• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Maszyny do prac torowych używane w okresie PRL

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#3
SINYOU napisał(a):
Podejrzewam że były to maszyny produkcji radzieckiej.
Były różne, także zachodnie, takich znanych firm, jak szwajcarska Matisa i austriacki Plasser&Theurer. W latach 1970-tych ZNTK Stargard Szczeciński produkował nawet podbijarki na licencji Plassera, podobne, jeżeli nie takie same, jak model Liliputa.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.374 28 2
#4
SINYOU napisał(a):
Witam poszukuje wszelkich informacji na temat tego typu taboru, zdjęć, rysunków. Podejrzewam że były to maszyny produkcji radzieckiej. W sieci znalazłem taki dokument gdzie pokazane są niektóre z takich pojazdów.
http://www.youtube.com/watch?v=wn_aYLFd ... re=related
Może istnieją jakieś stare publikacje na ten temat?
Wydaje mi się, że w filmie który podlinkowałeś od 3:48 do 3:55 pokazana jest podbijarka torowa PD90 produkowana z początkiem lat 50tych w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Gliwicach (obecnie ZNLE Gliwice) w ilości 125 sztuk. Poniżej zdjęcia w/w maszyny:
http://www.znle.pl/uploads/images/znle_ ... /sf_24.jpg
http://www.znle.pl/uploads/images/znle_ ... /sf_23.jpg
 

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#7
Trochę odświeżę temat.....

Kilka fotek maszyn z ubiegłego stulecia, stosowanych do dziś dnia.

PLM 07-275 nr 633 - podbijarka rozjazdowa, produkcja Plasser & Theurer (lata 90)

PR 275 nr 05 - podbijarka rozjzdowa, Produkcja ZNTK Stargard Szczeciński (na licencji Plasser & Theurer, bliźniacza do PL< 07-275)

ZTU 300 nr 02 - Uniwersalna zgarniarka tłucznia, produkcja 2012r a dokładnie modernizacja, ZNTK Stargard Szczeciński + MD 07-32 nr 1954 podbijrka szlakowa, produkcja Plasser & Theurer lata 90

USP 3000c nr 220 -zgarniarka tłucznia Plasser & Theurer, widoczna na filmie (5:40min) do którego link klika postów wyżej.

Wszystkie maszyny należą do Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.
 

Załączniki

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#9
Żurawie:

EDK 300/5 nr 31 - produkcja TAKRAF (NRD) - bardzo popularny w naszym kraju, udźwig max 50t

EDK 750 nr 11 - produkcja TAKRAF (NRD) - częściej widywany w niebieskim malowaniu w pociągach ratunkowych, udźwig max 120t

Prezentuje co mam, raczej pobieżnie, szczegóły dostępne na życzenie :)
 

Załączniki

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#12
ZTU 300 nr 29 (Uniwersalna Zgarniarka Tłucznia) na terenie dawnych ZNTK Stargard Szczeciński czyli ZPS Stargard Szczeciński. Zdjęcia z lipca 2013 roku.
Widok "oczami maszynisty" oraz hala ZPSu.
Ostatnie zdjęcie - baner pamięta jeszcze PRL :) Nieostrożny spawacz przy pracy na oczyszczarce.

Czy wiadomo Wam czy jest jakiś producent modeli maszyn kolejowych? Czasem widywałem wózki motorowe WM 15 oraz podbijarki PT 800 / MD 07-32

We wcześniejszym poście zrobiłem błąd. ZPS Stargard Szczeciński modernizował zgarniarki, spadkobierca ZNTK.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#13

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#14
Wymieniarka podkładów SVP 74 nr 120
Produkcja: MTH Slovakia
Maszya przeznaczona jest do wymiany uszkodzonych podkładów, jednak ze względu na dość nieprecyzyjny i niedelikatny chwytak najczęściej pracowała przy drobnych naprawach podtorza takich jak wyrównywanie tłucznia do profilu, czyszczenie poboczy, dostarczanie tłucznia np do podbijanych rozjazdów itp.
W dzisiejszych czasach maszyny te zostały zastąpione koparkami dwu - drogowymi Atlas, które wyposażane w przeróżny sprzęt są po prostu bezkonkurencyjne.
 

Załączniki

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
#16
Mnie z tego okresu interesuje UK25 ale niestety , znalazłem tylko kilka zdjęć w necie i to słabiutkich oraz taką stronkę:
http://www.tratovestroje.wbs.cz/UK-259.html
Tu znalazłem taką fotografię
http://www.katalogkolejowy.pl/firmy_det/362

UK dzwig24.JPG


A tu jest opis po Polsku http://torowy.blogspot.com/2014/06/zuraw-kolejowy-edk-3005-i-dzwig-do.html#.VIr439LTshU

[DOUBLEPOST=1418393347][/DOUBLEPOST]i jeszcze filmik
[DOUBLEPOST=1418393382][/DOUBLEPOST]
 
Ostatnio edytowane:

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
675 9 1
#19
Patrząc po kolei: dzwig EDK300/5-51; samojezdna platforma MPD (komplet do dzwigu UK25); dzwig UK25 w czasie pracy (3 fotki);baza firmy Dolkom Wrocław przy stacji Wrocław Główny a tam;zgarniarka tłucznia ZTU300 (licencja ZNTK Stargard Szczeciński),oryginalna austriacka zgarniarka USP303 (siostra polskiej);dynamiczy stabilizator podtorza DGS62N (Plasser Austria) i podbijarka Plasserowska CSM; a na trzech ostatnich fotkach produkowana w ZNTK Stargard pierwsza mechaniczna podbijarka PD90 (licencja Plasser).
EDK300-51 WGA.jpg
IMG_0002.JPG
IMG_0273.JPG
IMG_0281.JPG
IMG_0282.JPG
P1010529.JPG
PD90 HSW Rozwadów.JPG
PD90 HSW Rozwadów (2).JPG
PD90 HSW Rozwadów (3).JPG
 

Podobne wątki