• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mamy nowego loka Dragon

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.239 103 84
Jezeli chodzi o samoloty to bariera przeciw pelnej automatyzacji a co za tym idzie braku okien kabiny jest psychika ludzka. Latanie na przyrzadach, pelny autopilot, automatyczne ladawanie, calkowita autonomicznosc... to wszystko juz jest ;)

Jezeli chodzi o kolej... tez to juz jest. Samodzielne zespoly trakcyjne. Chodzby ostatni incydent ze zrobotyzowanym skladem w Japoni.
 
Ostatnio edytowane:

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.235 28 2
W starszych konstrukcjach wyraźnie widać troskę konstruktorów o jak najlepszą widoczność z kabiny. W większości z nich zastosowano 2-3 dzielone szyby, a w przypadku ET22 i ST43 zastosowano nawet narożne okienka, gwarantujący "panoramiczny" widok z kabiny...
Te narożne okna ET22, to utrapienie w naprawach! Potrafią samoistnie pękać z powodu naprężeń, a czy są tak niezbędne? Patrząc na nowoczesne pojazdy, jak choćby Pendolino wniosek nasuwa się jeden. Nie! Kiedyś też tak myślałem, ale jak siedzi się już na fotelu maszynisty i jeszcze jedziesz na szlaku, gdzie patrzysz zdecydowanie dalej do przodu, to te narożne okna są zbędne. Nawet przeszkadzają, bo słońce świecące z boku lubi oślepić maszynistę. Konstrukcyjnie natomiast kabina tworzy wspomnianą klatkę bezpieczeństwa i szansa na przeżycie maszynisty w wypadku kolizji rośnie. Idąc dalej wspomniane lusterka... czy podczas rozruchu z peronów widok z nich jest naprawdę lepszy od dobrych kamer? Idąc jeszcze dalej... jaką widoczność miał mechanik na Pt47 kiedy pomocnik był zajęty obsługą kotła, a para z kurków podcylindrowych zasłaniała pół świata? ;)
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.354 71 3
Warszawa Gdańska, "Zieleninka" wciąga się ze składem węglarek niskoburtowych wyładowanych kruszywem ze szlaku Warszawa Praga (WPT) - Warszawa Gdańska (WG)... Zdjęcie z wczoraj (data godzina w nazwie pliku).
IMG_20190718_195449.jpg


Pozdrawiam,...


ps. zdjęcie robione przez szybę czołową...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.354 71 3
Mam nadzieję, że te bolączki z ET 25/E6ACT usuną nim wejdzie to w masową produkcję.
Z tego co słyszałem, to jest kilka bolączek in minus w porównaniu do Dragona1..., ale to prawo prototypu...

Pozdrawiam,...
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
8.589 15 0
13.10.2019r Warszawa Praga. E6ACTad-017. Zdjęcia niezbyt wyszukane z uwagi na usytuowanie lokomotywy. Jednak nie mogłem sobie podarować zrobienia fotki, gdyż każdy kolejny Dragon napawa mnie radością. Uważam, że jest to piękna lokomotywa i co ważne, polska.
1.JPG

2.JPG
 
Reakcje
2.354 71 3
Speedway... to Ty się kręciłeś ok 10:45 w czarnej bejsbolówce na tej wysokości?? Pytam, bo akurat przejeżdżałem 27WE - 010 w stronę Legionowa (linia S3)...

Pozdrawiam,..

ps. mijałem się z nim w nocy z 14/15 w Legionowie z tą maszyną... z tymi szarymi Greenbrier'ami fajnie bestyja wygląda.
 

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.239 103 84
Widac, ze sie rozwija (nowe duze zaluzje, nowe barwy ;)) chociaz mi sie podobal ze "starymi' lampami. Na zdjeciu Natrix E6ACTad-017 czyli gdzies tam jeszcze stoi Natrix E6ACTad-016 ;).
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki