Kazda firma kolejowa uzywa innego systemu sygnalizacji. Sa one ogolnie oparte na systemie sygnalizacji stworzonym w wielkiej brytani.
Na wielu liniach jedno torowych nie ma zadnej sygnalizacji, tylko ruch odbywa sie za pomoca rozkladu jazdy i radia.
Na liniach wielo torowych jest sygnalizacja podobna do Europejskiej, tzn. semafory swietlne automatycznie pokazuja czy blok jest wolny czy tez nie. Przed stacjami lub wezlami kolejowymi sa reczie (z budki) sterowane sygnaly ktore biora pod uwage ustawienie zwrotnic jak i prawo wjazdu na stacje.
Wiecej informacji jest tutaj: https://en.wikipedia.org/wiki/North_American_railway_signaling
Dobre sa tez te ksiazki:
https://www.amazon.com/Classic-Rail...-1&keywords=north+american+railroad+signaling
https://www.amazon.com/Railroad-Sig...rd_wg=euszI&psc=1&refRID=GJWDG08QCA86PNBJMDHC
Na wielu liniach jedno torowych nie ma zadnej sygnalizacji, tylko ruch odbywa sie za pomoca rozkladu jazdy i radia.
Na liniach wielo torowych jest sygnalizacja podobna do Europejskiej, tzn. semafory swietlne automatycznie pokazuja czy blok jest wolny czy tez nie. Przed stacjami lub wezlami kolejowymi sa reczie (z budki) sterowane sygnaly ktore biora pod uwage ustawienie zwrotnic jak i prawo wjazdu na stacje.
Wiecej informacji jest tutaj: https://en.wikipedia.org/wiki/North_American_railway_signaling
Dobre sa tez te ksiazki:
https://www.amazon.com/Classic-Rail...-1&keywords=north+american+railroad+signaling
https://www.amazon.com/Railroad-Sig...rd_wg=euszI&psc=1&refRID=GJWDG08QCA86PNBJMDHC