• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Maszyny budowlane oraz inne sprzęty specjalistyczne z czasów dzieciństwa - kolekcja Adama

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
Zgodnie z zarządzeniem na początku weszły tablice z pierwszymi literami TG, po wyczerpaniu następne były TB, a ostatnie TE.
 
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
Ciągnik balastowy Tatra 815TP w malowaniu II oddziału PKS Poznań. Skala 1:87

Czeski zestaw mieszany. Tatra wyprodukowana przez Icara, naczepa P50N przez MM Brno, natomiast ładunek to transporter opancerzony HSW MT-LB Z SDV

Wielkie rozczarowanie jakością odlewów Tatry. Krucha żywica, wypaczone elementy z mocno wyeksploatowanych form. Bardzo dużo rzeźbienia żeby zrobić z tego w miarę przyzwoity model. Zdecydowanie nie polecam, jakość nieadekwatna do ceny.
Naczepa z MMBrno to całkiem inna bajka. Bardzo ładne, dokładne odlewy. Jedyny problem to brak najazdów w oryginalnym zestawie. Model zakupiony kilka lat temu i dystrybutor rozłożył ręce więc trzeba było dorobić samemu. Było trochę zabawy ale myślę że było warto. Wyszły chyba nieźle i w przeciwieństwie do oryginału, to moje są ruchome.


DSC_1154.jpg
DSC_1156.jpg
DSC_1158.jpg
DSC_1159.jpg
DSC_1161.jpg
DSC_1167.jpg
DSC_1168.jpg
DSC_1162.jpg
DSC_1164.jpg
DSC_1165.jpg
DSC_1166.jpg
DSC_1170.jpg
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
Kapitalnie zrobiłeś tą Tatrę. Można śmiało powiedzieć, że wyciągnąłeś z tego "kitu" maksa. Rewelacyjnie się prezentuje z przyczepą i ładunkiem. (y) Gratuluję. (y)
 
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
Bardzo fajnie wyszło, jak na taki słaby jak piszesz model. SDV też wymaga pracy.
Waloryzacja fantastyczna.
Jedna uwaga - p50 to przyczepa, nie naczepa.
Ale numer! Ja jestem wyczulony na tym punkcie i sam czasami zwracam uwagę kolegom że naczepa to nie przyczepa, żuraw to nie dźwig, Ł-34 to nie Fadroma a tu sam takiego byka strzeliłem. Przeczytałem mój wczorajszy wpis i rzeczywiście :oops:

Ale trzeba było mieć fazę żeby zrobić ciągnik 3 osiowy, z 2 osiami z przodu i jedną z tyłu. Przepiękna niepowtarzalna konstrukcja. A model to już całkiem odlot.
Bo w fabryce w prototypie zamontowali ramę przód do tyłu i tak już zostało.:D;)
Dla mnie fenomenalnym rozwiązaniem w Tatrach było przeniesienie napędu. Przy tego typu rozwiązaniu charakterystyczne były delikatnie "koślawe" koła. Jako dziecko na początku myślałem że w W Tatrach często siada zawieszenie.
Porównując Tatrę 815 i jej poprzedniczkę 813, to niby te same wymiary, moc pewnie również ale ta starsza na żywo wyglądała znacznie potężniej.
Budziła respekt wożąc płyty z "Prefabetu" albo gabaryty do elektrowni. Nie wiem czy to wygląd, czy charakterystyczny dźwięk, ale budziła respekt.
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.867 5 0
Bardzo ładny model! Również mam słabość do ciężarówek Tatra :) Tak samo jak u Adama, swoje początki ta przypadłość miała już w dzieciństwie podczas obserwacji 813 ciągnących przyczepy z ładunkiem płyt prefabrykowanych.
Napiszę jeszcze o jednej ciekawostce związanej z typowym dla Tatry przeniesieniem napędu. Wszystkie koła napędzane w tych autach nie pracują w jednych osiach. To oznacza, że koła po lewej stronie są lekko przesunięte względem prawej strony. Taki zabieg został wymuszony prawidłową pracą przekładni zębatej.
Rysunek obrazuje przesunięcie:
Tatra.jpg

źródło: http://www.tatratech.wz.cz/historie/t128.html
 

Podobne wątki