• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Makieta] Tort Szczepki Wielkie

OP
OP
S
Reakcje
0 0 0
Siemka !
Niebawem wrzucę fotki z przebudowy. Kilka pytań :
1. Ponownie się pytam gdzie można kupić megafony ?
2. Czy może być zaplecze dla parowozu (zasieki, żuraw wodny, kanały rewizyjne itp.) bez lokomotywowni ?
 
OP
OP
S

szczepek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Wielkie dzięki ! Co do megafonów wiem już że posiada je weinert tylko problem gdzie i u kogo można zamówić. Byłbym wdzięczny jeśliby ktoś mi napisał u kogo można zamawiać produkty weinerta
 
OP
OP
S
Reakcje
0 0 0
Pogadałem z rodzicami i... makieta zostaje :D. Już w 99 % został przebudowany układ torowy (pozostało dokończyć szutrowanie) i od dzisiaj teoretycznie będzie możliwy wyjazd na inne makiety (tyle że muszę zrobić przekrój przejściowy . Teraz czas na peron i budynek stacyjny (chciałbym wykonać taki typowy ,,lentzowski'' dworzec ale czy mi się uda ? - na razie będzie stał tymczasowo przerobiony Faller z Aldi - gdzieś kiedyś o tych budynkach pisałem). A tak na marginesie przedstawię wam historię dlaczego ze stacji Szczepki Wielkie do przystanku Szczepki Zdrój można wyjechać w obie strony (czyli mowa o jeździe w kółko na torcie) . Otóż firma Lentz&Co która wybudowała kleinbahna do Szczepek chciała przetestować przeznaczony dla kolejki najnowszy wagon motorowy w ówczesnych Niemczech (VT135) i wybudowała specjalnie około kilometrowy odcinek torów bardzo niskim kosztem aby tam pokazać swój nabytek. Jednak przybywający do sanatorium kuracjusze coraz częściej korzystali z tych krótkich połączeń i postanowiono zostawić tory. Po 1945 roku kolejkę upaństwowiono lecz do końca lat 60-tych kursował po szlaku dawny wagon VT135 który jeździł już w barwach PKP i oznaczono go MsBi. Brak części zamiennych do wagonu i zły stan techniczny torów spowodował że 1 stycznia 1970 po raz ostatni wyjechał ,,zdrojowy pociąg''
Kilka lat później torowisko rozebrano a stacja Szczepki Wielkie stała się stacją końcową. Dziś jak kogoś zapytasz w Szczepkach o ,,spalinowy niebieski tramwaj'' (bo tak mówili na ten pociąg przyjezdni i miejscowa ludność) to popatrzy się na ciebie jak byś mu nie wiadomo co zrobił.
Może ten tekst jest nudny ale jest jakby usprawiedliwieniem że to nie tort lecz krótka linia kolejowa wybudowana za Niemca :p Co o tym myślicie :D Jak możecie to napiszcie co sądzicie na temat tej fikcyjnej historii
 
OP
OP
S
Reakcje
0 0 0
bstok70 napisał(a):
Witam :D Historyjka bardzo fajna i dowcipna. Jako Szef mógłbyś choć scieżkę rowerową na starotorzu zarządzić ;)
Była ale teraz kolej w Szczepkach przeżywa renesans. W miejscu gdzie była ścieżka prezentowana kilka stron wcześniej obecnie są tory kolejowe. Przejazd zacznie z powrotem pełnić swoje funkcje. Oto dwie foty typu wczoraj i dziś
 

Załączniki

OP
OP
S
Reakcje
0 0 0
Jest na naprawie głównej w Lesznie :) Potrzebuje nowego podwozia. Jak nic nie znajdę zabytek pójdzie na złom (czytaj allegro). Mam nadzieję że podwozie się znajdzie bo mam do niej wielkie plany
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 77
Buduję makietę 527
Buduję makietę 282
Buduję makietę 69
Buduję makietę 9

Podobne wątki