• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa [Makieta] Powrót do marzeń z młodości

OP
OP
wojtek1951

wojtek1951

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 0 3
IMG_0951[1].JPG
Przy pierwszej uliczce mojego miasteczka stoją już dwa domy.Czy ktoś zna jakiegoś producenta kostki brukowej na drogi ,ale nie w planszy tylko jako osobne elementy.Pozdrawiam.
 
OP
OP
wojtek1951

wojtek1951

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 0 3
Te płytki chodnikowe i krawężniki są z tego właśnie żródła. Co do tych pokazanych płytek przez FENIKSA to one na jezdnie w moim miasteczku nie pasują .Nie widziałem jezdni ułożonej z takich płyt.Raczej to rzadkość.
 
OP
OP
wojtek1951

wojtek1951

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 0 3
Masz racje.Mi też się tak wydaje.Przy tym odcinku chodnika zeszlifuję górę krawężnika trochę nieprawidłowo.Przy następnych zjadę duł .Po położeniu nawierzchni drogi ten efekt będzie mniej widoczny.Inną opcją jest podklejenie tektury pod chodnik.Lecz wtedy budynki będą za nisko.A zatem trzeba by było podkleić tekturą całą powierzchnię zajmowaną przez miasteczko.
 
OP
OP
wojtek1951

wojtek1951

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 0 3
Tak jak wspomniałem poprzednio zdecydowałem się podkleić całą powierzchnię miasteczka tekturą aby zniwelować różnicę wysokości pomiędzy chodnikiem a krawężnikiem.Począwszy od chodnika przy kościółku jest on już na prawidłowej wysokości.
IMG_0957[1].JPG
IMG_0961[1].JPG
IMG_0967[1].JPG
IMG_0969[1].JPG
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
Super klimacik, szczególnie w połączeniu z tłem :) (y)
Jakie masz zdanie na temat tej bramy przed kościołem? Dla mnie będzie miała sens, jeśli krawężnik obniżysz do poziomu ulicy w tym miejscu.
Co Ty na to, Wojtku? :)
Ciągle obserwuję i kibicuję....i się inspiruję :)
 

Inkson

Moderator
Zespół forum
BGM
Reakcje
1.404 28 0
Znowu plama.Oczywiście że masz rację.Postaram się to poprawić.
No niekoniecznie plama. Bo to, że jest duża brama nie oznacza, że musi tam wjechać samochód. U nas przy dwóch kościołach gdzie jest duża brama są w nich schody co jest równoznaczne z tym, że takie szerokie bramy są tylko dla poruszania się ludzi.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
Po analizie wpisów kolegów, racja - nie musi być podjazdu, ALE: przyjrzyjcie się zdjęciu, bramie i dziedzińcowi. Czy tam się da otworzyć tą bramę bez zahaczenia o schody lub jakiś samochód stojący przy krawężniku?
Brama super, ale nie ma tu miejsca na nią za bardzo. Ale to tylko moje odczucie :)
 
OP
OP
wojtek1951

wojtek1951

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 0 3
W końcu znalazłem odpowiedni materiał na jezdnie w miasteczku.Zamontowałem także lampy uliczne.Budynki są podświetlane.W przyszłości zaprezentuję zdjęcia nocne.Brak nazw ulic i numerów budynków.Już niedługo się pojawią jak i budynki po drugiej stronie ulicy.
IMG_1025[1].JPG
IMG_1027[1].JPG
IMG_1021[1].JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Ładnie to wygląda, ale ten kościół wydaje mi się trochę za mały w stosunku do sąsiedniego domu, a także w stosunku do stojącej przed wejściem postaci mężczyzny. Czy to na pewno właściwa skala?
 
OP
OP
wojtek1951

wojtek1951

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 0 3
Makietę staram się utrzymać w okresie trzeciej epoki.Co do skali kościoła to wygląda to tak.Jak wspomniałem już wcześniej ,miasteczko będzie składało się z około 25-30 budynków.Projektując ich rozmieszczenie jak i ich styl który chciałem aby był w miarę polski , zawęziłem sobie pole wyboru.Odpadł prawie cały Vollmer no i typowo niemieckie budynki.W związku z tym kilka budynków w tym właśnie kościół jest w skali HO/TT co niestety jest trochę widoczne.Myślę jednak że przy dużym skupieniu budynków jakie zakłada mój projekt ,ta różnica będzie mało widoczna.
 

Podobne wątki