie manewry.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.650 133 3
Chciałbym ją zabrać ale nie da rady, jeszcze skrzynki nie są zaprojektowane. a to już za 3 tygodnie. Będzie tylko obrządek parowozów. Jeżeli coś by się zmieniło to damy znać.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Niezły rozmach... jak na makiecie Macieja Łukaszewicza z PKMK gdzie odtworzył on parowozownię z lat 30-stych z miejscowości Belgard, czyli dzisiejszego Białogardu. Powodzenia w dalszej budowie bo też tu mamy kawał makiety. Kolega Maciej chyba do dziś "Belgard" rzeźbi :)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.650 133 3
Jedna ze skrzynek w środkowej części dostała wypełnienie między torami, jest to baza przed tłuczniowaniem i szutrowaniem. Powstała podstawa pierwszego peronu. Długość rzeczywista peronu to 350m. Boki peronu na wzór peronów tzw. linii otwockiej czyli perony z modernistycznymi wiatami peronowymi.

Ciąg dalszy prac nastąpi.

MG 19.06.2022 - 7.jpeg
MG 19.06.2022 - 6.jpeg
MG 19.06.2022 - 5.jpeg
MG 19.06.2022 - 4.jpeg
MG 19.06.2022 - 3.jpeg
MG 19.06.2022 - 2.jpeg
MG 19.06.2022 - 1.jpeg