• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta testowa dookoła pokoju

OP
OP
r-mik
Reakcje
145 30 0
#21
sprawdź czy to będzie pasować
Będzie. Taką opcję brałem pod uwagę i pewnie ją zastosuję bo są problemy ustawieniem semaforów, które nie moga być pomiędzy torami na łuku. W układzie jaki pokazałeś tego problemu nie ma bo rozjazdy trapezu są w lewej części makiety i semafory są na prostych odcinkach. Muszę zmienić też układ bocznicy po lewej na dole. Na 90% cały układ torowy trzeba przesunąć nieco w dół, może przy okazji nieco w lewo. To tak naprawdę zweryfikuje życie.
 
OP
OP
r-mik
Reakcje
145 30 0
#25
Po głębszym zastanowieniu zmienię układ na taki:
1603633233798.png

Perony skróciły się nieznacznie, długość składów do 255cm, co wydaje się całkiem niezłym wynikiem, bo długie ICE można zmieścić) za to znacznie wydłużył się SBL i nie ma problemu z umieszczeniem semaforów.
Oczywiście nastawnia bramowa znika a w to miejsce bocznica i silos. Dodałem też bocznicę na parapecie. Mogłem zrobić ją rozjazdem łukowym ale specjalnie dałem zwykły od dołu aby uatrakcyjnić zabawę w manewrowanie.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
r-mik
Reakcje
145 30 0
#26
Ze względu na to, że na poziomie -1 jest przewidziana pętla:
1603710072235.png

chciałem zrobić też drugą aby skład mógł zmieniać kierunek bez objazdu lokomotywą. Poziom 0 został niego zmodyfikowany:
1603710172598.png

Jest więc pętla, zrównane zostały długości torów wewnętrznej pętli i inne mniejsze lub większe zmiany.
Niestety, dziś kurier z przesyłką nie przyjedzie, więc prace nie ruszą szybciej niż w środę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#27
To lokomotywownia z obrotnicą będzie pod ziemią? Ciekawe, chyba na świecie czegoś takiego nie ma, a jeżeli jest, to chętnie bym zobaczył zdjęcie. Co do pętli na górze, to pociąg przejeżdżający przez lokomotywownię (tę małą na górze) też będzie wyglądał trochę dziwnie. Zjazd na poziom -1 widzę po lewej stronie na dole, ale nie bardzo widzę, dokąd mają prowadzić dwa tory na poziomie -1 na dole po lewej, rozdzielające się na rozjeździe łukowym: czy to są tory ślepe (żeberka)? Coraz mniej ma to wspólnego z rzeczywistością, ale jeżeli autor tak sobie życzy... Ja natomiast mam propozycję umieszczenia drugiego przejścia zwrotnicowego po prawej stronie, tak, jak powinno być w realu. Do rysunku wykorzystałem wersję z wpisu nr 25. Na czerwono nowe przejście zwrotnicowe. Wymaga ono nieznacznego skrócenia górnych torów i wymiany rozjazdy zwyczajnego prawego na anglika i dołożenie rozjazdu lewego łukowego. Z lewej strony usunięte przejście zaznaczyłem na żółto. To przejście może oczywiście zostać, ale wtedy skraca się szlak z sbl.

propozycja.jpg
 
OP
OP
r-mik
Reakcje
145 30 0
#28
o lokomotywownia z obrotnicą będzie pod ziemią? Ciekawe, chyba na świecie czegoś takiego nie ma,
Żyjemy w świecie wirtualnym, tam wszystko jest możliwe.

Coraz mniej ma to wspólnego z rzeczywistością
To nie ma być rzeczywiste tylko służyć testom.

Ja natomiast mam propozycję umieszczenia drugiego przejścia zwrotnicowego po prawej stronie, tak, jak powinno być w realu. Do rysunku wykorzystałem wersję z wpisu nr 25. Na czerwono nowe przejście zwrotnicowe. Wymaga ono nieznacznego skrócenia górnych torów i wymiany rozjazdy zwyczajnego prawego na anglika i dołożenie rozjazdu lewego łukowego. Z lewej strony usunięte przejście zaznaczyłem na żółto. To przejście może oczywiście zostać, ale wtedy skraca się szlak z sbl.
Bardzo dobry pomysł. Wydłuży się SBL.
Wielkie dzięki za podpowiedź.

PS
Ta lokomotywownia jest po to, że będę robił do niej sterownik i jakoś muszę pokazać jak to działa.
 
OP
OP
r-mik
Reakcje
145 30 0
#29
bardzo widzę, dokąd mają prowadzić dwa tory na poziomie -1 na dole po lewej
Nigdzie.
Mogę tam trzymać manewrówkę, może tam na chwilę stać lokomotywa a w tym czasie inna zostanie podpięta pod skład, który przyjechał.
Na razie poziom -1 to melodia przyszłości. Nie wiem czy to realnie ma szanse bytu? A to kaloryfer, a to blat warsztatu a pewnie opuszczę tą lokalizację i będę tu bywał rzadko.
 
OP
OP
r-mik

r-mik

Pan Chlewik
Reakcje
145 30 0
#30
Efekty pierwszej przymiarki:


Okazało się, że z prawej strony bez problemu mieszczę dwa rozjazdy. Cóż, ściany są tak krzywe, że pomiar na dole i u góry znacznie się różni. W tym wypadku na korzyść.
Teraz będę miał gdzie wygodnie testować akcesoria do DCC.
 

HMG

Aktywny użytkownik
club 0
Reakcje
757 12 1
#31
Perfekcyjne wykorzystanie przestrzeni, widać że w niektórych miejscach lokomotywa dosłownie ociera się o kanty ścian, ja bym chyba nie miał wystarczająco mocnych nerwów na testowanie takiego układu. Obawiam się, że w przypadku niektórych wagonów może się okazać, że ten "margines bezpieczeństwa" będzie jednak odrobinę zbyt mały. Piszę to oczywiście z perspektywy osobnika uprawiającego okazjonalny "podłoging", gdzie swobodnie można sobie zachować nawet półmetrowe "strefy bezpieczeństwa", albo na najgorszym przypadku po prostu przesunąć szafkę.
 

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
258 2 1
#33
Warto takie cosie sprawdzac skrajnikiem, u mnie tez byl 1cm luzu, a przyszedl nowy tabor i bylo podkuwanie sciany skalnej [naszczescie wymodelowanej].
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
#39
Mam coś podobnego ,w zupełności wystarczy do zabawy . Ale ja bym zaczął od pomalowania ścian ,bo później będzie problem . Ja mam kątowniki przymocowane do ściany i wszystko jest tak zrobione ,że w razie czego można zdemontować i np. zrobić malowanie ,co już popełniłem jakiś czas temu.
To jeszcze przed remontem...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
B
Planuję 14
Planuję 64
Planuję 117
Planuję 272
Planuję 31

Podobne wątki