• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa [Makieta] Powrót do marzeń z młodości

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.216 86 30
Jak coś to mam na zbyciu "spłaszczonego R2D2" z tego zestawu Auhagena ze strażnicą przejazdową z czerwonej cegły.
:)
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
I teraz mamy zgryz :mad: :D
Tamta była może bardziej polska, ale patrząc na rogatki, dla mnie zbyt nowoczesna i jakoś gryzła się z całością.
Po drugie....czy to aby na pewno makieta przedstawiająca Polskę? Nie pamiętam, ale patrząc po całości, nie koniecznie musi taka być.
Ta bardziej pasuje klimatem do otoczenia. Szczególnie biorąc pod uwagę kwestię nam wszystkim dobrze znaną: makieta, to odwzorowanie rzeczywistości z koniecznością pójścia na pewne (większe lub mniejsze) kompromisy.
Ta szafa, to dla mnie ten kompromis :D
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
Ta pierwsza była lepsza ale za duża bo to szafa bardziej energetyczna niż srk. Szafa do urządzen srk jest mniejsza i zdecydowanie "cieńsza" i postaw ją przy ścianie budynku, a nie przy sygnalizatorze bo dla stojącego przy windzie zasłania przejazd.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Tamta była może bardziej polska, ale patrząc na rogatki, dla mnie zbyt nowoczesna i jakoś gryzła się z całością.
Po drugie....czy to aby na pewno makieta przedstawiająca Polskę? Nie pamiętam, ale patrząc po całości, nie koniecznie musi taka być.
Ta bardziej pasuje klimatem do otoczenia. Szczególnie biorąc pod uwagę kwestię nam wszystkim dobrze znaną: makieta, to odwzorowanie rzeczywistości z koniecznością pójścia na pewne (większe lub mniejsze) kompromisy.
Ta szafa, to dla mnie ten kompromis
Niestety, ale nie mogę się zgodzić z takim podejściem. Za nowoczesne są też sygnalizatory świetlne, szczególnie do tych antycznych rogatek, a poprzednia szafa stylem do sygnalizatorów doskonale pasuje, tylko była za gruba i źle ustawiona, jak napisał Tomek. Sam autor przyznał:
Ta szafa którą wstawiłem jest trochę za duża jak znajdę coś mniejszego to zamienię.
Po drugie, kolega Wojtek sam pośrednio napisał, że to ma być w Polsce (przynajmniej ja to tak odebrałem):
.Cały mój tabor to PKP ten parowóz dostałem w prezencie......Jeżeli chodzi o dzwon to fakt w Polsce ich nie było,chyba że pod zaborami.Mogę go wywalić
Dla mnie kompromis to pójście na uproszczenia, nieodwzorowanie pewnych detali, skrócenia odległości czy ciasne łuki, ale nie wstawianie czegoś tylko daltego, że ładnie wygląda i pasuje do klimatu. Ale oczywiście to tylko moje zdanie...
 
OP
OP
wojtek1951

wojtek1951

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 0 3
Tu na tym placu zbuduję miasteczko.Żadna firma mnie nie przebije.Będzie stało za pół roku ,no może trochę póżniej bo jeszcze po drodze będą wakacje.W samym różku będzie stała baszta zamkowa z kawałkiem muru obronnego.Już jest zbudowana.W środku miasteczko około 25-30 budynków też już kupione.W centrum ryneczek ze skwerkiem dla zmęczonych i turystów.Będzie także poczta ,kościół no i wiele innych atrakcji.Wszystkiego nie zdradzam.
IMG_0887[1].JPG
 
P

Paweł Piotr

Gość
Jeśli mają to być realia polskie, to należy stosować także polskie zasady -
Ie-4 (WTB-E10), § 59.
Urządzenia rogatkowe na przejazdach kolejowo – drogowych kategorii A
1. Napędy rogatkowe na przejeździe kolejowo – drogowym należy z zasady tak sytuować
względem drogi, aby drągi rogatkowe po zamknięciu przejazdu kolejowo – drogowego
były ustawione prostopadle do osi drogi. W przypadku zastosowania dwóch napędów
rogatkowych należy instalować je po prawej stronie drogi. Przykłady usytuowania zapór
przedstawia rysunek.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Te rogatki są tak stare, że musiały być postawione bardzo dawno temu, kiedy te zasady jeszcze nie obowiązywały. Dyskutowaliśmy już o tym na poprzedniej stronie (Tomek K zwrócił na to uwagę).
 
