• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Makieta parowozowni "Niekłańsk"

OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#41
Tory od obrotnicy do początku lewego segmentu są już wklejone na stałe. Trzy rozjazdy segmentu środkowego otrzymały zwrotniki i są przestawiane ręcznie (jak w naturze) za pomocą dźwigni. Teraz czas na dużą szopę, jej kanały i tory do obrotnicy.

DSC03680.JPG

DSC03686.JPG DSC03684.JPG

Powstał też pierwszy film z przejazdu BR64…
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#42
Dzisiaj kanały do dużej szopy dostały oświetlenie. Ponieważ szopa większa jest późniejsza, to dostarczono nowszy typ lamp z oprawkami z podkładek 3 mm. Główny kanał naprawczy otrzymał także swoje wyposażenie, podnośnik do osi.
IMG_2014.JPG IMG_2012.JPG IMG_2011.JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#44
Zakończyłem montaż oświetlenia w kanale do wyjmowania/wstawiania osi lokomotyw. Brakuje jeszcze szyn na podłodze. Oto kilka zdjęć wieczorową porą…
IMG_2024.JPG IMG_2022.JPG IMG_2030.JPG IMG_2027.JPG IMG_2035.JPG
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#48
...czy coś takiego widziałeś , czy też to imaginacji dzieło.
Podnośnik był trochę wzorowany na Bw Ottbergen, przy czym w Ottbergen są dwie prowadnice hydrauliczne, a w moim modelu są cztery i to śrubowe :

IMG_2039.JPG
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#49
a tu inne rysunki z literatury :
 

Załączniki

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.944 15 2
#52
Wygląda niesamowicie. W zasadzie nie pozostaje mi nic innego jak pogratulować pięknie wykonanej pracy. Na krytykę zabrakło miejsca. Wypełnił je szczery podziw. Nie zapominając o opadniętej szczęce.
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#57
Zdradzicie jak uzyskaliście efekt "mokrości"?
Już wyschło, bo to była zwykła woda, ale kałuże na stałe będą później robione.

A dzisiaj :
szyny zostały zeszlifowane przy krawędzi obrotnicy i ułożone jeszcze na sucho w kierunku dużej szopy…
No i deski pomostu dostały lekkiej patyny, a podrdzewienie i patyna konstrukcji stalowych czeka na mistrza Strojka !
IMG_2110.JPG IMG_2113.JPG IMG_2111.JPG IMG_2109.JPG IMG_2112.JPG IMG_2115.JPG

P.S. Daniela telefon trochę przebarwia na żółto, moje zdjęcia oddają bardziej prawdziwą barwę.
 
Ostatnio edytowane:

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.029 494 29
#59
Płyty środkowego kręgu są strasznie spękane, ciekawe dlaczego, wieniec torowy jest na osobnym fundamencie, oś obrotu obrotnicy także, widać szczeliny dylatacyjne czyli albo wspomniany został wylany na miejscu, albo ułożony z prefabrykatów, dlaczego więc nie poddawany bezpośrednio działaniu sił związanych z obciążeniem obrotnicy, popękał tak szpetnie.
I jeszcze jedno, czegoś tu brakuje, w tej wielkości winno to być bo nawet w H0 da się to zrobić, kiedyś wykonałem komercyjny model obrotnicy w Wolsztynie, z działającym mechanizmem.. czego drodzy koledzy.
Ze stanu obecnego wysnuwam wniosek że o tym czymś zapomniano i nie będzie tego, a szkoda.
 

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
487 0 0
#60
Widać koledzy w natłoku prac przegapili ów element , ważny z punktu widzenia bezpieczeństwa wjazdu i zjazdu z obrotnicy .;)
A może jeszcze nie jest zamontowany ?
Jak na razie wrażenie robi a co będzie po skończeniu :eek:
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki