• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta na strychu U lub L

nero

Użytkownik
#1
Witam zbudowałem przez ostatnie dwa lata prosty tort. Ostatnio po adaptacji poddasza pojawiła się szansa na coś większego. Niestety kółko dwutorowe z bocznicami juz mi się znudziło ponadto bardziej lubię makietę budować niż się nią bawić. Dodatkowo mój syn miałby możliwość dobudowywania na dodatkowym stole przedłużenia makiety tak jak to się robi na podłodze.

Materiał do budowy piko a-gleis
Klimat Austria, Niemcy IV/V epoka.
Tutaj mój pierwszy pomysł znaleziony w necie ale chciałbym 3 trasy dookola zamiast 2. Może nawet 4. Z częścią schowana pod makieta dla przedłużenia trasy.
Mam dosc sporo miejsca do dyspozycji ale chciałbym trzymać się blisko ścian tak by sama pow. Makiety nie była aż tak duża.
Pokój ma 4x4m
MeinPlan.png
Macie jakiś pomysł jak zmodyfikować ten plan trasę dla 3 lub 4 składów jeżdżących bezkolizyjnie?

Dodatkowo zastanawiałem się czy nie połączyć obecnej makiety ale skłaniam się by tego nie robić
Obecna makieta wygląda tak 14681849231981886242191.jpg
http://forum.modelarstwo.info/threads/makieta-torcik-podzielony-pierwsza-realizacja.19063/
Szukam projektu który da mi frajdę z budowy na kilka lat, nie zrujnuje mi budżetu i da więcej możliwości zabawy niż obecnie.
Realizm ma mniejsze znaczenie
 
OP
OP
nero

nero

Użytkownik
#4
Moze i granat to dobra opcja. Na pocztku też byl wielki wybuch.... Kurcze jak tu ludzie troluja i przedstawiają fantastyczne wizje,
które nie dochodzą do skutku to dyskusja na 5 stron albo jaki zestaw Piko wybrać i czy moje kółko z 2 zwrotnicami jest ok :( albo plan na 150 mb torów kogoś kto nawet dioramy nie zrobił. W kazdym razie dzięki za pomoc
 
OP
OP
nero

nero

Użytkownik
#7
Tak mam tą książkę. Z młodych lat jeszcze. Szukałem tam inspiracji.
Nie znalazłem w piko takich torow:
Rozlaczenia wagonów oraz uruchamiania jakiejś funkcji poprzez uruchomienie kontaktu w szynach.
Było to przydatne przy analogowym sterowaniu. Zwłaszcza ta druga funkcja może się przydać np. Przy przejeździe kolejowym uruchamiając szlabany lub światła.
Czy roco line ma takie tory? Jak realizujecie takie funkcje? Wylała czka do rozlaczenia jakoś mnie nie przekonuje. Zwłaszcza na środku makiety
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
#9
Tak mam tą książkę. Z młodych lat jeszcze. Szukałem tam inspiracji.
Nie znalazłem w piko takich torow:
Rozlaczenia wagonów oraz uruchamiania jakiejś funkcji poprzez uruchomienie kontaktu w szynach.
Było to przydatne przy analogowym sterowaniu......
Jest też nowsza książeczka z układami torowymi na A-glajzach.
 
OP
OP
nero

nero

Użytkownik
#10
Zamierzam w makiecie zrobić podziemny dworzec (nie widoczny) czy ktoś ma jakieś doświadczenie i mógłby się podzielić doświadczeniem jak tym zarządzać? Tzn jesli będzie on na poziomie -1 jak ew. wyglądają sprawy serwisowe i dostęp?
 
OP
OP
nero

nero

Użytkownik
#11
upeogvju7kr4.jpg



Mam jeszcze jeden plan. Ponieważ niewiele jest komentarzy, co myślicie o tym planie? Ponieważ nie ma opisanych torów. Zastanawiam sie jakie R są przyjęte?
a

down1ih8bz5tx4.jpg
 

popowe

Znany użytkownik
#12
Na gruzach przeszłości nie budować, skomplikowanych i nierealistycznych dziwadeł układu torowego nie wymyślać, Ciasnoty nie stosować.
A będzie dobrze. Przy dużej powierzchni staraj się raczej zrobić coś realistycznego, nawet gdyby miało to zaowocować zdecydowanie mniejszą ilością torów.
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#13
Proponuję przeglądnąć plany z amerykańskiego Railway Modeler, myślę że znajdziesz pomysły które przypadną Ci do gustu oraz będziesz mógł zaadaptować. Angielskie PECO również publikuje takie plany, ale u nich jest dużo stacji czołowych. Załączam parę planów które znalazłem w necie ponad 10 lat temu, już nie pamiętam gdzie. Nazwy wskazują na niemieckie źródło. Jedna kratka to 50cm aby pokazać skalę makiety.

Kiedyś dostałem radę od doświadczonego modelarza makiet stacjonarnych, który mówił że najważniejszą rzeczą przy takich makietach jest to aby zachować poczucie pociągu jadącego z punktu A do B, tak to jest w realu. Wtedy makieta Ci się nie znudzi, Twoja propozycja ukrytej stacji (technicznej) pozwala na taki efekt. Zauważ też, że o wiele trudniej jest zrobić makietę na linii dwu torowej niż na jedno torowej. Mijanki (stacje) dodają nie tylko urozmaicenie ale pozwalają na większe możliwości ruchu pociągów.

HERLAS.jpg
MEHLTH.jpg
PLAUEN.jpg
REUTH.jpg
 
OP
OP
nero

nero

Użytkownik
#14
Zastanawiam się w jakisposobkontrolowcpodziemna stacje?
Raz jak pamiętać co gdzie stanie. A dwa wprzypadku wykolejenialub innych problemów jak się tam dostać?
Dzięki za inspiracje
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#15
Kontrola stacji w dzisiejszych czasach to nie problem - zajętość toru oraz micro kamerka podłączona do komputera wystarczy
Jeśli chodzi o dostęp z zwykle tory prowadzi się blisko do krawędzi zewnętrznej po jak najwęższej podstawie co daje dostęp z dwóch stron, stosuje się też sekcje makiery które można podnieść całkowicie lub na zawiasach.

Jeszcze raz mocno polecam Ci mocno parę magazynów Railway Modeler, znajdziesz tam całą masę pomysłów i rozwiązań.
 
OP
OP
nero

nero

Użytkownik
#16
Marcin Kempa nic sensownego nie masz do powiedzenia? więc oceniasz pisownię?
Niestety pisząc z telefonu nie mam możliwości edycji swojego postu...
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Podobne wątki