• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta Makieta USA 1/160 początkującego

DrCodeWizzard

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 2 0
Kazda firma kolejowa uzywa innego systemu sygnalizacji. Sa one ogolnie oparte na systemie sygnalizacji stworzonym w wielkiej brytani.

Na wielu liniach jedno torowych nie ma zadnej sygnalizacji, tylko ruch odbywa sie za pomoca rozkladu jazdy i radia.

Na liniach wielo torowych jest sygnalizacja podobna do Europejskiej, tzn. semafory swietlne automatycznie pokazuja czy blok jest wolny czy tez nie. Przed stacjami lub wezlami kolejowymi sa reczie (z budki) sterowane sygnaly ktore biora pod uwage ustawienie zwrotnic jak i prawo wjazdu na stacje.

Wiecej informacji jest tutaj: https://en.wikipedia.org/wiki/North_American_railway_signaling

Dobre sa tez te ksiazki:

https://www.amazon.com/Classic-Rail...-1&keywords=north+american+railroad+signaling

https://www.amazon.com/Railroad-Sig...rd_wg=euszI&psc=1&refRID=GJWDG08QCA86PNBJMDHC
 

DrCodeWizzard

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 2 0
Tylko nie używaj sygnałów ktorę wkleiłem na forum. Bo one były tylko wykorzystywane przez prr. Będziesz musiał kupić 4 sygnały z każdej strony stacji (albo Atlasa albo te inne). Będziesz je tylko musiał ustawić podobnie jak na zdjęciu. Po dwa na każdej stronie (jeden do tylu drugiego)
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
Atlas robi G-signal, w wersji pojedynczej jak i podwójnej.
Jest to jakiś ich system sygnalziacji (dedykowana elektronika czy coś w tym stylu)

oprócz Showcase, sygnalizatory są również takie:
http://www.njinternational.com/nsignals.htm
są też bramki sygnałowe
http://www.njinternational.com/sigbridgekits.htm
i wtedy do nich są "głowiece"
http://www.njinternational.com/heads.htm
http://railpictures.net/photo/647030/

a najfajniejsze i tak są VADERy
http://railpictures.net/photo/611362/
 
OP
OP
Michal78

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
Tory przyklejone tymczasem dwa wagony permanentnie wykolejają mi się na dwóch rozjazdach.... Lok przejeżdża przez całe torowisko bez problemów. Niestety mam tylko 3 wagony i jedną lokomotywę więc innego taboru nie przetestuję. Pozostaje mieć nadzieję że to wina owych wagonów a nie rozjazdów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Proponuję sprawdzić innymi modelami N, niekoniecznie amerykańskimi, pożyczonymi od kogoś, o ile to możliwe. A teza o niewłaściwym rozstawie kół na osi brzmi bardzo prawdopodobnie, ale sprawdziłbym jeszcze swobodny ruch wózków (obrót, ale również chociaż minimalny przechył boczny i podłużny, pewien luz jest wskazany).
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.594 33 4
Może te wagoniki maja za małe dociążenie? Zahaczając o jakiś element rozjazdu grawitacja po prostu nie działa. Przynajmniej ja miałem takie przygody za dawnych czasów kolejkowych.
Pozdrawiam.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
Amerykańskie wagoniki są lekkie. Sprawdź przy dociążeniu.
Może się też trafić, że mają kółka z profilem RP25 - wtedy istnieje szansa, że Kato jednak z nimi nie jest kompatybilne.

Czy wykolejenie jest przy szybkiej jeździe czy przy powolnej? Czy podczas jazdy "na haku", czy na popychu? Może się zdarzyć, że winnym jest "drucik" przy sprzęgu.
 

DrCodeWizzard

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 2 0
OP
OP
Michal78

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
Chyba tylko wagoniki microtrains tak mają, starsze bachmanna nie mają problemów. Dociązenie nie rozwiązuje sprawy, podobnie prędkość nie odgrywa roli. Myślę że rozjazdy są z tych nowszych bo miesiąc temu zakupione. Dopiłować chyba już sie nie da skoro tory przyklejone. Zauważyłem też inny problem , jeden z podjazdów zrobiłem zbyt stromy i przy trzech wagonach lokomotywa przy mniejszych prędkościach zaczyna ślizgać kołami. Problem nie występuje przy jeżdzie w przeciwnym kierunku gdyż podjazd po drugiej stronie jest łagodniejszy. Zastanawiam se czy lokomotywa z gumowymi obręczami (chyba większość je ma ?) tez miałaby problemy ? Niestety mam tylko ową gp40 Atlasa. Cóż, wychodzą błędy początkującego.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
W przypadku modeli amerykańskich lokomotyw to zdecydowana większość NIE MA gumek na kołach.

Mógłbyś wrzucić zdjęcie kółek tych wagonów co się wykolejają?

GP40 Atlasa nie jest błędem. To dobry model.
 
Ostatnio edytowane:

DrCodeWizzard

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 2 0
Stacja wyglada fajnie. Co do wozka i zaczepu.

Poloz kawelek cienkiego metalu (0,5 mm lub mniej) lub plastiku na torach. Podjedz do tej kladki wagonem. Jezeli metalowy drucik dotknie kladki to nalezy zrobic jedna z dwoch zeczy:

1. Wygiac drucik bardziej do gory
2. Popchnac go bardziej do gory.

Te druciki sa skonstruwane w taki sposob ze mozna je wyginac lub przesowac w zaczepie. Oprocz tego ze wzgledu na koszty produkcji "perfekcyjnych zaczepow i wozkow" duza ilosc zaczepow, wozkow i kol do wagonow amerykanskich wymaga takich poprawek...
 
OP
OP
Michal78

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
Z mojej obserwacji to jednak nie kwestia drucika. Nie dotyka on niczego na torze. Gdy wagon wjeżdża na rozjazd koła po jednej stronie wózka lekko podskakują na torze ruchomym i wagon się wykoleja. Przyszedł do mnie dzis właśnie zestaw 3 weglarek atlasa i wszystkie jeżdżą elegancko, problem dotyczy więc tylko wagonów micro trains...
 

Podobne wątki