To sa przeciez kamienie ciete, ale nie obrabiane ze wszystkich stron. Na pewno chodzilo tu nie tylko o dopasowanie do innych kamieni, ale takze o wyglad zewnetrzny. Zauwaz ze sciany oporowe np. przed wlotami do tuneli sa gladkie. Przy takich scianach chodzilo za pewne, o jak naiszybsze splywanie wody z trawy i ziemi nad sciana oporowa. W wypadku filarow mostu, nie bylo juz takiej potrzeby. Takze zawsze kiedy wznoszono takie budowle, (w przeciwienstwie do dzisiejszych gniotow) dbano o estetyke. Wszak taki ciosany kamien wyglada bardziej naturalnie, niz calkiem wygladzony i lepiej wkomponowuje sie w otoczenie. Czytalem kiedys ze nawet kiedy budowano slupy sieci trakcyjnej, stosowano nitowane wieze zwezajace sie ku gorze. Takie jak w Jaworzynie Slaskiej, czy w Walbrzychu sa bardzo dobrymi przykladami. Chociaz sa bardziej pracochlonne, to wlasnie chodzilo nie tylko o praktyke, ale i estetyke. Po tem na kolejach PKP zaczeto stosowac bramki, wlasnie dla uproszczenia roboty. Niestety nie wygladaja tak fajnie jak oryginalne poniemieckie wieze.