• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta otwierana

#1
Witam,
Żeby nie było, że w TT się nic nie buduje i nic nie pokazuje, rozpocznę wątek budowy makiety.
Początek był ok. rok temu i część zdjęć jest już historyczna w tym momencie. A zaczynało się tak:

Projekt układu po wstępnym oszacowaniu możliwości powierzchniowych
szafa5bw.jpg
Skrzynka
IMG_20180311_124853.jpg IMG_20180311_134857.jpg IMG_20180311_135410.jpg
Próby układania torowiska z wykorzystaniem styroduru
IMG_20180318_114620.jpg IMG_20180318_120618.jpg
Ze stryroduru zrezygnowałem bo skończyło się to tak:
SAVE_20180503_161312.jpg
Po zdjęciu szwów przyszedł czas na zrobienie podtorza z korka. Wydruk skopiowany przez kalki na płytę korkową
IMG_20180325_173404.jpg IMG_20180430_120921.jpg IMG_20180430_143738.jpg
IMG_20180430_145710.jpg
Kolejnym krokiem było wykonanie wzniesień - tym razem ze sklejki
IMG_20180501_150311.jpg IMG_20180501_150322.jpg IMG_20180506_183332.jpg IMG_20180506_200714.jpg

c.d.n.
 
OP
OP
W

wicy

Użytkownik
#2
Równolegle trwały prace nad kładzeniem elektryki. Całość została podzielona na bloki z zamontowanymi detektorami zajętości.
IMG_20180512_183549.jpg IMG_20180512_183607.jpg
Napędy zwrotnic wykonane z serw
IMG_20180513_175305.jpg IMG_20180513_175324.jpg
No i potrzebna też była centralka do sterowania zwrotnicami (i w zasadzie wszystkim co elektryczna na makiecie). Centralka działa bezprzewodowo z pulpitem sterujacym w postaci programu na PC. Transmisja danych odbywa się poprzez Bluetooth.
IMG_20180515_191605.jpg 1.jpg
Po położeniu pętli zewnętrznych przyszedł czas na pętle wewnętrzną na wzniesieniu. Potrzebne mi były dwa mosty, które wyrzeźbiłem z tektury samemu.
IMG_20180527_174754.jpg IMG_20180528_193544.jpg IMG_20180530_181603.jpg IMG_20180602_163110.jpg IMG_20180602_163116.jpg IMG_20180606_160831.jpg
Pozostało położyć tory na pętli wewnętrznej i wstępnie uformować nasypy
IMG_20180602_165816.jpg IMG_20180602_165819.jpg IMG_20180609_152444.jpg
Do dokończenia pełne zasilanie torów
IMG_20180623_182504.jpg

c.d.n.
 
OP
OP
W

wicy

Użytkownik
#4
Przyszedł czas na rozplanowanie środka makiety. W zamysłach powstała stacja towarowa.
IMG_20180628_120730.jpg IMG_20180718_165423.jpg IMG_20180719_164154.jpg
Na stacji w planach jest mała szopa na 2 lokomotywy, stanowisko nawęglania i nawadniania, rampa rozładunkowa towarów i być może mały magazyn, stacja paliw.
W międzyczasie rozpocząłem pracę nad budynkiem stacyjnym
IMG_20180808_180517.jpg IMG_20180819_144347.jpg IMG_20180808_195105.jpg
IMG_20190324_153300.jpg
Zaczęło mnie też korcić zrobienie przejazdy na prawą część niewykorzystanej części makiety. Niestety do tego potrzebny by był krzyżak z dwóch łuków standardowych 310mm. Nie ma czegoś takiego, więc zacząłem próby montażu we własnym zakresie.
IMG_20190328_195528.jpg IMG_20190331_135603.jpg IMG_20190331_135629.jpg
Póki co ten element jest w fazie przemyśleń i tworzenia bo trzeba było zająć się malowaniem torów i obmyślaniem peronów przed szutrowaniem.
IMG_20190429_182301.jpg IMG_20190429_182330.jpg IMG_20190504_144718.jpg IMG_20190526_141718.jpg

Na chwilę obecną makieta w trakcie budowy prezentuje się tak:
IMG_20190519_144454.jpg

c.d.n
 
OP
OP
W

wicy

Użytkownik
#10
Pomału wykańczam sobie płytę główną (mother board
) dworca:
IMG_20190629_230155.jpg IMG_20190629_230259.jpg
Płyta ma trójkątny kształt
IMG_20190623_135019.jpg
i z dwóch stron chciałbym odgrodzić ją od torów. Potrzebne mi są zatem barierki. Siatkowych unikam, wszelkie inne z profili lub rur wchodziłyby w grę, ale wolałbym uniknąć wiercenia mikro otworów pod "nogi" płotka.
Wpadł mi w oko taki wzór słupków betonowych i zrobiłem wstępnie na szybko taką przymiarkę.
IMG_20190630_152325.jpg IMG_20190630_152358.jpg
Podstawy są straszne i toporne, ale barierka trzymać się powinna i bez nich
IMG_20190630_173334.jpg

I teraz pytanie. Czy tego typu (lub podobne) barierki ze słupków betonowych mają w ogóle rację bytu na dworcu jako zabezpieczenie nieużywanej krawędzi??
 
OP
OP
W

wicy

Użytkownik
#11
Problem barierek rozwiązałem sobie sam. Gdyby kogoś interesowało to barierki betonowo-rurowe na skraju peronu są m.in. na stacji Kraków-Sidzina. Pamiętają pewnie czasy co najmniej III epoki :D
Trochę udziwniłem słupki i całość wygląda teraz tak
IMG_20190707_151648.jpg IMG_20190707_151718.jpg IMG_20190707_151735.jpg IMG_20190707_151757.jpg
 

Przemekk

Aktywny użytkownik
#12
Wyszło naprawdę fajnie, szczerze mówiąc, nie miałem pojęcia, że takie barierki były używane na PKP. Całość zaczyna robić wrażenie, mi się szczególnie podoba kiosk i ta budka telefoniczna (y)
 
OP
OP
W

wicy

Użytkownik
#13
Wyszło naprawdę fajnie, szczerze mówiąc, nie miałem pojęcia, że takie barierki były używane na PKP. Całość zaczyna robić wrażenie, mi się szczególnie podoba kiosk i ta budka telefoniczna (y)
W piątek doszedł działający zegar.
Dziś przybyła tylko skrzynka pocztowa :)
IMG_20190707_183949.jpg
Pomalutku będzie dochodziło więcej gadżetów: kosze, megafony, ławki, rozkłady, tablice nazw, itp. Tak, że następna relacja już po skończeniu dworca.
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#18
Zapomniałem dopisać - u chińczyków to mechanizm SL68 za 0,8$. U nas pierścionek za 10zł
Patrzyłem właśnie, ale widzę, że tarczę to trzeba będzie zrobić samemu, bo na tych pierścionkowych zegarkach są napisy firm produkujących. Pomysł zegara iście ciekawy. Muszę popatrzeć który będzie najbardziej pasował do skali H0. Dziękuję za podpowiedzi. (y)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Makieta i moduł TT 19
Makieta i moduł TT 37
Makieta i moduł TT 68

Podobne wątki