Wracam z tematem
U mnie zapał nie ostygł, a wręcz przeciwnie - jest podsycany ciągle przez syna pytaniami "a czy długo jeszcze", "a kiedy będziemy mogli pojeździć", tak więc spinam się i działam. Sam też nie mogę się doczekać kiedy uruchomię dwa loki i kilka wagonów w które się zaopatrzyłem ostatnio.
Składana rama jest na ukończeniu, pozostaje przykręcić płytę i zawiasy i zamontować na ścianie. Zdecydowałem podzielić płytę na dwie niezależne części (prawie jak moduły). Po co? Po to aby było łatwiej ją przenosić i aby był łatwiejszy dostęp do środka płyty - jedną cześć będzie można złożyć do góry i zając się drugą.
Rama wygląda tak:
Zobacz załącznik 361454
Zobacz załącznik 361455
Zobacz załącznik 361456
Układ torowy prawie się nie zmienił. Zmieniłem trochę środek, ale nie jest to jeszcze ostateczna wersja - środek będzie wykonywany na końcu. Zastanawiam się jeszcze nad układem stacji technicznej w tunelu. Ten pierwszy tor od dołu jest trochę krótki i może się go da wydłużyć stosując zwrotnice łukowe i tory flex, ale obawiam się kłopotów z promieniem skrętu. Chcę to najpierw przymierzyć w praktyce.
Teraz, drodzy forumowicze uprzejma prośba o pomoc w doborze ustawienia i oznakowania semaforów. Mój projekt jest taki:
Zobacz załącznik 361463
Legenda: pomarańczowe kropki - semafory półsamoczynne, niebieskie kropki - tarcze manewrowe, szare kropki - semafory SBL.
Po co mi SBL? Z powodów wizualno-edukacyjnych także, ale przede wszystkim z powodów praktycznych. Czterokomorowe semafory SBL dwustawnej są ustawione przed wjazdem do tunelu i pokażą operatorowi czy można wjechać do tunelu (wolny tor na stacji technicznej - jeden wolny odcinek) lub czy można wjechać do tunelu i od razu wyjechać (dwa odcinki wolne). Ich działanie ma być automatyczne. Tak więc będą pomagały unikać pomyłek i kolizji w tunelu. Semafory są czterokomorowe, gdyż będą wyświetlały S1a - to będzie taki smaczek tej makiety.
Moje pytania:
1. Czy są jakieś uwagi do semforów? Oznaczenia literowe liczone od lewej do prawej - zgodnie ze wzrostem kilometrażu linii. Semafory SBL dla linii "lokalnej" oznaczyłem dodatkową literą L.
2. Stacja nad tunelem - tu miałem problem jak oznaczyć semafory i tarczę manewrową, ale chyba trzeba dać jakąś nową numerację, ABC ? Czy ustawienie semaforów jest poprawne?
3. Czy tarcza Tm4 jest potrzebna?
4. Czy na terenie stacji postojowej (środek makiety) też dawać tarcze manewrowe?
5. Pojawiły się dwie małe nastawnie. Czy taka lokalizacja jest w porządku? Na przystanku na górze będzie też jakaś mała nastawnia - może razem z dworczykiem.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.