• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mamy nowego loka Dragon

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
W tym malowaniu lokomotywa ta prezentuje się wspaniale. Zresztą jak chyba każda lokomotywa w tych barwach. Ale tu widać moc. Ekstra!
To teraz marzy mi się taki model. Ech...
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Żeby nie było tak pięknie. Chyba najlepsze podsumowanie tego wydarzenia przestawił użytkownik portalu " Rynek kolejowy" pod powyższym artykułem

"Największy przewoźnik kolejowy w kraju! Narodowy przewoźnik! Drugi w Europie! Na ceremonii podpisania umowy przybył aż minister Adamczyk, który przecież zawsze pojawia się na przełomowych inwestycjach zmieniających oblicze tej ziemi! Ochy, achy nad polskością wyrobów i potęgą przewoźnika nad prywaciarzami...
I udało się! Podpisano umowę na zakup 3 lokomotyw... Nie pomyliłem się... Słownie: TRZECH lokomotyw...
Kurtyna..."

Przypomnę tylko że niejaki CD Cargo niedawno zamówilo 50 (!) lokomotyw Traxx

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobil...50-lokomotyw-traxx-ms3-dla-d-cargo-88447.html
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
@Harry Potter. Napisałem nawet do Cargo mejla z zapytaniem czy im nie wstyd jako drugiemu przewoźnikowi w Europie robić takie zamówienie. Będziemy zaściankiem Europy z taką polityka taborowa jak wszyscy dookoła będą jeździć lokomotywami wielosystemowymi. A i w domu te trzy lokomotywy nie zastąpią wyslużonych ET22
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
Najwyraźniej obecna polityka taborowa to eksploatacja tego co jest, a nie zakup nowych maszyn wielosystemowych. Te kilkanaście co obecnie mają, najwidoczniej zaspokaja ich potrzeby.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Osobiście uważam że taka gonitwa za "Jonesami" jest głupotą. To handełesy rozkręcają fałszywe "potrzeby na nowe". Mieszkając w Stanach dość dobrze znam lokalną historie kolei. Dla przykładu w latach 40-50 nastała tzw. moda na diesel, wiele lokomotyw parowych mających jeszcze lata możliwej pracy przed sobą poszło na złom. Praca wielu ludzi została dosłownie zmarnowana, nie licząc ogromnej ilości energii. Wszystko w imie sztucznie wykreowanej potrzeby na modernizacje. W Związku Radzieckim aby dorównać Ameryce także rozpoczęto program "modernizacji" kolejowej, Rosjanie przyznali po tem że wcale to nie było potrzebne. Młodzi Amerykanie z resztą są od młodości indoktrynowani aby pozbywać się rzeczy "starych" i kupować nowe, wszystko tylko po to aby ekonomia się kręciła. Jasne że trzeba modernizować, ulepszać, ale żeby np. parowóz zbudowany w 1947r. szedł na złom w 1954r, to jest kompletny idiotyzm. Niestety Polacy zbyt często biorą przykład z najgorszych wzorców na świecie.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
@teigrekty2. Nie tylko Polacy. Anglicy mieli ta sama rewolucje z lokomotywami spalinowymi.

Niestety co do pplityki wymiany taboru, to jesteśmy wciąż dalek gdzie średni wiek lokomotywy towarowej to ponad 30 lat. Nie jest lepiej z wagonami. Np koleje egipskie mają zamiar kupić 1300 wagonów pasażerskich a u nas wydaje się miliony na kolejną modernizację EN57. Ale to temat na osobny wątek
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki