• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Maszyny budowlane oraz inne sprzęty specjalistyczne z czasów dzieciństwa - kolekcja Adama

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#27
R E W E L A C J A !!! Kapitalnie to wymyśliłeś, a potwierdzenie takiej sytuacji z gazety jest po prostu kapitalne. Gratuluję wykonania tych mininaturek. Powiedz czyje to produkty (mam na myśli UAZ-a i Simsona)?
 
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
#28
R E W E L A C J A !!! Kapitalnie to wymyśliłeś, a potwierdzenie takiej sytuacji z gazety jest po prostu kapitalne. Gratuluję wykonania tych mininaturek. Powiedz czyje to produkty (mam na myśli UAZ-a i Simsona)?
UAZ to SDV a Simson jest z Haulera.

Jeszcze takie drobne uzupełnienie. Ten model motoroweru fabrycznie nie był chyba dostępny w żółtym kolorze, ale mi jakoś tak bardziej podchodziło malowanie z późniejszych modeli. Zresztą chyba jest mała szansa żeby motor z lat pięćdziesiątych miał oryginalne malowanie w końcu lat 80tych i to jeszcze w takim stanie.;)
 
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
#34
Dziękuję Panowie za komentarze(y). To naprawdę mobilizuje żeby robić kolejne modele. To był mój pierwszy przerobiony Miniaturemodelle, ale w takim wypadku na pewno nie ostatni. Za ten model zabrałem się tylko dlatego, że do prezentacji następnego (już prawie skończonego) będę potrzebował coś co mi "przewiezie betonowe słupy"
Dla tych którzy wezmą się za przeróbki mała wskazówka. Ciężarówka idealna do patynowania z jednym małym wyjątkiem. W mojej kabina przyklejona była do tyłu siedzeń na amen a dostęp nożykiem do szczeliny zerowy. Mi pomogło zapuszczenie zmywacza do cyjanoakrylu (prawdopodobnie tego typu kleju używali do złożenia). Uwaga! Zauważyłem, że zaczyna zmiękczać plastik. Nie można przesadzić i radzę szybko przepłukać wodą.
 
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
#36
Czas na mój pierwszy "český jeřáb" Praga V3S z żurawiem AD080 JMPK nr 87014. Model wymaga sporo pracy i cierpliwości ale tak jak poprzednie samochody z tej manufaktury daje sporo satysfakcji po zmontowaniu.

DSC_2504.jpg

DSC_2922.jpg

DSC_2923.jpg

DSC_2925.jpg

DSC_2926.jpg

DSC_2930.jpg

DSC_2935.jpg

DSC_2941.jpg

DSC_2947.jpg


Na koniec kilka detali z montażu

Odlewy kół to było jakieś nieporozumienie. Masę szpachlowania i rzeźbienia.

DSC_2624.jpg

DSC_2625.jpg


Nie wiem jak ja to zrobiłem, ale udało mi się zgubić całkiem dużą część :cry:. Prawdopodobnie myślełem że to nadlew żywicy do zbiornika i skrzynię żurawia musiałem wycinanać ręcznie z mosiężnej blaszki

DSC_2747.jpg

Uwaga! Rama w modelu jest za długa i wymaga skrócenia.

DSC_2802.jpg


Kalkomanie, tym razem projekt własny ale zamówione w profesjonalnej drukarni. Jeszcze nie obyło się bez kilku błędów ale myślę że jakość nie jest zła. Napis Rejon Energetyczny w rzeczywistości ma 6,2mm długości

DSC_2817.jpg


Częściowo użyłem oryginalnych kalkomanii. Takie małe porównanie po pierwszej warstwie lakieru :D

DSC_2812.jpg


A na tym zdjęciu najlepiej widać ile model ma detali

DSC_2804.jpg
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#37
Patrząc na Twoje wykonanie jestem pełen podziwu. Podziwiam kunszt modelarski i gratuluję umiejętności. (y)
 

Podobne wątki