• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta tramwajowa

Voycik

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
Mój dobry kolega ma makietę tramwajową.
Zapytam go czy mogę podać Tobie jego maila i ewentualnie Ci go podeślę.
 

Voycik

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Dodaję kilka fotografii. Są wykonane aparatem w telefonie. Przedstawiają stan sprzed kilkunastu tygodni. Nowszych raczej nie posiadam. Stan makiety trochę się zmienił - przybył element wiaduktu.
Ujęcia nie przedstawiają makiety w całej okazałości. Byłoby to trudne z uwagi na umiejscowienie makiety. Makieta jest wąska i długa.
 

Załączniki

ogest

Użytkownik
Producent
Reakcje
28 0 0
#5
Makietka ciekawa... ale... czy te szyny są nad asfaltem czy wtopione w asfalt? Bo jakoś nie mogę dostrzec :p No i przydały by się o niebo lepsze fotki :p
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
#6
Robi pozytywne wrażenie - czekam z utęsknieniem na lepsze zdjęcia. Kto robił tabor i co to za budynki na zdj. 0799 i 0801? Czy makieta przedstawia Kraków?
 

Voycik

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Makieta, której fotografie zamieściłem nie należy do mnie i nie jest mojego autorstwa. Nie znajduje się w moim posiadaniu. Jedynie kilka elementów tej makiety wykonałem osobiście. Fotografie pochodzą sprzed kilkunastu tygodni i zostały wykonane aparatem w telefonie. W danym momencie fotografie były wykonywane tylko dla moich potrzeb. Nie myślałem nawet, aby kiedykolwiek w części lub w całości je udostępniać. Nie mam na razie czasu aby celowo udać się do kolegi w celu wykonania fotografii w dobrej jakości. Owszem, kiedyś być może to zrobię, ale na razie nie.

Tory w makiecie przyklejone są do płyty wiórowej. Asfalt wykonany jest dość prosta metodą, bo z kartonu i kleju do drewna. Ułożene toprowsiak w jezdni wymusiło na moim koledze zastosowane odpowiedniej metody budowy torowiska i sposobu położenia asfaltu. Asfalt stanowi karton oklejony na obrzeżach torowiska oraz pomiędzy szynami. Jest o tyle trudne, z uwago na konieczność zachowana odpowiednio dużej szczeliny pomiędzy szynami a asfaltem, w celu płynnej i bezawaryjnej jazdy wagonów po torowisku makiety.
Fakt, w niektórych miejscach szyny delikatnie wystają ponad nawierzchnie jezdni, ale nie jest to efekt zamierzony. Po prostu tak wyszło.
Budynki na fotografiach numer 0799 i 0801 są wykonane: na fotografii 0799 jest to częściowo konstrukcja własna mojego kolegi; parter wykonany jest z grubego kartonu, natomiast piętra I i II to jednolita płyta wykonana z tworzywa sztucznego. Tego rodzaju elementy można zamówić w sklepach modelarskich. Okna (ramy okien) to także elementy kupione w sklepach modelarskich. Balkony wykonane sa cienkiego miedzianego drutu wyprofilowanego w kształt balustrad balkonowych, a następnie zlutowane i pomalowane. ewentualnie posiadają dołożone kwietniki z kwiatami. Kwiaty wykonane są z jakiegoś gatunku gąbki modelarskiej. Ma to na celu nadanie możliwie realistycznego wyglądu balkonu, co w moim przekonaniu dobrze spełnia swoją rolę.
Budynek z fotografii: 0801 jest budynkiem w całości wykonanym z tworzywa sztucznego (jakiś gatunek plastiku) Posiada narożną "wieżyczkę" z balkonem.

