• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

malowanie aerografem

zdeniu

Znany użytkownik
#1
witam znawców tematu
dziś podjąłem pierwsze próby malowania aerografem (kiedyś trzeba zacząć) :oops:
sprzęcik nie należy do jakiś profi lecz dla amatorów ( http://www.allegro.pl/item207101269_kom ... dnik_.html )
w załączeniu, jak zresztą widać, był poradnik :cool:
niestety nie było w nim problemu który pojawił sie podczas prób malowania
a mianowicie podczas malowania z aerografu jakby co jakis czas były wypluwane większe kropelki farby/nierozpylone w wyniku czego powierzchnia została pomalowana z bardzo drobnymi kropkami z daleka nie widocznymi

http://img452.imageshack.us/img452/8346/malowanie002gu9.th.jpg

czy to może być powodem np. zbyt gęstej lub zbyt rzadkiej farby :?:

z góry dziękuję za wszelkie wskazówki mogące mi pomóc w dalszych próbach :cool:
 

adas

Użytkownik
KKMK
#2
WITAJ

nie malowałem areografem modelarskim, ale lakeirowałem auta i moge powiedziec pod takim kontem na co zwerocic uwage.

1. mozliwosci areografu/pistoletu czyli regulacja rozpylania i jak jest on w stanie rozpylac na najdrobniejsze pylki

2. w wyniku sprezania powietrza dostaje sie woda do całego układu pneumatycznego - czasem pecherzyki to wlasnie ta woda - trzeba do ukladu wlaczyc osuszacz

3. zle rozpylenie to czasem take zbyt niskie cisnienie

To sa takie uwagi ktore taraz przychodza mi na mysl, moze cos sobie jeszcze przypomne.

Raczej jestli farba sie nie rozpyla i sa kropki ot raczej farba jest za gesta. uwazaj jak bedziesz mial rzadka farbe bo wtedy łatwo porobic zlewy. Lepiej pomalowac kilka razy cieniutka warstwa niz jedna gruba ze zlewami.
 
OP
OP
zdeniu

zdeniu

Znany użytkownik
#4
adas napisał(a):
1. mozliwosci areografu/pistoletu czyli regulacja rozpylania i jak jest on w stanie rozpylac na najdrobniejsze pylki
niby powinny być przyzwoite, regulacje rozpylania są a dysza ma 0,2mm
adas napisał(a):
2. w wyniku sprezania powietrza dostaje sie woda do całego układu pneumatycznego - czasem pecherzyki to wlasnie ta woda - trzeba do ukladu wlaczyc osuszacz
kompresor jest wyposażony w osuszacz/skraplacz [kwestia nazewnictwa]
adas napisał(a):
3. zle rozpylenie to czasem take zbyt niskie cisnienie
hmm, no tego to nie jestem pewien bo nie mam jak sprawdzić gdyż kompresor nie jest wyposażony w manometr, jedyne co wiem to deklaracja producenta/sprzedawcy [od 2atm do 3atm] a z tego co wiem to aerograf wymaga mniejszego ciśnienia
adas napisał(a):
Raczej jestli farba sie nie rozpyla i sa kropki ot raczej farba jest za gesta.
i to jest bardzo możliwe w moim przypadku gdyż nie mam żadnego doświadczenia w mieszaniu farb :LOL:

wielkie dzięki za uwagi

glowawojtas napisał(a):
powinien rozpylać białą mgiełkę.
pod warunkiem że w zbiorniczku będzie biała farba, ja akurat pryskałem czarnym matem :cool:
 

adas

Użytkownik
KKMK
#5
co do białej mgiełki - to rzeczywiście z areografu powinna lecieć mgiełka (nie szpryca jak ze spreju)

co do cisnienia i osuszania to osobiscie ja zamontowałem sobie osobny manometr i skraplacz - niczemu to nie szkodzi a czlowiek wie co sie dzieje
 

glowawojtas

Nowy użytkownik
#6
E :) Oglądałem w telewizji jak koleś malował aerografem auto na czarno. I już czarnym lakierem! (nie podkładem) I właśnie te kropelki wyglądały na biało, po prostu były drobne :) No może trochę szare... Ale czarne to nie...
 

adas

Użytkownik
KKMK
#7
bo tak jak pisałem - to jest mgiełka a nie szpryca lakieru. oczywiscie ta mgielka jest skerowana na powierzchnie lakierowana pod odpowiednim cisnieniem jak i katem. Rozpylenie jest niesamowicie drobne - o to wlansie chodzi :)
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#8
zdeniu napisał(a):
a mianowicie podczas malowania z aerografu jakby co jakis czas były wypluwane większe kropelki farby/nierozpylone w wyniku czego powierzchnia została pomalowana z bardzo drobnymi kropkami z daleka nie widocznymi
By ktoś nie zarzucił,że nie na temat, ale......
Czy ten efekt w tym przypadku nie jest na rękę? Należy zauważyć, że tendry były malowane, oczywiście na PKP nie farbą, tylko jakimś bitumem i faktura powierzchni wcale nie była gładka.
 
