Ponieważ moj post w dyskusji o wagonach 111a i 112a firmy piko utonął w gąszczu innych postów o innym aspekcie własciwosci tychże modeli a sam problem - jak sobie uświadomiłem - jest znacznie szerszy niż modele firmy piko czy w ogóle wagony 111a i 112a, pozwoliłem sobie na założenie wątku (mam nadzieję, że to nie problem dla moderacji i bardzo proszę o nie usuwanie go) poświęconemu temu tematowi.
Mianowicie intryguje mnie na jaki kolor malowano drzwi międzywagonowe w wagonach oliwkowych głownie z IV epoki na PKP (ale również w ogóle wszystkie drzwi we wszystkich wagonach na PKP kiedykolwiek i niech do tego ten wątek służy). Widzę, że w wagonie 120a Piko pomalowało drzwi na srebrno (troche mnie to razi ale w miare jest ok dla mnie). Wydawało mi się ze były one raczej białe. Z kolei w 111a pomalowało tez na srebrno i tu jest dla mnie znacznie gorzej - już ciężko mi to zakaakceptować (czy tak było na PKP w realu na prawdę? - proszę o dyskusję). Wiem, że rownież na oliwkowo były malowane (tak np zrobił heris ale powiem ze najbardziej podoba mi sie na biało - oczywscie sciśle uwzględniamy real - tj. czy konretne drzwi tak w tym czasie w tym wagonie rzeczywiscie wygladały) i różni producenci to uwzględniają.
Podsumowując mysle ze w wagonach 120a i 111a drzwi w IV epoce w wagonach oliwkowych były albo może jeszcze jakies inne, ale zasadniczo oliwkowe lub jasne (mysle ze raczej białe a nie srebrne, no może jakas mieszanka - np. obwodki drzwi na srebrno a srodek biały).
Największego szoku doznałem gdy w jedynce Piko zobaczyłem, że zrobiono ZŁOTE drzwi. Coś takiego totalnie mnie zszokowało.
Czy moglibyście sie wypowiedzieć jaki kolor miały te drzwi w tych trzech wagonach w realu (112a, 111a i 120a) jesli nie były oliwkowe, ze szczególnym akcentem na wagon 112a i pozostałe wymienione wagony i uwzględnienie REGUŁY a nie jakichs rodzynków - krótko mowiąc jak to było w 90% przypadków (jak to zapamietaliście, jak było, jak uważacie ze powinno być). Napiszcie też czy waszym zdaniem złote drzwi - szczegolnie w tak bijącym po oczach kolorze jak zrobilo to piko w swej najnowszej jedynce - miał miejsce w realu, czy może chociaż był bardziej stonowany, a może się wręcz wytarł i zrobil szybko blado biały/szary?
P.S. Uprzejmie proszę forumowych żartownisiów wyśmiewających ten temat o powstrzymanie sie od prowokujących/nic nie wnoszących/złośliwych/bezsensowych komentarzy
Temat uważam za bardzo ciekawy. Może sie wywiązac ciekawa pełna wielu informacji i pasjonujących zdjęć dyskusja. Nasze hobby to cudowna pasja - mamy okazję - jak to czesto bywa - dowiedzieć się czegoś nowego, podyskutować o modelach i prawdziwej kolei co jest przecież bardzo miłe i ostatecznie wyrobic sobie zdanie jak te drzwi powinny byc pomalowane. Przestancie więc czepiac się i wytykac moją/innych (rzekomą ) małostkowość tylko zrozumcie, że dla kolekcjonera/modelarza to zupełnie normalna sprawa omawiać poszczególne szczegóły naszych modeli i ich odwzorowania w realu. To nie czepialstwo tylko naturalny aspekt naszego hobby i głosy to krytykujące są nie na miejscu. Tak więc zapraszam do dyskusji: jak było z tymi drzwiami??
pozdrawiam Krzysiek
Mianowicie intryguje mnie na jaki kolor malowano drzwi międzywagonowe w wagonach oliwkowych głownie z IV epoki na PKP (ale również w ogóle wszystkie drzwi we wszystkich wagonach na PKP kiedykolwiek i niech do tego ten wątek służy). Widzę, że w wagonie 120a Piko pomalowało drzwi na srebrno (troche mnie to razi ale w miare jest ok dla mnie). Wydawało mi się ze były one raczej białe. Z kolei w 111a pomalowało tez na srebrno i tu jest dla mnie znacznie gorzej - już ciężko mi to zakaakceptować (czy tak było na PKP w realu na prawdę? - proszę o dyskusję). Wiem, że rownież na oliwkowo były malowane (tak np zrobił heris ale powiem ze najbardziej podoba mi sie na biało - oczywscie sciśle uwzględniamy real - tj. czy konretne drzwi tak w tym czasie w tym wagonie rzeczywiscie wygladały) i różni producenci to uwzględniają.
Podsumowując mysle ze w wagonach 120a i 111a drzwi w IV epoce w wagonach oliwkowych były albo może jeszcze jakies inne, ale zasadniczo oliwkowe lub jasne (mysle ze raczej białe a nie srebrne, no może jakas mieszanka - np. obwodki drzwi na srebrno a srodek biały).
Największego szoku doznałem gdy w jedynce Piko zobaczyłem, że zrobiono ZŁOTE drzwi. Coś takiego totalnie mnie zszokowało.
Czy moglibyście sie wypowiedzieć jaki kolor miały te drzwi w tych trzech wagonach w realu (112a, 111a i 120a) jesli nie były oliwkowe, ze szczególnym akcentem na wagon 112a i pozostałe wymienione wagony i uwzględnienie REGUŁY a nie jakichs rodzynków - krótko mowiąc jak to było w 90% przypadków (jak to zapamietaliście, jak było, jak uważacie ze powinno być). Napiszcie też czy waszym zdaniem złote drzwi - szczegolnie w tak bijącym po oczach kolorze jak zrobilo to piko w swej najnowszej jedynce - miał miejsce w realu, czy może chociaż był bardziej stonowany, a może się wręcz wytarł i zrobil szybko blado biały/szary?
P.S. Uprzejmie proszę forumowych żartownisiów wyśmiewających ten temat o powstrzymanie sie od prowokujących/nic nie wnoszących/złośliwych/bezsensowych komentarzy
Temat uważam za bardzo ciekawy. Może sie wywiązac ciekawa pełna wielu informacji i pasjonujących zdjęć dyskusja. Nasze hobby to cudowna pasja - mamy okazję - jak to czesto bywa - dowiedzieć się czegoś nowego, podyskutować o modelach i prawdziwej kolei co jest przecież bardzo miłe i ostatecznie wyrobic sobie zdanie jak te drzwi powinny byc pomalowane. Przestancie więc czepiac się i wytykac moją/innych (rzekomą ) małostkowość tylko zrozumcie, że dla kolekcjonera/modelarza to zupełnie normalna sprawa omawiać poszczególne szczegóły naszych modeli i ich odwzorowania w realu. To nie czepialstwo tylko naturalny aspekt naszego hobby i głosy to krytykujące są nie na miejscu. Tak więc zapraszam do dyskusji: jak było z tymi drzwiami??
pozdrawiam Krzysiek
Ostatnio edytowane:
- 1
- 1
- Pokaż wszystkie