• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta TT Lubmin

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#21
Reanimacja Fiata, Poloneza, a nawet Syrenki jest wyzwaniem nawet w rozumieniu modelarskim. Nie wszystko musi być digital. Każdy z nas ma swoje pomysły, patenty na modele i wybory modelarskiej drogi. Składam właśnie ET40 z dwóch zasłużonych historycznie Skód i jest to dłubanina prawdziwie czółenkowa. Jak to wszystko będzie wyglądało na finiszu, trudno mi teraz powiedzieć. Inną drogą jest wydruk nadwozia na drukarce trójwymiarowej (wraz ze szlifowaniem najdrobniejszym papierem ściernym) i połączenie dwóch podwozi od EU/EP05 (MTB). Wnętrza silnikowe tych lokomotyw czekają ciągle na swoją kolej.
 
OP
OP
piottrw

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
389 8 0
#22
Kiedyś spolszczyłem parę parowozów, i trochę wagonów i o ile wagony jeszcze jako tako wyglądały, to lokomotywy bttb co by im nie robić będą wyglądały jak bttb. Te przeskalowane wiązary i nie trzymający realiów rozrząd czynił ten model nadal zabawką. Jak kupiłem pierwszego parowego tilliga z nowym filigranowym napędem po prostu bttb przestało mi się podobać. To samo ze spalinowymi i elektrowozami, jedynie krokodyl trzyma fason, ale ten nowy tilliga piękniejszy.
A co do MTB to jest jak jest, mam ich 5 lokomotyw, pewnie jeszcze dojdzie i jestem zadowolony bo mogę zestawić w miarę realne składy jakie u nas jeździły /jeżdżą.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.324 56 1
#23
Lokomotywy BTTB prezentują wartość czysto historyczną lub sentymentalną ale nie użytkową w odniesieniu do współczesnych modeli. Mam ich trochę, sam myślałem o przeróbce na EP05 ale rozwiązania techniczne skutecznie do tego zniechęcają. "Skrętopyski" (chociaż to w bipie udało mi się naprawić), toporne wózki, nakład pracy włożony w model bez efektu "łał"... Niestety, lepiej żeby BTTB pozostało w oryginale jako dobre wspomnienie :)
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.342 18 9
#26
Przerabianie modeli BTTB (BR86 czy Skoda) biorąc pod uwagę ich "zacofanie" technologiczne [...] to raczej jak reanimacja Poloneza czy Fiata 125P...
old_jawa napisał(a):
sam myślałem o przeróbce na EP05 ale rozwiązania techniczne skutecznie do tego zniechęcają.
To kwestia gustu.
Co do Śkody, to zgadzam się - model BTTB jest zbyt uproszczony i ma wiele wad (skrętopyski, nie trzyma wymiarów). Ale akurat BR86/56 BTTB to dość dobry materiał na przeróbki. Oczywiście wymagają wymiany silnika. Ale prostota ich konstrukcji pozwala na znacznie głębszą ingerencję pilnikiem niż w przypadku nowoczesnych konstrukcji Tilliga, gdzie jednym nieuważnym ruchem można trwale uszkodzić model. Poniżej przykład mojej konwersji:



Co do wagonów, to ja osobiście preferuję te starsze BTTB, bo ich podwozia są paradoksalnie bardziej wierne oryginałom. Tillig wszędzie zabudowuje już KKS-y, które mimo różnych zabiegów strasznie szpecą model.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.342 18 9
#33
Ja mam swoje od tilliga i jestem mega zadowolony.
Ale ja nigdzie nie napisałem, że Tillig jest gorszy... :(

Podałem tylko modele BTTB, które są relatywnie najmniej "zacofane technologicznie" i w związku z tym mogą stanowić materiał na przeróbki. Szczególnie dla początkujących, u których pocięcie modelu za 900 PLN może wywoływać drżenie rąk... ;)
A czy się to komuś będzie potem podobać, to już kwestia indywidualnego gustu. Sam masz TKt48 na podwoziu BTTB w zdjęciu profilowym... :cool:
 
OP
OP
piottrw

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
389 8 0
#34
Tak, zostawiłem tą tekatkę żeby mi przypominała młodość . To eksponat muzealny robiony w czasach kiedy lustrzanki cyfrowe miały 6 mpx, a telefony miały cyferblat.
Ale racja kto miał bttb to z naprawą i współczesnie robionych modeli sobie poradzi i do nauki rzemiosła jest dobre, choćby malowanie, klejenie itp. A twoja obudowa TKt aż się prosi o podwozie Tilliga
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Makieta i moduł TT 189
Makieta i moduł TT 27
Makieta i moduł TT 68

Podobne wątki