• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

MAMY NOWEGO LOKA DRAGON

mikl

Znany użytkownik
Sprzed kilku dni... Dragon przyciągnął "węglarki" Greenbrier'a z kruszywem do Mińska Mazowieckiego... i stał sobie parę dni.

Pozdrawiam,...
Przemku, proszę badz bardziej dociekliwy co do opisu.
Kiedy: Data zdjęcia zostały wykonane
Co: Numer lokomotywy np: dales dwie fotki prezentujące DWIE rożne lokomotywy ( drugie zdjecie to 007)
Gdzie: w tym przypadku Minsk Mazowiecki (?)
 

Tomala

Aktywny użytkownik
Grójecka 17 - Warszawa, na dole siedziby w poczekalni jest taki zabawkowy torcik z taborem PKP Cargo. Można się pobawić podobno, ja nie miałem czasu ;) Może ochrona nie będzie robiła problemu z wejściem i zobaczeniem sobie na żywo. Makieta jest ustawiona przed bramkami wejściowymi dla pracowników oraz gości i jest do niej swobodny dostęp.
 

t_domagalski

Aktywny użytkownik
Mnie od dłuższego czasu zastanawia kwestia ergonomii i funkcjonalności współczesnych lokomotyw takich jak np. Dragon.
W starszych konstrukcjach wyraźnie widać troskę konstruktorów o jak najlepszą widoczność z kabiny. W większości z nich zastosowano 2-3 dzielone szyby, a w przypadku ET22 i ST43 zastosowano nawet narożne okienka, gwarantujący "panoramiczny" widok z kabiny. Tymczasem w nowych konstrukcjach (Gryfin, Dragon, ale także np. Vectron i większość nowych EZT) maszynista ma jedynie malutki prostokącik szyby przed sobą, resztę pola widzenia zasłaniają potężne słupy boczne... :rolleyes:
Rozumiem, że przepisy techniczne dopuszczają coś takiego, ale czy to jest wygodne i komfortowe dla maszynisty? I przede wszystkim, jak to się ma do przepisów obowiązujących maszynistów (np. Instrukcja Ct1):

§12 2 W czasie jazdy maszynista obowiązany jest:
1) obserwować sygnały i ściśle stosować się do nich oraz zwracać uwagę na prowadzony pociąg. Przy mijaniu posterunków ruchu i strażnic przejazdowych powinien uważać, czy ich obsługa nie podaje sygnałów, a w przypadku podawania stosować się do nich,
2) podczas przejazdu w obrębie stacji obserwować drogę przebiegu,
3) obserwować stan toru oraz sieci trakcyjnej na torze, po którym prowadzi pociąg i w miarę możliwości na torach sąsiednich, a w razie zauważenia jakichkolwiek niewłaściwości zgłosić najbliższemu posterunkowi ruchu,
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
Weź pod uwagę, że te okienka jak to nazwałeś są poniekąd wymogiem konstrukcyjnym. Wg obecnych wymogów bezpieczeństwa kabina ( chyba TSI o ile dobrze pamiętam) ma w razie zderzenia pełnić rolę klatki bezpieczeństwa. Jakieś 2-3 lata temu internety obiegło zdjęcie Vectrona wbitego w pełną węglarkę... Zbyt panoramiczna kabina tu by nie przetrwała...

Pozdrawiam,...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Weź pod uwagę, że te okienka jak to nazwałeś są poniekąd wymogiem konstrukcyjnym. Wg obecnych wymogów bezpieczeństwa kabina ( chyba TSI o ile dobrze pamiętam) ma w razie zderzenia pełnić rolę klatki bezpieczeństwa. Jakieś 2-3 lata temu internety obiegło zdjęcie Vectrona wbitego w pełną węglarkę... Zbyt panoramiczna kabina tu by nie przetrwała...

Pozdrawiam,...
 

t_domagalski

Aktywny użytkownik
...zapominasz o kamerach ;).
Kamery są tylko kamerami. Nie dają obrazu 3D, mają ograniczoną rozdzielczość i dynamikę. Ponadto wprowadzają (niewielkie, ale jednak) opóźnienia na konwersji sygnału cyfrowego. Nie wyobrażam sobie jazdy nocą wyłącznie na kamerze...
Gdyby kamery były takie super, to już dawno w kokpitach samolotów nie byłoby ani jednej szyby... ;)
 

Podobne wątki