• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta Makieta USA 1/160 początkującego

DrCodeWizzard

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 2 0
Przytulne stacje w niektorych miejscach nadal sa wykozystywane tam gdzie lata Amtrak, n.p. mniejsze miejscowosci w Pennsylvani, lub przez koleje muzealne. Jezeli stacyjka sluzy jako przystanek Amtraku, zazwyczaj nie ma nic wiecej niz poczekalni i kasy biletowej. Przy liniach dwu torowych peron jest najczesciej na torze przy stacji, a do drugiego toru jest mala klatka (drewniana, lub metalowa). Pociag staje tak ze drzwi obslugiwane przez konduktora otwieraja sie na ta klatke. Wsiadanie i wysiadanie z pociagu odbywa sie tylko przez drzwi obslugiwane przez konduktora.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
Przytulne stacje w niektorych miejscach nadal sa wykozystywane tam gdzie lata Amtrak, n.p. mniejsze miejscowosci w Pennsylvani, lub przez koleje muzealne. Jezeli stacyjka sluzy jako przystanek Amtraku, zazwyczaj nie ma nic wiecej niz poczekalni i kasy biletowej. Przy liniach dwu torowych peron jest najczesciej na torze przy stacji, a do drugiego toru jest mala klatka (drewniana, lub metalowa). Pociag staje tak ze drzwi obslugiwane przez konduktora otwieraja sie na ta klatke. Wsiadanie i wysiadanie z pociagu odbywa sie tylko przez drzwi obslugiwane przez konduktora.
Tak te budynki istnieją, ale chyba można policzyć na palcach ile z nich wykorzystywane jest według oryginalnych założeń. Chodzi oczywiście o Amtrak. W Pennsylvanii, gdzie obecnie zamieszkuję, takie bydynki są często ogrodzone ohydną siatką i nie mają nic wspólnego z koleją. Kilka z nich stanowią tzw. "Visitor center" gdzie można kupić jakąś pamiątkę. Zaraz koło takiego budynku postawiony jest betonowo szklany szkarab pełniący służbę stacji kolejowej. W południowo wschodniej Pennsylvanii w okolicach Philadelphii jest jeszcze co prawda kilkanaście ładnych stacyjek nadal używanych przez SEPTA, ale wątek jest o Stanach zachodnich i tam to już żadkość.
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
No właśnie, tak wygląda obecnie ten ceglasty Walthers
https://goo.gl/maps/6XNUL64roN22
Kurcze gdzie to jest? No to chyba leszego klimatu Kolega Michal78 nie znajdzie:cool: Przed stacją stoi nawet zdezelowany "medium duty" Chevrolet jekich pełno było w takich pipidówach w latach 80-90. Widywałem nawet autobusy szkolne z taką kabiną kiedy zawitałem w Stanach.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
Pierwszy link jest do mapy/zdjęcia sat. - u mnie odpala od razu zdjęcie sat.

W widoku zdjęcia/Street view - klikałeś tę strzałkę "<--" ?
Untitled 2.jpg


Portales, NM
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
Odchodząc na moment od tematu, byłeś może kiedyś w Punxsutawney ?
Byłem. Fajne klimaty, ale ciężko w tamtych stronach o pociąg. Jest ogromna ilość starych mało używanych linii kolejowych oraz spektakularnych stalowych mostów. Większość pociągów to hoppers z węglem, które są formowane w czasie tygodnia a po tem jako zwarte składy jadą w świat, najczęściej na wschód.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
Dla mnie jedna z najbardziej egzotycznych kolei i chyba najbardziej egzotyczna w Ameryce Pónocnej to Milwaukee Road. We wczesnych latach XX wieku ukończyli tzw. "Pacific Extention" która była ewentualnie częściowo zelektryfikowana. To właśnie w Montanie była najdłuższa część pod drutami. Elektryfikacja zaczynała się w Harlowtown i szła przez Butte aż do Avery, Idaho. Z Avery do Othello, w stanie Washington szlak był bez drutu, a z Othello już do końca, czyli Seattle i Tacoma był znowu pod drutem. W Montanie jeździły oryginalne "boxcabs" w kilku konfiguracjach, jak i ogromne EP3 o jakże wściekłym układzie osi-2C1+1C2. W latach 50-tych pojawiły się tam także "Bipolar" o jeszcze bardziej dzikim układzie osi. Do tego dochodziło jeszcze kilka elektrowozów manewrowych, oraz ostatnie elektrowozy dostarczone na Milwaukee-"Little Joe". Little Joe oznaczone były EF4 (10 maszyn), oraz EP4 (2 maszyny). Oryginalnie zbudowano ich 20 na eksport do ZSRR, jednak zapadnięcie tzw. żelaznej kurtyny spowodowało ich zatrzymanie w USA. Milwaukee ewentualnie wykupiło 12 maszyn od General Electric (producenta elektrowozów), 3 trafiły do Chicago na South Bend, a 5 do Brazylii. Ja niestety urodziłem się kilka miesięcy po zakończeniu operacji elektrycznych na Milwaukee, za tem nie miałem nawet szans na zobaczenie tej fascynującej kolei. Oto jak jeden miłośnik wymodelował sobie "Little Joe" w wielkości N. Na podwozie użył GG1 zmodyfikowane przez dodanie jeszcze jednej osi i wydłużenie ramy, nadwozie zaś to produkt Shapeways.https://goo.gl/images/gssLWF
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Michal78

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
Wstępne kształtowanie terenu...
Mam jeszcze jedno pytanie przy okazji, zakupiłem tego loka o którym pisałem wcześniej w tym wątku (PG40-2 Atlasa), ładnie jeździ, fajna szczegółowość, czy powinienem w nim coś przesmarować ? Nie wiem ile ma lat...
 

Załączniki

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
GP40-2
Jak jeździ, to nic nie rób. Pisałem wcześniej z którego roku pochodzi model z tym numerem bocznym.
Teoretycznie można dać trochę smaru w zębatki, ale i bez tego te modele sa praktycznie nie do zaje..ania.
Prędzej ci się spali dekoder niż zatrą zębatki. Czego nie życzę w obu przypadkach.

Porada dnia :D
Łączniki szyn na styku modułów prędzej czy później si wyrobią. Spróbuj zrobić tak, żeby obie połówki makiety miały osobne okablowanie, łączone np. wspólną wtyczką/gniazdkiem -> jak jak w makietach modułowych. Tylko nie wiem czy nie za późno -czy płyta główna makiety to styrodur?

A, w temacie stacji, znalazłem jeszcze innego Atlasa.
https://www.google.pl/search?q=Atla...iDjrDbAhUrCpoKHcK2AlgQsAQIJw&biw=1326&bih=668
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Michal78

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
Tak styrodur. Mam problem (tory jeszcze nie są przyklejone). Zamocowałem prowizorycznie kabelki do torów by sprawdzic przejezdność i gdy puszczam loka na torze szlakowym zewnętrznym to następuje odcięcie zasilania gdy przestawię zwrotnice na tym torze, podobnie jest na wewnętrznym. Gdy 10 lat temu robiłem tort z torów fleischmanna niczego takiego nie pamiętam. Rozjazdy kato których używam teraz mają swego rodzaju regulację - zdjęcie poniżej.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Podobne wątki