Moim zamierzeniem było/jest stworzenie makiety miasta z linią tramwajową w epoce IV, przypominającą aglomerację Katowicką. Sterowanie makietą było analogowe, a pierwszym modelem tramwaju który jeździł na makiecie był gt6 . Pierwsza część makiety powstała w 1999/2000 roku. Później dochodziły następne, co spowodowało, że w sumie składała się ona z czterech części. Tamwaj jeżdził od pętli do pętli z przystankiem pośrodku. Mniejsza pętla tramwajowa zrobiona została prowizorycznie, ma bardzo ciasne łuki i w przyszłości musi być zastąpiona większą. Makietę w tej wersji mogłem rozłożyć w dużym pokoju:
Przystanek znajdował się przy kamienicy:
Poźniej przeniosłem makietę do piwnicy i tam doszły dwa kawałki, musiałem dostosować kształt makiety do mojej piwnicy, pojawiła się jedna część z przystankiem i zwrotnicą, żeby było wrażenie, że linia "gdzieś dalej jeszcze prowadzi" inastępny kawałek niezabudowany do tej chwili, musiał powstać, żeby trasa była przejezdna, składa się z łuków i jednej zwrotnicy. Ponadto może zauważycie, że musiałem zamienić obie pętle tramwajowe miejscami, wymusiło to na mnie pomieszczenie. Makieta przez te wszystkie lata była wiele razy modernizowana, (ma np. wbudowany po amatorsku Faller car system, celembyło jego przetestowanie), poprawiana, była też często przenoszona, dlatego są różne braki. Tak wygląda w piwnicy:
Makieta nie jest wykonana profesjonalnie, ma wiele błędów i niedociągnięć, np zbyt grube "druty tramwajowe", wkilku miejscach w budynkach zrobiłem za małe drzwi, najgorszą rzeczą jest podstawa makiety. To znaczy jest stabilna i trzyma się, natomiast niechlujnie to wygląda, teraz zrobiłbym to inaczej. Jednak jest to"moje dziecko" i z niektórych rzeczy jestem zadowolony. Oprócz tych części makiety mam jeszcze następne, które można połączyć z istniejącą makietą. Lecz do tego potrzeba dużego pomieszczenia. Tutaj przedstawiam zdjęcia mojej podstawowej makiety połączonej z następnymi częściami (w czasach gdy miałem miejsce), jest to widok z góry.
Tramwaje gt6 i gt8 przemalowałem i zamiast diód z przodu dałem żarówki, ale na makietę planuję w końcu "puścić" model 105na. Na razie to tyle, może jutro po służbie coś napiszę, póki co tu można obejrzeć jak na makiecie jeżdzą tramwaje:
Pozdrawiam, pa,pa
Przystanek znajdował się przy kamienicy:
Poźniej przeniosłem makietę do piwnicy i tam doszły dwa kawałki, musiałem dostosować kształt makiety do mojej piwnicy, pojawiła się jedna część z przystankiem i zwrotnicą, żeby było wrażenie, że linia "gdzieś dalej jeszcze prowadzi" inastępny kawałek niezabudowany do tej chwili, musiał powstać, żeby trasa była przejezdna, składa się z łuków i jednej zwrotnicy. Ponadto może zauważycie, że musiałem zamienić obie pętle tramwajowe miejscami, wymusiło to na mnie pomieszczenie. Makieta przez te wszystkie lata była wiele razy modernizowana, (ma np. wbudowany po amatorsku Faller car system, celembyło jego przetestowanie), poprawiana, była też często przenoszona, dlatego są różne braki. Tak wygląda w piwnicy:
Makieta nie jest wykonana profesjonalnie, ma wiele błędów i niedociągnięć, np zbyt grube "druty tramwajowe", wkilku miejscach w budynkach zrobiłem za małe drzwi, najgorszą rzeczą jest podstawa makiety. To znaczy jest stabilna i trzyma się, natomiast niechlujnie to wygląda, teraz zrobiłbym to inaczej. Jednak jest to"moje dziecko" i z niektórych rzeczy jestem zadowolony. Oprócz tych części makiety mam jeszcze następne, które można połączyć z istniejącą makietą. Lecz do tego potrzeba dużego pomieszczenia. Tutaj przedstawiam zdjęcia mojej podstawowej makiety połączonej z następnymi częściami (w czasach gdy miałem miejsce), jest to widok z góry.
Tramwaje gt6 i gt8 przemalowałem i zamiast diód z przodu dałem żarówki, ale na makietę planuję w końcu "puścić" model 105na. Na razie to tyle, może jutro po służbie coś napiszę, póki co tu można obejrzeć jak na makiecie jeżdzą tramwaje:
Załączniki
-
614,7 KB Wyświetleń: 92
-
498,6 KB Wyświetleń: 91
-
465,7 KB Wyświetleń: 82
- 20
- 3
- 3
- 2
- Pokaż wszystkie