• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta w skali 1:120

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#21
Daniel,
Fantastyczna robota(y). Rzeczywiście mniejsza skala daje szersze możliwości aranżacji, a przy twoich umiejętnościach nie czuć tak bardzo różnicy (no przynajmniej na zdjęciach).
Jak zobaczyłem Ok1 to mało nie spadłem z krzesła:love:
 
Reakcje
1.731 13 0
#22
Są różnice , bo cała sceneria była od nowa robiona , Gdyby robić makietę od podstaw różnic w szczegółach by nie było. Druga sprawa to ilość materiałów, które są do dyspozycji....:)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#23
Robota Daniela jak zwykle wspaniała, ale... cóż to za dziwaczny pomysł z dwiema kładkami dla pieszych? Żeby przejść z budynku dworcowego na najdalszy, trzeci peron, podróżny musi dwa razy przejść długość peronu i dwa razy pokonać wysokie schody na i z kładki. Na fotce narysowałem tę drogę na niebiesko. Jakby ktoś coś takiego w rzeczywistości zbudował, to by go wszyscy śmiechem zabili, a komentarzom w prasie i TV nie byłoby końca - i słusznie. Nie mówiąc już o bardzo niefortunnym wejściu na kładkę z pierwszego peronu, schowanym za rogiem jakiegoś magazynu i bardzo wąskim dojściu.

Dziwny wydaje mi się też układ torowy stacji, a zwłaszcza tor najbliższy budynku stacyjnego, przedłużony trochę bez sensu przez skrzyżowanie (czerwone na zdjęciu) z torem szlakowym - za tym skrzyżowaniem praktycznie zaraz ten tor się kończy. I nie ma żadnego wytłumaczenia, że ten tor biegł kiedyś dalej, bo dalej jest nasyp.

Drugie skrzyżowanie (na żółto), w pobliżu nastawni, tuż koło którego ustawiono mały, poprzeczny budynek, należałoby zastąpić rozjazdem krzyżowym. Tak, jak jest teraz, ze szlaku wchodzącego w stację po łuku, da się wjechać tylko na jeden tor stacyjny, trzeci od budynku dworca (przebieg zaznaczony na zielono, wjazdy i wyjazdy na czerwono są niemożliwe). A co zrobić jak pociąg ma z tej stacji wyjechać na tę linię, ale musi czekać na wjazd innego pociągu, jadącego w przeciwnym kierunku z tej linii? Nie ma takiej możliwości. To jest całkowicie sprzeczne z zasadami projektowania stacji i ze zdrowym rozsądkiem.

Wiem, że Daniel najprawdopodobniej nie jest projektantem tej makiety, a jedynie realizuje czyjąś koncepcję, więc nie chciałbym, żeby przyjmował te uwagi jako krytykę jego działań. Piszę to po to, by ustrzec innych przed powtarzaniem takich błędów.

20140924_175914 TT.jpg
20141004_182241 TT.jpg
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
#24
Jakby ktoś coś takiego w rzeczywistości zbudował, to by go wszyscy śmiechem zabili, a komentarzom w prasie i TV nie byłoby końca - i słusznie.
To pewnie dlatego, że musieli na siłę wydać pieniądze z UE by im zatwierdzono inwestycję. Druga sprawa to dbanie o tężyznę fizyczną mieszkańców. 4 razy dziennie takie schody (do pracy z pracy, na zakupy z zakupów) i serducho lepiej pracuje. Dzisiejszy świat jest tak pełen paranoi, że mnie już nic nie zdziwi, a czasami dla laika nie zauważalny na makiecie błąd można bez trudu udowodnić jakimś cudem architektonicznym w realu :)
 
Reakcje
1.731 13 0
#25
Dokładnie Andrzeju Cię popieram.. Ja robiłem tylko i wyłącznie scenerię, szutrowanie i zieleń .Układ peronów i torowisko robił ktoś inny... Wszystkie elementy , o których piszesz są wolą właściciela, by je zostawić w miejscach których obecnie są.[DOUBLEPOST=1413030725][/DOUBLEPOST]Generalnie spróbuję wyperswadować, by zrobić przejścia miedzy peronami, ale układ torowy jest nie do ruszenia.
 

darekmrozy

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#26
Robota Daniela jak zwykle wspaniała, ale... cóż to za dziwaczny pomysł z dwiema kładkami dla pieszych? Żeby przejść z budynku dworcowego na najdalszy, trzeci peron, podróżny musi dwa razy przejść długość peronu i dwa razy pokonać wysokie schody na i z kładki. Na fotce narysowałem tę drogę na niebiesko. Jakby ktoś coś takiego w rzeczywistości zbudował, to by go wszyscy śmiechem zabili, a komentarzom w prasie i TV nie byłoby końca - i słusznie. Nie mówiąc już o bardzo niefortunnym wejściu na kładkę z pierwszego peronu, schowanym za rogiem jakiegoś magazynu i bardzo wąskim dojściu.

Dziwny wydaje mi się też układ torowy stacji, a zwłaszcza tor najbliższy budynku stacyjnego, przedłużony trochę bez sensu przez skrzyżowanie (czerwone na zdjęciu) z torem szlakowym - za tym skrzyżowaniem praktycznie zaraz ten tor się kończy. I nie ma żadnego wytłumaczenia, że ten tor biegł kiedyś dalej, bo dalej jest nasyp.

Drugie skrzyżowanie (na żółto), w pobliżu nastawni, tuż koło którego ustawiono mały, poprzeczny budynek, należałoby zastąpić rozjazdem krzyżowym. Tak, jak jest teraz, ze szlaku wchodzącego w stację po łuku, da się wjechać tylko na jeden tor stacyjny, trzeci od budynku dworca (przebieg zaznaczony na zielono, wjazdy i wyjazdy na czerwono są niemożliwe). A co zrobić jak pociąg ma z tej stacji wyjechać na tę linię, ale musi czekać na wjazd innego pociągu, jadącego w przeciwnym kierunku z tej linii? Nie ma takiej możliwości. To jest całkowicie sprzeczne z zasadami projektowania stacji i ze zdrowym rozsądkiem.

Wiem, że Daniel najprawdopodobniej nie jest projektantem tej makiety, a jedynie realizuje czyjąś koncepcję, więc nie chciałbym, żeby przyjmował te uwagi jako krytykę jego działań. Piszę to po to, by ustrzec innych przed powtarzaniem takich błędów.

Zobacz załącznik 235758 Zobacz załącznik 235759
Witam - jestem NOWY na Waszym forum dyskusyjnym i powyższa makieta jest moja własnością i moim pomysłem - Daniela jest "ręka artystyczna". Oczywiście przyjmuje wszelkie krytyczne uwagi na temat kładek etc. Kładki z pewnoscią usunę, ale układu torów już niestety zmienić nie mogę. Pozdrawiam - darekmorzy
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#30
Kładki z pewnoscią usunę, ale układu torów już niestety zmienić nie mogę.
Kładka mogłaby być, ale jedna, łącząca wszystkie trzy perony, najlepiej w pobliżu środka długości peronów. Szkoda, że nie da się wymienić chociaż tego jednego skrzyżowania na rozjazd krzyżowy...
 

darekmrozy

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#31
A widzisz . Mówiłem ,że tak będzie..:D. Nie ma sprawy wymyślimy coś innego:)
[DOUBLEPOST=1416236775,1416236250][/DOUBLEPOST]Darek wejdz sobie tu:
http://forum.modelarstwo.info/threads/moduły-dioramy.13883/page-155#post-391060
to zobaczysz ogólnie co robię:
Jak tylko złapię chwilę wolnego to na pewno wejdę, a na razie chcę przekazać Panu Andrzejowi że kładki są mobilne (za Twoją radą), więc z ich usunięciem problemu nie będzie.
[DOUBLEPOST=1416246242][/DOUBLEPOST]
Kładka mogłaby być, ale jedna, łącząca wszystkie trzy perony, najlepiej w pobliżu środka długości peronów. Szkoda, że nie da się wymienić chociaż tego jednego skrzyżowania na rozjazd krzyżowy...
Pomyślę nad wstawieniem "anglika", ale troche obawiam się naruszenia ciągłości tego co już jest wykonane.
 

amator

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#32
Dokładnie Andrzeju Cię popieram.. Ja robiłem tylko i wyłącznie scenerię, szutrowanie i zieleń .Układ peronów i torowisko robił ktoś inny... Wszystkie elementy , o których piszesz są wolą właściciela, by je zostawić w miejscach których obecnie są.[DOUBLEPOST=1413030725][/DOUBLEPOST]Generalnie spróbuję wyperswadować, by zrobić przejścia miedzy peronami, ale układ torowy jest nie do ruszenia.
Robota Daniela jak zwykle wspaniała, ale... cóż to za dziwaczny pomysł z dwiema kładkami dla pieszych? Żeby przejść z budynku dworcowego na najdalszy, trzeci peron, podróżny musi dwa razy przejść długość peronu i dwa razy pokonać wysokie schody na i z kładki. Na fotce narysowałem tę drogę na niebiesko. Jakby ktoś coś takiego w rzeczywistości zbudował, to by go wszyscy śmiechem zabili, a komentarzom w prasie i TV nie byłoby końca - i słusznie. Nie mówiąc już o bardzo niefortunnym wejściu na kładkę z pierwszego peronu, schowanym za rogiem jakiegoś magazynu i bardzo wąskim dojściu.

