• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta Makieta USA 1/160 początkującego

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.288 61 2
GP40-2 fajny model tylko do niego warto by pomyśleć o koleżance. Nie koniecznie tego samego typu ale tej samej kolei i najlepiej tego samego producenta. Wtedy łatwiej dopasować lokomotywy do jazdy wielokrotnej. Owszem na małych liniach jeździły pojedyncze lokomotywy ale to w warunkach USA rzadkość. Moja ulubiona kolej NKP czyli Nickel Plate Road należała do grupy tych średnich mniejszych kolei ale w epoce diesli jeździli po 3 lub rzadziej 2 lokomotywy. No i oczywiście nie zapomnij o bardzo ważnym wagonie czyli Caboose obowiązkowo w barwach kolei lokomotyw prowadzących.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.077 140 0
W czasach tego GP, caboose nie były już używane zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Niektóre współczesne firmy używają je do pociągów technicznych, manewrów lub transferów na krótkim dystansie, gdy np. zachodzi potrzeba "popychu" składu po szlaku.
http://www.railpictures.net/photo/485840/
http://www.railpictures.net/photo/417185/
http://www.railpictures.net/photo/444528/
I jak przystało na firmę, która przejęła/wchłoneła/zniszczyła inne spółki, można mieszać z ich zasobów.
http://www.railpictures.net/photo/407621/
 
OP
OP
Michal78

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
Dośc ciężko to idzie.... Styrodur, pianka montażowa, na to szpachla akrylowa. To chyba zgodne ze sztuką ? Miejscami zamiast szpachli akrylowej stosuje jako wypełniacz oraz jako szpachlę klej ośmierniczkę, rozwiązanie może dziwne i niezbyt ekonomiczne ale szczerze mówiąc dużo lepiej mi się w tym sprawdza niż klasyczna szpachla akrylowa. Jeśli chodzi o tą ostatnią mam zarówno szpachlę akrylową która schnie "na sztywno" jak i taką która pozostaje w pewien sposób lekko plastyczna, ugina się lekko pod palcem, ale wydaje mi się że ta pierwsza to chyba lepsze rozwiązanie (?)
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
Nie chcę się za bardzo mądrzyć, bo sam żadnej makiety nie zbudowałem, ale jak widzę relacje innych, to zwykle tory kładzie się na konstrukcji ze sklejki, a styropianu, styroduru czy pianki używa się do wypełnienia i ukształtowania terenu.. Może znawcy się wypowiedzą?

Na przykład tu: http://forum.modelarstwo.info/threads/nkowa-diorama-alpejska-sielanka.41051/
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.911 111 7
Most Walthersa. Na żywo wygląda lepiej ale nie wiem czy trochę nie przesadziłem z tym brudzeniem.
Zależy w której epoce. Ale np. Union Pacific malował i maluje mosty na srebrno, te we wschodnich stanach były przeważnie malowane na czarno. Teraz na wschodzie takie mosty są raczej brązowe;)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Michal78

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
Jaką radzicie sygnalizację (semafory) wybrać (producent, typ) ? Chciałbym by makieta odzwierciedlała rolnicze rejony Montany od lat 70-tych po współczesne. Przy okazji poniżej panel tunelowy woodland scenic, który udało mi się pomalować w sposób który chyba nawet trochę przypomina stare drewno.
 

Załączniki

DrCodeWizzard

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 2 0
Nie moge jak doradzic na ten temat, bo mnie bardziej interesowaly koleje na wschodzie USA ciagniete przez parowozy... Problemem a zarazem przyjemnoscia w modelowaniu koleii USA jest to ze kazda to inna, kazda miala inna sygnalizacje, jak i inne przepisy prowadzenia pociagow.

Z drugiej strony dobra strona modelowania koleii USA w Europie jest fakt ze wiekszosc ludzi nie bedzie wiedziala czy sygnalizacja pasuje do montany czy nie ;-)

Tu masz inna opcje :)

https://shop.atlasrr.com/c-518-signals.aspx
 
OP
OP
Michal78

Michal78

Aktywny użytkownik
Reakcje
228 0 0
A moglibyście ewentualnie pokazać mi jak rozmieścić taką sygnalizację na poniższym schamacie ? Czy wystarczy jeśli semafory będą znajdować się na wjazdach na tory szlakowe ? Czy sygnalizacja powinna być sprzężona z rozjazdami ? (chyba już na to za późno bo tory mam przyklejone), czy też po prostu niezależnie obsługuje się ją jakimś pulpitem ?
 

Załączniki

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
260 2 1
W USA i Kanadzie czesto prowadzi sie ruch "na radio" i semaforow nie ma, szczegolnie na bocznych liniach. Nazywa sie to o ile pamietam Track Warant .
 

DrCodeWizzard

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 2 0
Ok tutaj jest przyklad z glownej lini PRR. Mosty sygnalowe (sygnaly po obu stronach i w obu kierunkach) sa przed wjazdem na stacje, i przed wyjazdem ze stacji. Wewnatrz stacji nie ma zadnych sygnalow manewrowych.

MR-plan.jpg


A tu przyklad mostu sygnalowego:

sygnal.jpg


W twoim przypadku postaw sysgnaly przed zwrotnicami wjazdowymi na stacje. Po dwa na kazdym toze (jeden do przodu drugi do tylu, tak jak pokazanae jest na zdjeciu wyzej).

Link do strony z ktorej wzielem zdjecia i plan:

http://prr-n-scale.blogspot.com/2008/08/welcome-to-prr-middle-division-in-n.html
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
Czy sygnalizacja powinna być sprzężona z rozjazdami ? (chyba już na to za późno bo tory mam przyklejone)
A co ma piernik do wiatraka? Sprzężenia, czy raczej uzależnienia sygnałów od położenia zwrotnic dokonuje się w systemie sterowania tak, by sygnał dało się ustawić na wolną drogę wtedy, gdy zwrotnice są w wymaganym położeniu, więc fakt przyklejenia torów chyba nie ma tu znaczenia. A swoją drogą, ciekaw jestem zasad sygnalizacji amerykańskiej, jakoś nigdy tego tematu nie zgłębiałem.
 

Podobne wątki