• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta na strychu U lub L

OP
OP
nero
Widzę, że najwięcej do powiedzenia mają wszyscy nt nie realnych projektów nowych członków forum ;)
Mam nadzieję, że nie obraziłeś się stare tory na to co napisałem, ale instalacja newralgicznych urządzeń w miejscu przejścia tajfunu w postaci 3 trójki dzieci jest nie możliwa i muszę rozwiązać to inaczej, uważam, że jest to możliwe tylko nie wiem, który sposób jest lepszy. Naprawdę nikt nie ma zdania na ten temat?? :rolleyes:
 
OP
OP
nero
Dodam jeszcze bo nie mogę edytować, że największym minusem rozwiązania zaproponowanego przez stare tory jest takie skrocenie stacji, że tor najbliżej dworca(najkrótszy) ma tylko 3 odcinki G231 co wygląda mało realistycznie. Chyba, że prawa część nie ma być odbiciem lustrzanym?
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
że największym minusem rozwiązania zaproponowanego przez stare tory jest takie skrocenie stacji, że tor najbliżej dworca(najkrótszy) ma tylko 3 odcinki G231
o_O A który tor przy zastosowaniu mojego rozwiązania skrócił się tak bardzo,moje rozwiazanie dotyczy przejścia rozjazdowego
przed/za stacją i nie ingeruje w jakikolwiek sposób w tory"wewnątrz"stacji.Nie miałem się za co obrazić,natomiast wiem z doświadczenia,
że nie ma takich "tajfunów" przed którymi nie dało by się obronić,to tylko kwestia odpowiednio mocnych zabezpieczeń:podstepny:.
 
OP
OP
nero
Najpierw było tak
Zobacz załącznik 601566
Ja zaproponowałem tak
Zobacz załącznik 601567
Ty teraz rysujesz tak
Zobacz załącznik 601568
to gdzie ja skróciłem tory przy dworcu,a jak chcesz je dłuższe zawsze możesz zrobić tak
Zobacz załącznik 601569
Ten ostatni mój rysunek zawiera dokładne położenie łuków wjazdowych. We wcześniejszym rysunku musiałem się pomylić bo nie zwracałem na to uwagi tylko na układ zwrotnic z lewej i prawej



po lewej widać jak zwrotnice łukowe BWL R3 i BWR R3 nie pasują do dalszej części, chyba że jakoś inaczej się je łączy?
Czy przy takiej wielkości makiety ten rozjazd za łukiem będzie błędem?
Dlaczego nie może być tak: (oczywiście łukowe po lewej tylko poglądowo)
strych 2018 5.jpg
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
nero
Odcinki na czerwono są tylko po to, żeby było widać zachowaną odległość między torami.
Chodziło mi o to:

Generalnie tych rozjazdów nie ma. Przejście zwrotnicowe jest na łuku.
Odcinki na czerwono są tylko po to, żeby było widać zachowaną odległość między torami.
Chodziło mi o to:

Generalnie tych rozjazdów nie ma. Przejście zwrotnicowe jest na łuku.
No ale to jest różnica 20 cm więc w czym problem, że zamiast drogich łukowych na otwieranej klapie dam zwykłe tak jak zaznaczono na czerwono?
Nadal mi nikt nie odpowiedział w czym rozwiązanie łuku jest lepsze od tego co jest zaznaczone na czerwono, a co chciałem zrobic?

Jeszcze raz podkreślam, że obwód makiety to 18mb. Po drugiej stronie również będzie stacja Ale nieco prostsza.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
No i to jest błąd. A ściśle mówiąc, może nie tyle błąd, ile niezgodność z rzeczywistością. Takich rozjazdów nie stosuje się w torach głównych zasadniczych, a już na pewno nie rozjazdów podwójnych symetrycznych. Proponowałbym użycie rozjazdu krzyżowego i połączenie tego z przejściem rozjazdowym do sąsiedniego toru głównego. To dodatkowo pozwoliłoby na wydłużenie torów dodatkowych, choć kształt płyty, na której położono te tory może spowodować, że wydłużenie będzie niemożliwe.
 

Podobne wątki