• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta w kształcie litery "L"

Kedziol

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#41
A tory jak przymocowywałeś, klejiłeś do korka?
W ogóle mam pytanie: czy tory przykręcane wkrętami PIKO wyglądają aż tak źle?
Co myślicie o takim mocowaniu?
 

Karol K.

Znany użytkownik
Reakcje
69 0 0
#42
Kedziol :
Według mnie takie mocowanie jest okropne (wkrętami). Na mojej starej makiecie w TT było takie mocowanie i do tego doszły jeszcze trociny zamiast podsypki... :???:
Tory do korka radzę raczej kleić chociażby ze względów estetycznych.
Klejem jak najbardziej nadającym się do tego celu jest cyjanoakryl. Całe "PMM" i jakoś żyją... ;)
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#43
Kedziol napisał(a):
czy tory przykręcane wkrętami PIKO wyglądają aż tak źle?
Co myślicie o takim mocowaniu?
Można przykręcić wkrętami i przysypać je szutrem ale czy to ma sens przy punktowym przyklejeniu kropelką i zawikolowaniu całego toru?
 

Kedziol

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#44
No tak ale zaletą wkrętów jest to, że zawsze możesz bez naruszenia toru usunąć go z makiety i wykorzystać do jakiegoś innego celu w stanie idealnym, a kropelką bądź nie bądź naruszysz podkład ...
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.650 133 3
#45
Dokładnie, ja tory kleiłem w kilku miejscach, a po zasypaniu znowu zalałem klejem i trzymają się nieźle, tylko niestety dźwięk sie strasznie roznosi jak jedzie skład (korek chyba za bardzo tego nie tłumi jak się już przyklei - tworzy całość z płytą).


No nie bardzo bo jak zasypiesz tory szutrem to musisz go jakoś przykleić więc nic Ci to nie da niestety i tak potem musisz zrywać tory i raczej się uszkodzą :/
 

Kedziol

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#47
Nie wiem, ja jakoś tak nie miałem takiego problemu, jedyną wadą (moim zdaniem) jest to, że widać główki wkrętów i to, że dziurki w podkładach się powiększają. :roll: :roll:
Taka jest cena jeśli chce sie mieć całe tory.
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#49
Kedziol napisał(a):
No tak ale zaletą wkrętów jest to, że zawsze możesz bez naruszenia toru usunąć go z makiety...
O ile tor nie jest zaszutrowany (a tym bardziej przy pomocy kleju bo na sucho raczej nikt nie trzyma szutru na makiecie)
Kedziol napisał(a):
... a kropelką bądź nie bądź naruszysz podkład ...
Prędzej na podkładzie zostanie odrobina korka lub tektury niż ucierpi na tym podkład przy odrywaniu (odcinaniu) go od podłoża
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.650 133 3
#50
Czasu brakuje ale ciągle próbuje coś robić. Oto niewielkie postępy, co o nich sądzicie??

Trochę aktualniejsze fotki wstawię jak się akumulatorki naładują ;)
 

Załączniki

OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.650 133 3
#51
Jak powinien być zainstalowany zwrotnik?? Są jakieś zasady?? i czy ten czasem za daleko nie stoi od torów??
niestety pomimo poświęconego czasu nie wyszło mi to najlepiej, zainstalowałem też już mechanizm do rozjazdu pod makietą ale fotek nie posiadam. Całość mi się podoba tylko efekt psują wystające druciki, które nie bardzo wiem jak zamaskować :(
 

Załączniki

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
315 13 0
#54
Tak po pierwsze, to ten zwrotnik jest do rozjazdu w drugą stronę. Najeżdżając na rozjazd od strony pojedyńczego toru powinienieś widzieć albo pionowy prostokąt (do jazdy na wprost) albo strzałkę (do jazdy w bok) pokazująca kierunek zwrotu. Drut wystarczy podkleić do listwy przesuwającej zwrotnicę lub wygiąć go i zakotwić w dodatkowo wywierconym otworze (pewniejsze mocowanie)
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.650 133 3
#55
Dominik napisał(a):
Tak po pierwsze, to ten zwrotnik jest do rozjazdu w drugą stronę. Najeżdżając na rozjazd od strony pojedyńczego toru powinienieś widzieć albo pionowy prostokąt (do jazdy na wprost) albo strzałkę (do jazdy w bok) pokazująca kierunek zwrotu. Drut wystarczy podkleić do listwy przesuwającej zwrotnicę lub wygiąć go i zakotwić w dodatkowo wywierconym otworze (pewniejsze mocowanie)
Tak właśnie jest te zdjęcia są robione od strony pojedynczego toru. Mnie bardziej zastanawia odległość od rozjazdu, czy nie jest za daleko i czy nie powinien być po jego prawej stronie (kiedy rozjazd jest lewy). Co do maskowania problem polega na tym że rozjazd jest już przytwierdzony :( na stałe, nie wybiegłem wystarczająco w przyszłość robiąc ten moduł. A po traktowałem go bardziej jako testowy co okazało się trochę błędnym założeniem.
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
315 13 0
#56
Mechanizm ma byc zamocowany od strony toru do jazdy w bok czyli jednak jest ok. A co do odległości to koniec tej blaszki mocującej, która chyba jest oryginalna, powinien stykać się z łapką mocującą szynę do podkładu i już.
przykład
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.650 133 3
#58
No więc właśnie czy są w ogóle jakieś reguły, którymi należy się kierować podczas ustawiania zwrotników ??
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#59
Nie ma żadnych specjalnych wymagań co do tego, po której stronie wajchy budować zwrotnik, wszystko zależy od konkretnego układu torowego, mają być budowane tak, żeby nie wchodziły sobie w paradę :razz:
Jedynym wymogiem jest to, że wszystkie elementy zwrotnika muszą mieścić się poza skrajnią budowli.
 

Podobne wątki