P

Paweł Piotr

Gość
Zasady te jak najbardziej obowiązywały, tyle, że formalnie zostały spisane w formie przeze mnie przedstawionej (Ie-4[WTB-E10]) - wystarczy prześledzić stare fotografie...
Zasada zamykania w pierwszej kolejności wjazdu na przejazd, a potem wyjazdu jest właśnie realizowana przy drągu zamykającym całą szerokość jezdni poprzez umieszczenie napędu drąga z prawej strony drogi.. i jest to zasada dobrze starsza od przepisów WTB-E10..
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
P

Paweł Piotr

Gość
Ładne. Ale rogatki są za blisko torów moim zdaniem.
Zarzut całkowicie zasadny. Wracając do przepisów dotyczących rogatek przytaczam cytat z dawnej instrukcji E4:
paragraf 12:

5. Przy terenowym montażu urządzeń rogatkowych powinny być przestrzegane następujące zasady:
1) stojaki rogatkowe należy ustawiać z prawej strony drogi patrząc na przejazd z każdej strony skrzyżowania;
2) przyrząd nastawczy rogatki powinien znajdować się od strony toru kolejowego;
3) drągi oraz inne części urządzeń rogatkowych (stojak, przyrząd nastawczy rogatki itp.) powinny być tak ustawione, aby ich odległość w najbliższym punkcie od zewnętrznej szyny toru kolejowego wynosiła co najmniej 3 m;
Oraz rysunek z tejże instrukcji - poniżej.

A od instrukcji E4 do instrukcji WTB-E10 droga daleka...
 

Załączniki

OP
OP
wojtek1951

wojtek1951

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 0 3
Jeżeli przeniosę napęd zapory na drugą stronę drogi to wtedy jakoś ujdzie?Co do makiety to wzgórze wraz z basztą zamkową jest już na swoim miejscu.
IMG_0913[1].JPG
IMG_0913[1].JPG
IMG_0914[1].JPG
IMG_0917[1].JPG
IMG_0918[1].JPG
IMG_0919[1].JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Zasady te jak najbardziej obowiązywały, tyle, że formalnie zostały spisane w formie przeze mnie przedstawionej (Ie-4[WTB-E10]) - wystarczy prześledzić stare fotografie...
Może i obowiązywały, ale najwyraźniej nie były przestrzegane - albo nie wszędzie. Sam w latach 1980-tych przenosiłem w ramach remontów napędy rogatek z jednej strony drogi na drugą. Pamiętam zarządzenia, że przy okazji generalnego remontu urządzeń na przejazdach należy to doprowadzać do zgodności z nowymi (wtedy, ale nie wiem o jak dawna) zasadami.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.944 15 2
Kolega zdrada ma rację wieża jest za ładna. Jako "fan" zniszczenia. uważam, ze aż się prosi o spękany mur, kolor fugi oraz podrdzewiały dach. Tak jak jest jest zbyt monolitycznie.
 

raf_oct

Znany użytkownik
Reakcje
247 3 0
Bardzo ładna roślinność na wzgórzu, na wyższym bardziej w oddali można by postawić większy obiekt w mniejszej skali.Wieża bramna może być krótko po remoncie,ale fugi są(y)
 
OP
OP
wojtek1951

wojtek1951

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 0 3
Mam pytanie?Czy ktoś próbował do takiej rampy wykonanej z gąbki jak na zdjęciu przymocować korek i tory.Ja na razie ukształtowałem korek a potem nie wiem czy po przyklejeniu go do rampy nie będzie problemu z montażem torów.Bo gdyby tak to musiał bym montować tory do korka i dopiero cały zestaw do rampy.Jakieś rady.
IMG_0923[1].JPG
 

Podobne wątki