• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta typu "tort" ok 270x130cm Piko A-Gleis

TheArturro

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 2 0
#1
Cześć,
Planuję budowę makiety typu "tort" w skali H0 o wymiarach ~ 270x130cm.

Cel makiety:
- Posiadanie "stanowiska" do jeżdżenia modelami oraz nauka robienia makiet.

Główne założenia:
- Makieta złożona z 3-4 modułów. Będę ją budował w domu rodziców (jestem jeszcze studentem) i potrzebuję mieć możliwość zabrania jej ze sobą przy przeprowadzce za kilka lat.
- Tory PIKO A-Gleis (ponieważ posiadam ich już trochę z zestawu startowego (zestaw torów A+E) oraz 1 paczkę 6szt. łuków R3 + 2 flexy)
- Główny szlak dwutorowy z zewnętrznym "kołem" na łukach min. R3, preferowane R4 (zależy mi na możliwości dość szybkiej jazdy składów - zbieram VI epokę)
- Nowoczesny dworzec, najlepiej 2-peronowy
- Cała elektronika pomijając same pociągi będzie oparta o platformę Arduino (tzn, sterowanie rozjazdami czy ew. semaforami i rogatkami)
- Sterowanie DCC (zamierzam kupić zestaw z Roco z21 Start)

Założenia dodatkowe:
- Dworzec główny na poziomie 0 2-peronowy, 4-torowy
- Dodatkowy przystanek kolejowy na poziomie 1, 1-peronowy, 2-torowy
- Dodatkowy dworzec podziemny na poziomie -1

Krajobraz:
Jako, że mały, płaski tort jest nudny jak z flaki z olejem planuję krajobraz podmiejski, górzysty. W pewnym sensie trochę "niemiecki", gdyż u nas takiego krajobrazu jak kot napłakał. Oczywiście nie będzie to realistyczny polski krajobraz, jednak ważniejsza jest dla mnie atrakcyjność makiety niż ultra-realizm pod kątem geograficznym.
"Fabularnie" makieta będzie przedstawiała fikcyjne miasteczko w pobliżu (lub nawet na) granicy z Niemcami.

Tabor: