• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta strychowa

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Dobrze, że słowo "podobne" jest w cudzysłowie... ;) Ja miałem na myśli te najmniejsze, które jednocześnie są najpowszechniej stosowane. Nie jestem pewien, ile par pędni można w nich prowadzić, ale wydaje mi się, że co najmniej dwie pary (4 druty). Te szersze widuje się stosunkowo rzadziej, a te modele zupełnie ich nie przypominają.
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
9.766 301 15
Tomku, to i ja pomarudzę, choć może się mylę... patrząc na obudowy mechanizmów (te z X na pokrywie), te które znalazłem, mają małe "pudło" i duże tej samej wysokości, rzuć okiem na film:
- w minucie 6 widać dokładnie ten mechanizm
a ut kadr, jakby ci się nie chciało :):
kadr z filmu.jpg
i kilka innych fotek:
rozjazd (1).jpg wk.jpg
Zwrotnica 24 Sieradz.JPG
Co do pokrywy i wspomnianego X - w twoich elementach jest on bardzo mocno widoczny, a to jest tylko lekkie uwypuklenie usztywniające blachę. Myślę, że lepiej będzie wyglądał przeszlifowany lekko papierem.
Swoje drukowałem z dokładnym odwzorowaniem i niestety są minimalnie za mało wypukłe, ale może podkładem i łoszem je wydobędę.
PSX_20210917_111144.jpg
 

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.692 58 9
Zamontowałem wrota i po analizie czasu potrzebnego na nietypowe, ambitniejsze rozwiązanie pod-makietowe,
zdecydowałem się jednak na fabryczne mechanizmy, ale je trochę zmodernizowałem i przystosowałem do serw sg90.
Zobacz załącznik 707443
Zobacz załącznik 707446
Mechanizmy są powyżej światła bram, pod samym dachem i od frontu są prawie niewidoczne. Dodatkowo pomalowałem ich krawędzie na brązowo, tak by imitowały belki drewniane. Z tej perspektywy dojrzy je jedynie maszynista.
Zobacz załącznik 707444
Tak szopa prezentuje się od frontu, z zamkniętymi wrotami.
Zobacz załącznik 707445
Czy owe serwa są na wyposażeniu czy trzeba osobno dokupić?
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Na pierwszym planie kupne kanały pędniowe "podobne", na drugim planie własnej produkcji - zbliżone do stosowanych na PKP kanałów z rur stalowych - wszystkie po waloryzacji
20210920_073454.jpg

oraz nowe kanały rurowe - własnej produkcji - świeżo po malowaniu.
20210920_073439.jpg
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Przy okazji mam pytanie:
- co ile metrów stosuje się zwrotnie odchylne na łukach i ......... (brakuje mi nazwy) na prostych odcinkach ?
- czy zamiast wielu zwrotni załomowych na przeciw zwrotni głównej, po drugiej stronie toru można zbudować dużą zwrotnię murowaną, z dużą pokrywą, z wieloma krążkami wewnątrz?
nastawnia mechaniczna2.png
 

gemol

Aktywny użytkownik
Reakcje
136 13 0
Do 5 stopni odchyłki wystarczą słupki pędniowe /tyle można na nich odchylić/, powyżej 5 stopni trzeba stosować zwroty odchylne. Stąd im mniejszy promień łuku, tym więcej zwrotów odchylnych w stosunku do słupków pędniowych trzeba na danym odcinku pędni zastosować.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Zwroty odchylne przy łuku toru stosuje się co ok 8-10m, na prostej krążki przelotowe lokalizuje się co ok 10-12m. Można zabudować zwrotnię główną nie przy nastawni tylko po za torem.
W takim razie dokonam amputacji zwrotni głównej od budynku, tym bardziej, że była fabrycznie usytuowana zbyt blisko krawędzi budynku.
Zwrotnia znajdzie się po drugiej stronie toru.
Chyba, że zostawię ją jako studnię rewizyjną, a zwrotnię główną zbuduję nową - po drugiej stronie toru.
W związku z tym, że przejście pędni od nastawni do zwrotni głównej musi* znaleźć się o w obrębie rozjazdu, odbędzie się kanałem żelbetowym pod torem.
nastawnia mechaniczna3.png

* musi, bo w innym miejscu nastawnia się nie zamieści.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Tomku, czy te kanały układasz na tłuczeń, czy tłuczeń pod kanały wydłubujesz, czy może kładziesz przed tłuczniem i obsypujesz?
W moich pracach torowych tłuczeń zawsze jest na końcu.
ii w której ręce trzymasz klej..................
Nie używam kleju. Po prostu patrzę intensywnie i "schnie w oczach"
A tu się pociąga za te wszystkie sznurki:
20210928_215039.jpg

20210928_215820.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
A tu się pociąga za te wszystkie sznurki:
Fajnie, ale dźwignie nigdy nie stoją pionowo. A takich planów na ścianie nie widziałem. Jeżeli przy urządzeniach mechanicznych jest sygnalizacja świetlna, to stosuje się plany, ale nie są płaskie, bo mają zamontowane lampki powtarzające stan semaforów i zwykle są podwieszone pod sufitem, albo stoją na odpowiednich podstawach.
 

Podobne wątki