OP
OP
zdeniu

zdeniu

Znany użytkownik
#9
Zbyszek napisał(a):
Czy ten efekt w tym przypadku nie jest na rękę? Należy zauważyć, że tendry były malowane, oczywiście na PKP nie farbą, tylko jakimś bitumem i faktura powierzchni wcale nie była gładka.
tu sie z Tobą zgodzę, mi osobiście otrzymana faktura podoba się bardziej niźli idealnie gładka niczym z salony wypuszczony nowy wózek :LOL:
ale chodziło mi na przyszłość aby owy efekt wyeliminować tam gdzie nie będzie on pożądany :cool:
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
#10
Jest kilka przyczyn powstawania efektu, o którym piszesz. Prawdopodobnie miałeś zbyt rzadką farbę, lub zbyt niskie ciśnienie. Dobierz doświadczalnie odpowiednie parametry. Jeżeli masz zbyt słaba sprężarkę to rób dłuższe przerwy w czasie malowania tak by sprężarka mogła dobić powietrze
 

adas

Użytkownik
KKMK
#11
od za rzadkiej farby moga sie zrobic zlewy a nie kropki. problem moze tkwic jeszcze w jednej sprawie - tak oczywistej ze nikt z nas jej wczesniej nie wymienil - ODTLUSZCZENIE powierzchni lakierowanej :D :idea:
 
OP
OP
zdeniu

zdeniu

Znany użytkownik
#12
adas napisał(a):
ODTLUSZCZENIE powierzchni lakierowanej :D :idea:
to napewno nie było przyczyną w moim przypadku
chociażby ze względu iż próbując na zwyklej białej kartce papieru też pojawiały sie te same "kropki "

ale i tak wielkie dzięki za wszelkie sugestie :cool:
 

adas

Użytkownik
KKMK
#13
a kto powiedział ze kartka nie byla tlusta

taka jak napisałem - nie malowałem modeli tylko auta - jesli po odtluszczeniu dotknie sie palcem metal (a palec wydaje sie ze jest suchy nie tlusty bo mial kontakt z substancja odtluszczajaca) to juz pewne jest ze i tak zrobi sie w tym miejscu krater ktorego farba sie nie chwyci :/

ale wierze ze powierzchnie miales przygotowana profesjonalnie
 
OP
OP
zdeniu

zdeniu

Znany użytkownik
#15
oczywiście bylo wszystko przygotowane :cool:

nie znam sie jeszcze na farbach, może i masz rację
dla informacji był to Revell nr 9 anthracite grey matt
 
K

KiersNo

Gość
#16
Witam
Wg mnie te małe krople to efekt źle rozmieszanego pigmentu z rozcieńczalnikiem oraz uszkodzonej igły w dyszy aerografu bo "PLUJE" .
Bardzo podobny efekt wychodzi przez źle dobrany osuszacz oraz zakurzone pomieszczenie w którym malujesz.

Pozdrawiam
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#17
Przyczyn Twojego problemu może być parę

1. źle wymieszana farba - 2-3mm drut w kształcie litery Z przez 90 sec z 2500obr/min da Ci gwarancję dobrego wymieszania farby która może stała przez rok.
2. za gęsta farba - 80% farby 20% rozpuszczalnika zwykle jest optymalne
3. za duża odległość od malowanego obiektu - rozpuszczalnik może wyschnąć zanim doleci do powierzchni malowanej (tak zwane malowanie suche)
4. uszkodzona lub brudna igła lub dysza - umyj jeszcze raz i sprawdź dokładnie

Jeżeli masz pistolet o podwójnej akcji gdy szybko naciskasz spust przeskakuje dysza. To może również spowodować taki efekt.

Powodzenia.
Marek
 
OP
OP
zdeniu

zdeniu

Znany użytkownik
#18
zapomniało mi się podać rozwiązanie problemu :roll:
wszystkim bardzo dziękuję za pomoc :cool:
okazało się iż powodem była zła gęstość farby a dokładniej była zbyt gęsta :LOL:
próbowałem wielu konfiguracji i wreszcie doszedłem do rozwiązanie problemu
 

Podobne wątki