• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Makieta] Tort tkarkady

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Bardzo fajne! Nie "skumałem" jedynie tej zapowiedzi pociągu Przewozów Regionalnych. Jeżeli to Twój głos - to bardzo profesjonalny, tylko, że nic nie wjechało na stację :( Chyba nie wozisz mieszkańców swojej makiety wagonami towarowymi :devil:
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
762 0 0
bstok70 napisał(a):
Jeżeli to Twój głos - to bardzo profesjonalny, tylko, że nic nie wjechało na stację
Skąd wiesz przecież jej nie widać :p
Głos nie jest mój , a profesjonalny jest bo to prawdziwe nagranie.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
Mam takie pytanie czysto amatorskie, bo zaznaczam tu, że mnie osobiście modele z dźwiękiem nigdy nie bawiły. Jak to jest sterowane, chodzi mi dokładnie o fragment 2:08. Lokomotywa podjeżdża pod semafor i trąbi. I OK, może mechanik jest niecierpliwy, ale jak dostaje wyjazd też powinien trąbnąć, a tu tego nie robi.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
E tam! Ma duże brutto. Dał Rp1, że rusza ale zanim poluzował hamulce minęła chwila. (aha! i chyba jeszcze żonka w tym czasie zadzwoniła z pytaniem na którą będzie w domu)
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
762 0 0
Zbyszku , filmik zrobiłem na szybko , wyłącznie po to żeby można było posłuchać dźwięków dekodera . Efekty dźwiękowe włączałem ręcznie i przypadkowo , w odpowiednim momencie słychać tylko chamowanie bo to dzieje się automatycznie . Ta lokomotywa nie jest jeszcze przygotowana do jazdy po mojej makiecie i program jej "nie widzi" stąd taka prowizorka . Może za kilka dni zrobię nowy filmik gdzie już wszystko będzie jak trzeba. 8)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.388 463 29
Zbyszek napisał(a):
Mam takie pytanie czysto amatorskie, bo zaznaczam tu, że mnie osobiście modele z dźwiękiem nigdy nie bawiły. Jak to jest sterowane, chodzi mi dokładnie o fragment 2:08. Lokomotywa podjeżdża pod semafor i trąbi. I OK, może mechanik jest niecierpliwy, ale jak dostaje wyjazd też powinien trąbnąć, a tu tego nie robi.
Jest akurat odwrotnie, maszynista ma obowiązek dania sygnału "Baczność" po zatrzymaniu przed semaforem wjazdowym lub odstępowym, a przy ruszaniu niekoniecznie, choć zwykle tak robią - jest to taki nieformalny sygnał, bo krótki, prawidłowy sygnał powinien być dłuższy.
 
P

Paweł Piotr

Gość
Gwoli uzupełnienia:
Andrzej Harassek pisze:
Jest akurat odwrotnie, maszynista ma obowiązek dania sygnału "Baczność" po zatrzymaniu przed semaforem wjazdowym lub odstępowym
Zasada ta nie dotyczy semafora odstępowego samoczynnej blokady liniowej.
Andrzej Harassek pisze:
a przy ruszaniu niekoniecznie, choć zwykle tak robią - jest to taki nieformalny sygnał
Doskonała ilustracja takiego sygnału jest na filmie "Człowiek na torze"...
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
762 0 0
Kwestię Rp1 mamy wyjaśnioną 8) , a luzowanie hamulców po zatrzymaniu czy przed ruszeniem :?:
, zakładając że pociąg stoi na płaskim.
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
762 0 0
U mnie ruszył montaż oświetlenia w wagonach , jako pierwszy wagan bagażowy Pw4ge.






Zrobiłem też krótki filmik.

PS. Na moje pytanie z poprzedniego postu nikt nie odpowie :?: :roll:
 

Załączniki

  • 28,6 KB Wyświetleń: 319
  • 28,7 KB Wyświetleń: 320
  • 29,6 KB Wyświetleń: 324
  • 29,2 KB Wyświetleń: 320
  • 28,2 KB Wyświetleń: 320
  • 30 KB Wyświetleń: 321
Reakcje
1.731 13 0
Rewelacyjnie ten wagon oświetlony i filmik klimatyczny :p .
Wyobrażam sobie ile to pracy musiało wymagać :!:
A co do luzowania hamulców to mi się wydaje ,że raczej chwilę przed ruszeniem składu, choć pewnie różnie to bywa :) .
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Witam miło :D . Wagon prezentuje się doskonale. Zaś co do luzowania hamulców, zwłaszcza przy sprzęgach śrubowych, na terenie płaskim, to musi się odbyć przed ruszeniem, bo lokusie mają - i owszem - swoją moc, ale nic nie jest ona warta przy obciążeniu 1500 ton. Luzowanie i niekiedy (jak to bywało kiedyś gdy godzinami siedziałem na kładce dla pieszych w Bstoku Starosielcach) szarpnięcie i potem kolejne i czasem nawet jeszcze kolejne - pewnie po to aby stopniowo nadawać energi kinetyczną, a być może i po to, aby naprężyć wszystkie sprzęgi. Co zaś tyczy się rozruchu pod górkę, to ciężkich pociągów pod górką się nie zatrzymuje (jest nawet specjalny znak - romb z literką T - który zezwala na przjechanie obok sygnału stój samoczynnej blokady liniowej pociągom towarowym o dużej masie, które mogłyby później nie ruszyć spod semafora). Tyle jeśli chodzi o wiedzę laika. Teraz trzeba wymusić jakieś sprostowania tych, którzy się na tym znają tak naprawdę.
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
762 0 0
Dalszy ciąg prac nad oświetleniem wagonów . Na ostatnich wagonach składów towarowych zamontowałem latarnie z sygnałami końca pociągu . Teraz oświetlenie w następnych wagonach osobowych a w międzyczasie kilka lamp na terenie lokomotywowni.
1.JPG 2.JPG 3.JPG 4.JPG 5.JPG
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.285 41 5
Szybki jesteś. Jak ostatnio byłem u Ciebie, to dopiero składałeś do kupy te "skrzyneczki" :)
Fajne to pierwsze zdjęcie.
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
762 0 0
Wreszcie założyłem wentylator na ST44-199 i ze składem węglarek (na razie pustych) ruszyła po makiecie.
Mam nadzieję że tym razem Rp1 i luzowanie hamulców są na swoim miejscu .
DSCN3999.JPG
 

poziomek72

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
NAMR
Reakcje
76 3 0
Patrząc na te zdjęcia i filmy przypominam sobie czasy początku mojej pracy w PKP gdzie kolej była jedna.
Dzięki takim pracom zapragnąłem powrócić do mojej pasji z przed ponad 20 lat.
Te detale i realizm są powalające a że ktoś się czepia(kształt wykolejnicy):LOL: NO BEZ PRZESADY
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Patrząc na te zdjęcia i filmy przypominam sobie czasy początku mojej pracy w PKP gdzie kolej była jedna.
Dzięki takim pracom zapragnąłem powrócić do mojej pasji z przed ponad 20 lat.
Te detale i realizm są powalające a że ktoś się czepia(kształt wykolejnicy):LOL: NO BEZ PRZESADY

ja też ,i chciałbym by koleje były narodowe dostosowane do realnych potrzeb i miały klimat .Bardzo mi się pdoba MAKIETA KOLEGI,DAJE SPORĄ MOŻLIWOŚĆ obserwacji składu pośród dobrze skomponowanej zieleni
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki