• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Makieta] TorT KubaXa_112

OP
OP
KubaX_112
Reakcje
4 0 0
#61
Jako takiego planu rozmieszczenia infrastruktury jeszcze niema, ale jest w moim wyobrażeniu w głowie :) tak ten "Kwadracik" by mi pasował na nastawnie wykonawczą. Panowie i od razu pytanie w która stronę otwierając Się drzwi dworcowe (przynajmniej jak jest zazwyczaj) :?: ponieważ chciał bym zrobić osobę wchodzącą do wnętrza...
 

Załączniki

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
190 0 0
#62
Teotetycznie, ze względu na przepisy p.poż drzwi powinny otwierać się za zewnatrz. Często, mając na uwadze na wygodę użytkowników, montowano drzwi wahadłowe.
 
OP
OP
KubaX_112

KubaX_112

Użytkownik
Reakcje
4 0 0
#63
Witam! :) trochę czasu Mineło, niedużo za ten czas zrobiłem. Załączam fotki dworca po przeróbkach jeszcze bez zegarów peronowych i megafonów, brakuje również nazwy stacji gdzyż jest jeszcze niewymyślona :? oraz ludzi.
Małe zdjęcia dodaje żeby nie zapychać servera.
 

Załączniki

lukas76

Aktywny użytkownik
Reakcje
99 3 0
#64
Witam, wydaje mi się, że można było się bardziej postarać- wszystko widać na zdjęciach z bliska- pomalowane przez przypadek ściany i drzwi farbą do peronu, no i najważniejsze: linie podziału formy np. na filarach nie usunięte/zeszlifowane- w tej skali to już trochę wstyd :) pozdrawiam
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#65
Nie wiem, czy nie za późno na zmiany układu torowego, ale zaproponowałbym drobne poprawki. Przede wszystkim trzeci tor od góry włączyłbym w wewnętrzny tor szlakowy. Inaczej pociąg jadący prawym torem po wewnętrznym torze szlaku (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) nie będzie miał możliwości wjazdu na tor przy peronie, a trudno założyć, że pociągi pasażerskie mają jeździć tylko w jedną stronę. Poza tym zastosowałbym rozjazdy krzyżowe w przejściach rozjazdowych na dole, po obu stronach stacji. Ale to już drobiazg. Na poniższym rysunku kolorem czerwonym zaznaczyłem nowe odcinki, kolorem żółtym - usunięte.
 

Załączniki

OP
OP
KubaX_112

KubaX_112

Użytkownik
Reakcje
4 0 0
#66
hmmm ale przy takim układzie można go wcześniej przekierować na tor zewnętrzny, choć stacja na przeciw znajduje się również przy zewnętrznym torze?
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#67
No niby tak, ale wtedy pociąg połowę trasy (szlak między poprzednią stacją a stacją umownie nazwaną "Bonn") musi jechać po torze niewłaściwym (podobnie po wyjeździe w prawo). W rzeczywistości się tak raczej nie robi, poza wyjątkowymi sytuacjami (zamknięcie toru szlakowego z powodu np. awarii czy planowych robót). A tak w ogóle, to w całym układzie makiety brakuje mi trochę wyraźniejszego rozróżnienia stacji od szlaków. Ja bym zrobił dwie stacje, na górze ("Bonn") i na dole, a boczne "pionowe" odcinki pozostawiłbym jako szlaki, bez rozjazdów i torów bocznych. Przy okazji, co to jest po prawej stronie, zaznaczone znakiem zapytania?
 