Makieta nie przedstawia Krakowa. Nie przedstawia też żadnego innego miasta w Polsce i za granicą. Jednak istotne jest założenie mojego kolegi, by makieta wraz z budynkami , pojazdami i infrastrukturą odpowadała epoce 4 i odzwierciedlała warunki PRL.
Pojazdy na makiecie stanowią wagony tramwajowe NGT6 (chyba...) zwane potoczne "helamutami". wagony są produkcji "ROCO". Znajduje się na makiecie jeden podwójny skład wagonów KSW (pierwowzór polskich:4N, 4N1 i innych podobnych). Producenta nie znam. Wagony są napędzane. Ponadto na makiecie znajduje się jeden wagon techniczny typu KONSTAL 4N1. Wagon jest mojego autorstwa. Wykonałem go w oparciu o plany, rysunki i fotografie częstochowskiego wagonu osobowego, który w latach 80 i 90 służył jako techniczny w barwach beżowo-niebieskich. wagon wykonałem z kartonu o gramaturze 200 gram. Wózek wraz osiami kołami także z odpowiednio ukształtowanego kartonu. Wewnątrz znajduje się agregat spawalniczy, beczka na odpady zbierane z przystanków wraz z łopatą i łomem oraz motorniczy za pulpitem. Wszystko zgodnie z oryginałem. Na makiecie znajduje się także kolejny model KONSTAL 4N1 w wersji biało-czerwonej, wykonany w ten sam sposób co wagon techniczny. Wspomniane wagony 4N1 zbudowane przeze mnie nie posiadają napędu, an możliwości jego wbudowania bez naruszania konstrukcji wózka i nadwozia.

Makieta i wszystkie jej elementy, pojazdy, wagony zbudowane i wykonane są w skali H0. Makieta posiada kształt nieregularny, zbudowana jest na planie zbliżonym do prostokąta o szerokości od 50 do 70 centymetrów i długości ponad 450 centymetrów.
Zwrotnice są typowe dla modeli kolejowych w tej skali; kupowane na allegro lub w sklepach internetowych. Sterowane ręcznie z możliwości podłączenia sterowana elektrycznego. Makieta posiada wbudowane KONTAKTRONY, czyli elektromagnesy w szklanych ampułkach, w celu wymuszenia zatrzymania wagonów tramwajowych na przystankach.

Powiem koledze, aby przesłał mi w dogodnym dla niego czasie kilka dobrych jakościowo fotografii swojej makiety.
 

Voycik

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
Witam ponownie.
W nawiązaniu do moich wcześniejszych postów; w miarę możliwości, czasu i chęci będę udostępniał informacje w postaci opisów, fotografii i filmów dotyczących konkretnej, wspomnianej prze mnie makiety tramwajowej.
Dziś dwa krótkie filmy:
Jeden, pochodzący sprzed roku;
Drugi, pochodzący zaledwie sprzed kilkunastu godzin, przedstawiający obecny wygląd makiety:

Pozdrawiam.
 
Reakcje
0 0 0
#11
Dobry wieczór.
Dla osób zainteresowanych makietami tramwajowymi mam nowe fotografie, tym razem lepszej jakości, bo wykonne aparatem fotograficznym. Je4dnak niektóre są rozmazane z uwagi na trudne warunki oświetleniowe i trudne warunki fotografowania. Informuję jednocześnie, że fotografie wykonuje dla własnych celów, seryjnie. Udostepniam je jedynie na tym forum dla osób zainteresowanych.
https://picasaweb.google.com/117179...&authkey=Gv1sRgCPGiqJ-SzePIIA&feat=directlink

;)
 

Voycik

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
Widoczny na fotografii wagon, jest pojazdem fikcyjnym. Jest modelem wymyślonym i opracowanym przeze mnie. Przy jego koncepcji i budowie opierałem się na wagonie Konstal 105Na. Jednak w przypadku mojego modelu wagon posiada szersze (wyższy) pas nad oknami, posiada mniej drzwi, jego ściny na wysokości okien NIE SĄ nachylone , jak w przypadku modelu 105Na. Zważywszy na wymienione przeze mnie cechy, budowę swojego wagony trochę uprościłem.
Wagon jest nie ukończony. Na innych fotografiach można zauważyć, że brakuje dachu (stąd tez nie posiada pantografu). Poza brakiem kilku istotnych elementów konstrukcyjnych, konieczne są w nim pewne przeróbki.
wagon nie jest napędzany. Nie ma możliwości wmontowania w nim klasycznego napędu stosowanego w modelach wagonów tramwajowych.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tramwaje i metro 14

Podobne wątki