• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Malowanie Malowanie farbami w sprayu ogólna dyskusja

koland

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 1 0
#1
Cześć

Zawsze marzyłem o niemieckim eilzugu w malowaniu PKP. A, że jestem jeszcze w miarę początkujący proszę Was o radę. Oczyściłem model wagonu PIKO z farby. I pomalowałem farbą odpowiadającą RAL 6008 - Montana black Blk-6725 topaz. Farba kryje bardzo fajnie ale struktura po pomalowaniu zrobiła się chropowata lekko ją spróbowałem prze polerować. Mało to dało.
- Co zrobiłem nie tak, że wyszedł taki efekt?
- Jak sobie z tym poradzić aby powierzchnia była gładka? Czym wypolerować?
Będę wdzięczny za wasze porady.
20180828_161736.jpg
20180828_161750.jpg
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
#2
Jaki producent farby? Dobrze roztrząsłeś puszkę?
Ja miałem podobnie jak malowałem farbami podkładowymi z Bricomanów po 14zł, odkąd kupuje samochodowy Motip co prawda 2 razy droższy ale kryje perfekcyjnie.
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
#4
No nazwa nic mi nie mówi, nie wiem czy to "dolna" czy "górna" półka.
Może być przyczyną nierozmieszana farba. Ja mocno nią trzęsę przez 2-3 minuty odstawiam i jeszcze wstrząsam przed samym pryskaniem.
Powiem tak, najlepiej popróbuj na czymś niepotrzebnym, roztrzep farbę, odtłuść powierzchnie, podkładem psiknij, potem kolor, zrób zdjęcie, pooglądaj (bo aparat wychwyci wszystkie babole).
Być może malowałeś jeszcze zbyt daleko. farba w locie przysychała i spadały grudki.
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
#6
Polerując możesz zjechać wypukłe detale typu nie wiem, klamki, jakieś listwy?
A myjąc model powinieneś delikatniej pozbyć się farby.