Załączniki

OP
OP
KubaX_112

KubaX_112

Użytkownik
Reakcje
4 0 0
#68
Tam Gdzie znak zapytania, zastanawiałem się nad obiektem gdzie stacjonował by tabor naprawczy typu podbijarki torowej, jakiejś drezyny lub dźwigu kolejowego. Wiesz hmm własnie się nad tym zastanawiałem gdyż tor wewnętrzny był przeznaczony do Ruchu pasażerskiego a przyśrodkowy do ruchy towarowego. Z Tymi bocznicami to hmmm, chciałem włączyć choć jedną tak dla zabawy żeby coś się działo również i w towarach jako bocznica towarowa z rampą.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#69
KubaX_112 napisał(a):
tor wewnętrzny (chyba zewnętrzny?) był przeznaczony do Ruchu pasażerskiego a przyśrodkowy do ruchy towarowego. Z Tymi bocznicami to hmmm, chciałem włączyć choć jedną tak dla zabawy żeby coś się działo również i w towarach jako bocznica towarowa z rampą.
Taki podział na ruch pasażerski i towarowy jest dość sztuczny i chyba niepotrzebny. Natomiast bocznicę (czy nawet dwie) można wyprowadzić z górnej lub dolnej stacji i nawet poprowadzić ją wzdłuż linii głównej, ale zachowując jednak po bokach charakter torów szlakowych. Podobnie tory dla maszyn torowych powinny odgałęziać się raczej ze stacji, a nie ze szlaku. Dźwig zwykle stacjonuje przy lokomotywowni, ale maszyny torowe juz niekoniecznie (to inna jednostka organizacyjna kolei, a obecnie to na ogół nawet odrębne przedsiębiorstwo). To oczywiście tylko moje zdanie, zrobisz, jak zechcesz.

Pozdrawiam
 
OP
OP
KubaX_112

KubaX_112

Użytkownik
Reakcje
4 0 0
#70
Co do Maszyn Torowych Zainspirowałem się Takową Bocznica jaka mamy pomiędzy Nowym a Starym Sączem, tu znajduję się właśnie taki posterunek pociągu ratunkowego, drezyn i parę razy widziałem maszyny torowe plassera
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#71
OK, ja myślałem (właściwie nie wiem, dlaczego?) o dawniejszych czasach, kiedy pociąg ratunkowy zwykle wchodził organizacyjnie w skład lokomotywowni i stacjonował koło szopy, a maszyny należały do służby drogowej (co nie przeszkadzało nie raz stacjonować w pobliżu, lub nawet w tym samym miejscu, co pociąg ratunkowy).
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#74
Fajnie to zaczyna wyglądać :)

Mam pytanko: Czy te 2 tory stacyjne za przyszłym peronem od dworca patrząc nie są za blisko siebie (szczególnie na zakręcie), czy to będzie skorygowane?
 

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
744 0 0
#75
KubaX_112 , umocowanie torów bezpośrednio do dechy nie jest dobrym rozwiązaniem .
Jeżeli jeszcze nie jest za późno , to rozważ przyklejenie najpierw warstwy styroduru albo twardego styropianu . Grubość zależnie od zastosowanych napędów rozjazdów.
Taka warstwa "buforowa" pozwali Ci na złagodzenie "syndromu płaskiej deski" i znakomicie ułatwi osadzanie zieleni. Naprawdę warto to zrobić.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
970 82 11
#76
Albo sztywnej pianki (najczęściej zielonej) używanej jako podkład pod panele.Ważne żeby była sztywna w arkuszach a nie miękka z rolki. Ma wygodne wymiary 60cmx120cmx3mm łatwo się ją obrabia np nożem do tapet ,klei wikolem i,co najważniejsze, nie powoduje zaśmiecenia całego domu.Można ją kupić wszędzie tam gdzie sprzedają panele ,cena ok 4zł za m2.
 
OP
OP
KubaX_112
Reakcje
4 0 0
#77
Tak, tak pod torami coś będzie, zastanawiałem się nad korkiem i na to byłem raczej zdecydowany, a teraz daliście mi Ciekawsze propozycje. Mówicie że 3mm wysokości :?: (tory są jeszcze nie przytwierdzone, ponieważ pracuję nad funkcjonalnością ruchu na makiecie) Też na pewno będzie tłuczeń na to. Korek jest trochę droższy niż zaproponowana pianka pod panele hmm jak Sądzicie co jest bardziej sprawdzalne na makiecie Korek czy Pianka. Korek wiem że będzie Ciężko na łukach R3 a co dopiero R2 ułożyć a takich nie brakuje u mnie.
 
OP
OP
KubaX_112
Reakcje
4 0 0
#78
[Kris]
Mam pytanko: Czy te 2 tory stacyjne za przyszłym peronem od dworca patrząc nie są za blisko siebie (szczególnie na zakręcie), czy to będzie skorygowane?
W rzeczywistości ten tor jest ruchomy jeszcze lecz pociągi się na tych torach spokojnie mijają w bezpiecznej odległości.
 

Podobne wątki