• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta na strychu U lub L

OP
OP
nero

nero

Użytkownik
Reakcje
2 0 0
Dodatkowo doczytałem z wiki:

"Rozjazdy trójdrożne z możliwością przejazdu w trzech kierunkach (zwykle na wprost, w lewo i w prawo) w Polsce są stosowane raczej rzadko z uwagi na skomplikowaną konstrukcję i awaryjność. Głównie stosuje się je tam, gdzie ograniczona przestrzeń nie pozwala na ułożenie dwóch zwrotnic jedna po drugiej lub ograniczała by w jakiś sposób pracę i ruch ludzi i pojazdów poza torami, czyli w zakładach przemysłowych, na torach bocznych."
Na guglu znalazłeme troche przykładów na zdjeciach wiec chyba zostanę przy W3.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Chodzi mi o coś takiego. A przy okazji eliminujemy przeciwne łuki bez wstawki prostej.

20190417_215626.jpg


"Rozjazdy trójdrożne z możliwością przejazdu w trzech kierunkach (zwykle na wprost, w lewo i w prawo) w Polsce są stosowane raczej rzadko z uwagi na skomplikowaną konstrukcję i awaryjność. Głównie stosuje się je tam, gdzie ograniczona przestrzeń nie pozwala na ułożenie dwóch zwrotnic jedna po drugiej lub ograniczała by w jakiś sposób pracę i ruch ludzi i pojazdów poza torami, czyli w zakładach przemysłowych, na torach bocznych."
Sam język i terminologia świadczą o niezbyt wielkiej wiedzy autora tego tekstu, chociaż prawdą jest, że takie rozjazdy (przypomnę: rozjazdy podwójne, nie "trójdrożne") stosuje się tylko tam, gdzie jest to absolutnie konieczne.
Na guglu znalazłeme troche przykładów na zdjeciach
A czy były to rozjazdy symetryczne, jak w tym modelu, czy niesymetryczne (gdzie odgałęzienie w jedną stronę jest przesunięte wzdłuż w stosunku do odgałęzienia w drugą stronę), bo tylko te drugie stosuje się w torach głównych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Ta strona wygląda OK, ale chciałbym zobaczyć całość. Generalnie warto byłoby spróbować wydłużyć tory stacyjne. Wydaje się, że tam, gdzie był ten rozjazd podwójny, jest jeszcze trochę zapasu, bo przed rozjazdami od strony szlaku jest jeszcze prosta, ale musiałbym zobaczyć cały układ.
 
OP
OP
nero
Reakcje
2 0 0
Ta strona wygląda OK, ale chciałbym zobaczyć całość. Generalnie warto byłoby spróbować wydłużyć tory stacyjne. Wydaje się, że tam, gdzie był ten rozjazd podwójny, jest jeszcze trochę zapasu, bo przed rozjazdami od strony szlaku jest jeszcze prosta, ale musiałbym zobaczyć cały układ.
Układ jest peawie gotowy. Muszę dodać tylko po jednym przejściu na szlaku głównym po obu stronach na prawej stacji. Zastanawiam się czy korek dać pod całością? Sporo wycinania a przestrzeni i tak jest dość mało. Może na całości dać podkład pod panele a korek tylko pod tory?
 

Załączniki

OP
OP
nero
Reakcje
2 0 0
Potrzebuję Waszą poradę. W miejscu na zdjęciu chce powiększyć obszar makiety o płytę 1300x900mm. Wyrzucić ten mały prostokąt.
Taka płyta trochę waży i zastanawiam się jak ją zamocować? Czy wystarczą mocowania na 2 bokach + jakieś wzmocnienie od spodu?
 

Załączniki

OP
OP
nero
Reakcje
2 0 0
Potrzebuję Waszą poradę. W miejscu na zdjęciu chce powiększyć obszar makiety o płytę 1300x900mm. Wyrzucić ten mały prostokąt.
Taka płyta trochę waży i zastanawiam się jak ją zamocować? Czy wystarczą mocowania na 2 bokach + jakieś wzmocnienie od spodu?
Zastanawiam się czy to podwiesić linkami do sufitu czy zrobić stelaż?
 

Podobne wątki