Dziwny wydaje mi się też układ torowy stacji, a zwłaszcza tor najbliższy budynku stacyjnego, przedłużony trochę bez sensu przez skrzyżowanie (czerwone na zdjęciu) z torem szlakowym - za tym skrzyżowaniem praktycznie zaraz ten tor się kończy. I nie ma żadnego wytłumaczenia, że ten tor biegł kiedyś dalej, bo dalej jest nasyp.

Drugie skrzyżowanie (na żółto), w pobliżu nastawni, tuż koło którego ustawiono mały, poprzeczny budynek, należałoby zastąpić rozjazdem krzyżowym. Tak, jak jest teraz, ze szlaku wchodzącego w stację po łuku, da się wjechać tylko na jeden tor stacyjny, trzeci od budynku dworca (przebieg zaznaczony na zielono, wjazdy i wyjazdy na czerwono są niemożliwe). A co zrobić jak pociąg ma z tej stacji wyjechać na tę linię, ale musi czekać na wjazd innego pociągu, jadącego w przeciwnym kierunku z tej linii? Nie ma takiej możliwości. To jest całkowicie sprzeczne z zasadami projektowania stacji i ze zdrowym rozsądkiem.

Wiem, że Daniel najprawdopodobniej nie jest projektantem tej makiety, a jedynie realizuje czyjąś koncepcję, więc nie chciałbym, żeby przyjmował te uwagi jako krytykę jego działań. Piszę to po to, by ustrzec innych przed powtarzaniem takich błędów.

Zobacz załącznik 235758 Zobacz załącznik 235759
Witam. Nie uważam się za specjalistę w dziedzinie modelarstwa, ani tym bardziej za artystę potrafiące zbudować piękną, a przede wszystkim realistyczną makietę, ale...pozwolę sobie na skromny komentarz dzieła Pana Daniela (tego z niefortunnie ustawionym kładkami). Moje oczy widziały dziesiątki makiet w kraju i za granicą i z całym szacunkiem do Pana Daniela pracę Jego oceniam na 3+. Wiemy, że diabeł tkwi w szczegółach i tych właśnie szczegółów i DOKŁADNOŚCI mi trochę brakuje na tej makiecie. Makieta powinna być przede wszystkim REALISTYCZNA! A dziełu Pana Daniela troszkę brakuje dokładności i troski o szczególiki. Nie będę się rozwodzić o tym co wymaga poprawy, ale proponuję zrobić coś z Tą wszechobecną deko nienaturalną zielenią. Szkoda, że drzewa przed umieszczeniem ich na makiecie nie zostały przeciętne bo chyba są z lekka przeskalowane. No i te ścieżki i drogi są tak nienaturalnie prościutkie... No cóż. Na pierwszy rzut oka ładne dzieło, ale makieta ma być REALISTYCZNA, a nie ładna. Dbałości o szczegóły życzę Panie Danielu. Powodzenia w dalszych pracach. P.S. Nie znam się na logistycznym rozkładzie torowiska, ale...estetycznie podobają mi się bardzo! Pozdrawiam.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#33
Wiem, że to strasznie brzydko zabrzmi ale niespecjalnie mnie rusza brak PKP :) Wolę niemiecką kolej na makiecie bo fascynowała mnie od dawna.
Chyba że tak. Ale ja jako zdrajca TT na rzecz H0 napiszę ci tylko, że dla mnie nie tyle brak PKP był powodem porzucenia TT, ale to, że H0 bardziej cieszy moje oko i ucho. TT to jednak mała skala, na tyle mała, że mniej cieszy szczegół - przynajmniej mnie. Kasy trochę zmarnowałem na tych porównaniach, ale by się przekonać byłem skłonny kupić np. Gagara z dźwiękiem w TT i w H0 (ST44-002 + dźwięk w TT i ST44-003 w H0 + dźwięk :) ) a i parowóz jakiś się trafił... (porównywałem Oi1-29 flaeischmann z dźwiękiem fabr. z Ok1 Roco TT z dźwiękiem fabrycznym) czy ten sam wagon w skali TT i H0 i gapiłem się na to godzinami porównując. Wiesz co zwyciężyło? Wielkość H0... i nie ważne już było, że H0 na tej samej powierzchni ukaże mniej metrów szlaku w przeliczeniu na 1:1. Nie pomnę że Ok1 się zacinał podczas jazdy.... ale to nie reguła. Poza tym - jeśli chodzi o mnie - to H0 bardziej ogarniam manualnie....

No ale jeśli masz inne priorytety to najlepiej wiesz co wybrać :) Ważne abyś ty był zadowolony. W TT przecież można się tak samo fajnie bawić jak w każdej innej skali. Tutaj się o tym przekonasz: www.forumtt.pl
 
Ostatnio edytowane:

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
#34
Nie będę się rozwodzić o tym co wymaga poprawy, ale proponuję zrobić coś z Tą wszechobecną deko nienaturalną zielenią.
...by zarzucić Danielowi nienaturalność zieleni w jego pracach to sporo... odwagi... trzeba mieć :)

@jafrap

Dla mnie pozytywna różnica między H0, a TT to jedynie zauważalnie więcej możliwości na mniejszej powierzchni. I tylko to.
 
Reakcje
1.731 13 0
#35
Kolego amator:).
Dziękuje za konstruktywną krytykę;).
Gdyby cała makieta była robiona od podstaw prze ze mnie, nie było by problemu. Drzewa są może ciut za duże , ale ich przycinanie było by dość ryzykowne, bo nie ja je robiłem, a to wiąże się z tym ,że przycinanie i formowanie koron uszkodziło by samo listowie. Nie wiem o co chodzi Ci z ogólną zielenią ( szkoda ,ze nie widziałeś jak wyglądała poprzednia zerwana). Proszę byś napisał dokładnie, co jest nie tak z zielenią, a zapewne da się coś poprawić, łącznie - jak napisałeś - z nienaturalnie prostymi ścieżkami ( pokaż mi miejsca gdzie są tak prościutkie). Druga sprawa to kwestia czasu, możliwości, oraz dostępnych materiałów, by takie super szczegóły wstawić i co ważne kwestia odpowiedniego oświetlenia , miejsca, by zrobić odpowiednie zdjęcie:). Korzystam z tego co Kolega Darek ma do dyspozycji.. Inną sprawą jest fakt ,że część architektury ,murków i.t.d. były wcześniej zrobione i są takiej, a nie innej jakości więc nie dało rady tego zerwać, tylko zamaskować. Fotki były robione aparatem telefonicznym.
Gdyby ta makieta miała być realistyczna od początku ,to trzeba było by przede wszystkim, określić najpierw epokę, miejsce, porę roku, ,ograniczyć ilość torowisk łącznie z zupełnie innym ich położeniem, zupełnie inaczej rozwiązać infrastrukturę, inaczej ukształtować teren i dopiero wdrożyć działania:). Ta makieta z założenia, po przedyskutowaniu z Kolegą Darkiem , właśnie miała być ładna i służyć zabawie:).....Najistotniejszą sprawą jest jednak fakt, że makieta jest jeszcze cały czas robiona i do jej pełnego skończenia upłynie trochę czasu.
[DOUBLEPOST=1416291354,1416289571][/DOUBLEPOST]Adamie Okuń. Nie o odwagę chodzi tylko o odbiór całości:). Kolega miał prawo napisać co sądzi o scenerii i już:). To jego własny odbiór i po części ma rację:) Natomiast odpisałem ,że ze względu wiele okoliczności , wykonanie mega realizmu na tej makiecie, jest niemożliwe z wcześniej wymienionych powodów .;).
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#36
@jafrap

Dla mnie pozytywna różnica między H0, a TT to jedynie zauważalnie więcej możliwości na mniejszej powierzchni. I tylko to.
Dla mnie także (jak każdej mniejszej skali). Ale w moim przypadku to za mało by zostać przy TT. Wolę lepszy szczegół H0 i nie męczyć oka wpatrywaniem się, mrużąc oczy, by lepiej widzieć :)

Ale patrząc na tą makietę TT nad którą pracuje 'daniel loko' trzeba pozazdrościć przyszłemu właścicielowi na pewno tego, że będzie miał gdzie pojeździć :)
 
Ostatnio edytowane:

darekmrozy

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#37
Dla mnie także (jak każdej mniejszej skali). Ale w moim przypadku to za mało by zostać przy TT. Wolę lepszy szczegół H0 i nie męczyć oka wpatrywaniem się, mrużąc oczy, by lepiej widzieć :)

Ale patrząc na tą makietę TT nad którą pracuje 'daniel loko' trzeba pozazdrościć przyszłemu właścicielowi na pewno tego, że będzie miał gdzie pojeździć :)
Pewnie że będę się cieszył, ale mam problem z elektroniką, sterowaniem - jednym słowem - z elektronicznym zapanowaniem nad tym wszystkim.
 

Podobne wątki