• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta na poddaszu

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Przepraszam skowri12 za OT, ale Trabant (sputnik) potocznie był nazywany Zemstą Honeckera który w owym czasie był przywódcą NRD, bądź mydelniczką ze względu na poszycie z duroplastu. Z Wartburgiem Trabanta łączyło między innymi zastosowanie silnika dwusuwowego który mimo wielu wad ma lepszy stosunek pojemność / moc w porównaniu z silnikami czterosuwowymi, a prym tutaj już w ogóle wiodą silniki Wankla z tłokiem obrotowym stosowanymi min w Mazdach, niestety ze względu na trudność w uszczelnieniu tłok cylinder obecnie już niestosowane.
Co do silników z tłokiem obrotowym duży wkład ma polski inżynier Gustaw Michał Różycki, a pierwszy silnik modelarski z tłokiem obrotowym zbudował Inżynier Stanisław Górski.
Wiem że trochę nie na temat ale historię warto przypominać tym bardziej ze jak widać zatraca się ona bardzo szybko:(

Co do makiety to bardzo ładne wykonanie a i rozmiary robią wrażenie bo ile już było takich projektów które nigdy nie zostały urzeczywistnione a tutaj proszę(y)
 

Pd5

Znany użytkownik
Figurka rzeczywiście bardzo fajna (podobnie jak i cała makieta(y)), ale czy te stojące worki na budzie Stara nie są trochę zbyt duże ? Mam na myśli proporcje vs burta samochodu lub kabina?
 
OP
OP
skowri12

skowri12

Aktywny użytkownik
OP
OP
skowri12

skowri12

Aktywny użytkownik
Figurka rzeczywiście bardzo fajna (podobnie jak i cała makieta(y)), ale czy te stojące worki na budzie Stara nie są trochę zbyt duże ? Mam na myśli proporcje vs burta samochodu lub kabina?
Zgadzam się, że są trochę za duże jak na worki zbożowe lub budowlane, ale chwilowo nie miałem innych. Przyjmijmy, że ładunek nie jest zbyt ciężki, w środku jest czyściwo, stare szmaty dla zakładów produkcyjnych.:)
 
OP
OP
skowri12

skowri12

Aktywny użytkownik
Witam ponownie Kolegów modelarzy, miałem małą przerwę w budowie makiety ale powoli ruszam z robotą. Poniżej parę zdjęć z postępu prac, dokończę jeszcze przejazd kolejowy i mam zamiar zająć się portem rzecznym i przylegającą do niego bocznicą.
20190629_195630.jpg
20190629_195642.jpg
20190629_195651.jpg
20190629_195707.jpg
20190629_195718.jpg
20190629_195727.jpg
20190629_195743.jpg
20190629_195754.jpg
20190629_195821.jpg
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Pięknie to wygląda. Jedna drobna uwaga. Jak już robisz taki realizm na makiecie to trzeba by zagłębić w asfalt studzienkę i kratkę kanalizacji burzowej, bo w naturze to one są nieco głębiej. Poza tym zwaloryzowałbym trochę asfalt, bo jest taki za bardzo "wylizany".
A tak w ogóle to świetnie to wszystko wygląda. (y)
 
OP
OP
skowri12

skowri12

Aktywny użytkownik
Pięknie to wygląda. Jedna drobna uwaga. Jak już robisz taki realizm na makiecie to trzeba by zagłębić w asfalt studzienkę i kratkę kanalizacji burzowej, bo w naturze to one są nieco głębiej. Poza tym zwaloryzowałbym trochę asfalt, bo jest taki za bardzo "wylizany".
A tak w ogóle to świetnie to wszystko wygląda. (y)
Witam i dziękuję za uznanie, zgadzam się, że studzienki i kratki powinny być zagłębione, postaram się coś z tym zrobić, asfalt też zwaloryzuję ale muszę podpatrzeć u profesjonalistów jak to zrobili żeby wyglądało to w miarę realnie. Do waloryzacji pozostało jeszcze parę elementów, muszę pomalować anteny na dachach, przydymić kominy, przypudrować trochę budynki itd.
 

Diesant

Aktywny użytkownik
Od razu widać, że kolega zszedł na ląd :) (serią zdjęciami z pracy) Dla mnie rewelacyjne szczegóły. Nyska i Ikarusy koło dworca i cmetrarz robią klimat ;)
 

Podobne wątki