P
Twój układ torowy stacji jest mało funkcjonalny, mimo jedenastu rozjazdów i pięciu torów stacyjnych, bowiem:
1. Zakładając, że tory szlakowe są jednokierunkowe o kierunkach ruchu zaznaczonych zielonymi strzałkami, przyjmując Twoje założenia dotyczące ruchu pociągów w stacji i przeznaczenia torów stacyjnych, otrzymujemy bardzo mało funkcjonalny układ torowy, o możliwych kierunkach ruchu pociągów (zaznaczonych niebieskimi strzałkami).
2. Mimo, że stacja jest położona na szlaku dwutorowym, posiada tylko trzy tory przebiegowe, co oznacza, że do stacji mogą równocześnie wjechać tylko trzy pociągi z różnych kierunków, lub tylko dwa z tego samego kierunku.
3. Ze strony B przyjęcie pociągu towarowego na postój (do wyprzedzenia przez pociąg wyższego rzędu) lub do przeróbki technologicznej w stacji (rozformowanie składu i wstawienie na tory boczne lub odstawienie/dobranie grupy wagonów) może się odbyć tylko na tor 1 lub 2, przystosowane do obsługi ruchu pasażerskiego (perony).
4. Po przyjęciu ze strony A do stacji na tor 3 pociągu towarowego na postój (lub na postój z obróbką), stacja staje się przystankiem osobowym, bez możliwości wyprzedzania pociągów (jest to teoretycznie możliwe tylko ze strony B na stronę A, przy wstrzymaniu ruchu na stacji w kierunku przeciwnym).
5. Po przyjęciu ze strony B do stacji na tor 1 pociągu towarowego na postój (lub postój z obróbką) stacja staje się dla pociągów pasażerskich jednotorową mijanką, bowiem pociągi pasażerskie do stacji można przyjmować tylko z jednej lub tylko z drugiej strony – nie jest możliwe równoczesne przyjęcie pociągów pasażerskich). Gdyby przyjąć ze strony B do stacji na tor 2 pociąg towarowy na postój (lub postój z obróbką), grozi to niemożnością przyjmowania pociągów pasażerskich ze strony A.
6. Założenie, że tory 4 i 5 będą torami bocznymi jest bez sensu, bowiem leżą one pomiędzy torami przebiegowymi w stacji a torem szlakowym na pętlę, i z rysunku wynika, że nie ma możliwości zabudowy koło nich infrastruktury ładunkowej (magazyny, rampy ładunkowe, place ładunkowe). Tory te co najwyżej mogą pełnić rolę torów odstawczo-postojowych, bez żadnych na nich czynnościach. Ponieważ są to tory boczne, w rzeczywistości musiały by być osłonięte wykolejnicami.
7. Konsekwencją przyjętych założeń jest osygnalizowanie stacji (świetlne semafory wyjazdowe E/m, F2/m, H2/m, J/m będą posiadały komorę światła białego do podawania sygnału Ms2 i Sz), w którym są tylko po dwa semafory wyjazdowe w stronę A i stronę B, oraz dwanaście tarczy manewrowych, wyczerpujących wszystkie możliwe jazdy manewrowe w stacji.
PS. Przyjęta numeracja torów stacyjnych jest tylko robocza, dla łatwiejszego porozumienia się i nie odpowiada zasadom oznaczania torów na stacjach polskich kolei.
1. Zakładając, że tory szlakowe są jednokierunkowe o kierunkach ruchu zaznaczonych zielonymi strzałkami, przyjmując Twoje założenia dotyczące ruchu pociągów w stacji i przeznaczenia torów stacyjnych, otrzymujemy bardzo mało funkcjonalny układ torowy, o możliwych kierunkach ruchu pociągów (zaznaczonych niebieskimi strzałkami).
2. Mimo, że stacja jest położona na szlaku dwutorowym, posiada tylko trzy tory przebiegowe, co oznacza, że do stacji mogą równocześnie wjechać tylko trzy pociągi z różnych kierunków, lub tylko dwa z tego samego kierunku.
3. Ze strony B przyjęcie pociągu towarowego na postój (do wyprzedzenia przez pociąg wyższego rzędu) lub do przeróbki technologicznej w stacji (rozformowanie składu i wstawienie na tory boczne lub odstawienie/dobranie grupy wagonów) może się odbyć tylko na tor 1 lub 2, przystosowane do obsługi ruchu pasażerskiego (perony).
4. Po przyjęciu ze strony A do stacji na tor 3 pociągu towarowego na postój (lub na postój z obróbką), stacja staje się przystankiem osobowym, bez możliwości wyprzedzania pociągów (jest to teoretycznie możliwe tylko ze strony B na stronę A, przy wstrzymaniu ruchu na stacji w kierunku przeciwnym).
5. Po przyjęciu ze strony B do stacji na tor 1 pociągu towarowego na postój (lub postój z obróbką) stacja staje się dla pociągów pasażerskich jednotorową mijanką, bowiem pociągi pasażerskie do stacji można przyjmować tylko z jednej lub tylko z drugiej strony – nie jest możliwe równoczesne przyjęcie pociągów pasażerskich). Gdyby przyjąć ze strony B do stacji na tor 2 pociąg towarowy na postój (lub postój z obróbką), grozi to niemożnością przyjmowania pociągów pasażerskich ze strony A.
6. Założenie, że tory 4 i 5 będą torami bocznymi jest bez sensu, bowiem leżą one pomiędzy torami przebiegowymi w stacji a torem szlakowym na pętlę, i z rysunku wynika, że nie ma możliwości zabudowy koło nich infrastruktury ładunkowej (magazyny, rampy ładunkowe, place ładunkowe). Tory te co najwyżej mogą pełnić rolę torów odstawczo-postojowych, bez żadnych na nich czynnościach. Ponieważ są to tory boczne, w rzeczywistości musiały by być osłonięte wykolejnicami.
7. Konsekwencją przyjętych założeń jest osygnalizowanie stacji (świetlne semafory wyjazdowe E/m, F2/m, H2/m, J/m będą posiadały komorę światła białego do podawania sygnału Ms2 i Sz), w którym są tylko po dwa semafory wyjazdowe w stronę A i stronę B, oraz dwanaście tarczy manewrowych, wyczerpujących wszystkie możliwe jazdy manewrowe w stacji.
PS. Przyjęta numeracja torów stacyjnych jest tylko robocza, dla łatwiejszego porozumienia się i nie odpowiada zasadom oznaczania torów na stacjach polskich kolei.
Załączniki
-
10,2 KB Wyświetleń: 875