• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa [Makieta] Moja Makieta nieznana miejsc. w drugiej poł.lat 70

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
To wkładanie nitów nie jest tak straszne jak zaginanie tych blaszek.
Nity wkłada się stosunkowo szybko. Średnia na złączu 36 nitowym wychodzi 1 nit na 7 sekund.
Więc na ich wkładaniu spędzę jedyne 19,4h
Ale i tak przejezdność mostu planowana jest na grudzień.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Podczas przeglądania zdjęć most w internecie natknąłem się na coś takiego.
Zastanawia mnie właz w filarze mostu. Czy ktoś się orientuje czy jest to właz do prac konserwacyjnych czy może do czegoś innego?
nickt.pl-Pilchowice-wiadukt-most-kolejowy-brucke-Mauer-12.jpg
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Właśnie te ładunki są straszne. Na etapie budowy myśleć o wysadzaniu.
A tymczasem. postępy przy składaniu mostu, oraz najlepsza zaginarka do blaszek. :D
20160428_120444.jpg
20160504_133559.jpg
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Dzisiaj sobie zrobiłem przerwę od montażu na rzecz "wyłuskiwania" elementów z blach. Zebrała się całkiem niemała kopica ścinków. Już przy pierwszym moście zastanawiałem się czy można o wykorzystać do czegoś użytecznego?
Złom na makiecie?, Trochę materiału na drobne prace?
20160506_162534.jpg
 

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
Ja odpady z ramek po fototrawieniu zostawiam, czasami potrzebny jest kawałek wąskiej blaszki, zamiast ciąć mam gotowca, tak samo inne mnie przydatne w tej chwili, za dwa trzy tygodnie będą na wagę złota.
 
Nie wiem gdzie ten most ze zdjęcia jest ale pasuje mi na jakiś Dolny Śląsk.
W książce pana Przemysława Dominasa pt."Dzieje kolei doliny Bystrzycy (Weistritzthalbahn) Świdnica - Jedlina Zdrój" na stronie 64 możemy przeczytać: " (...) Do budowy filarów i przyczółków w największych obiektach używano kamienia, w mniejszych stosowani filary ceglane, rzadziej betonowe. Zdarzało się, że stosowano akcenty nowoczesne (...)jak w przypadku żelbetowego wiaduktu nad torami w okolicach Zagórza Śląskiego. Mniejsze obiekty np przepusty zwykle budowano jako kamienie płytowe lub jako kamienie sklepione, często z użyciem cegły jako opaski wzmacniającej w obrębie sklepienia."
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Zapewne tak było i w sumie w modelu nie ma to znaczenia gdyż tak czy siak po odwzorowaniu będzie wyglądało tak samo.
Ustaliłem, że w moim konkretnym przypadku most miał słupy Kamienno-betonowe.
MostKolPilch03.JPG
Mimo to nadal będzie mnie nurtować wyraźna linia na wcześniej wskazanej podporze.
p1.jpg
 
B

bobby74

Gość
Nie wiem gdzie ten most ze zdjęcia jest ale pasuje mi na jakiś Dolny Śląsk.
W książce pana Przemysława Dominasa pt."Dzieje kolei doliny Bystrzycy (Weistritzthalbahn) Świdnica - Jedlina Zdrój" na stronie 64 możemy przeczytać: " (...) Do budowy filarów i przyczółków w największych obiektach używano kamienia, w mniejszych stosowani filary ceglane, rzadziej betonowe. Zdarzało się, że stosowano akcenty nowoczesne (...)jak w przypadku żelbetowego wiaduktu nad torami w okolicach Zagórza Śląskiego. Mniejsze obiekty np przepusty zwykle budowano jako kamienie płytowe lub jako kamienie sklepione, często z użyciem cegły jako opaski wzmacniającej w obrębie sklepienia."
Konstrukcje ceglane/kamienne i owszem, ale moim skromnym zdaniem w konstrukcjach typu sklepienie łukowe - most w okolicach cytowanej jako przykład Bystrzycy :)
Imbramowice6.JPG
W wysokich podporach jak na zdjęciach powyżej cegła rozsypałaby sie jak domek z kart pod obciążeniem dynamicznym. Tam jest raczej licówka - nawet na zdjęciu widać krawędź filaru z wyraźną krawędzią okleiny jak od linijki.
Technicznie robi się to dzisiaj tak jak na poniższych zdjęciach - wprawdzie nie most, ale technika podobna
FILE974.JPG DSCF5387.JPG
 
To sa przeciez kamienie ciete, ale nie obrabiane ze wszystkich stron. Na pewno chodzilo tu nie tylko o dopasowanie do innych kamieni, ale takze o wyglad zewnetrzny. Zauwaz ze sciany oporowe np. przed wlotami do tuneli sa gladkie. Przy takich scianach chodzilo za pewne, o jak naiszybsze splywanie wody z trawy i ziemi nad sciana oporowa. W wypadku filarow mostu, nie bylo juz takiej potrzeby. Takze zawsze kiedy wznoszono takie budowle, (w przeciwienstwie do dzisiejszych gniotow) dbano o estetyke. Wszak taki ciosany kamien wyglada bardziej naturalnie, niz calkiem wygladzony i lepiej wkomponowuje sie w otoczenie. Czytalem kiedys ze nawet kiedy budowano slupy sieci trakcyjnej, stosowano nitowane wieze zwezajace sie ku gorze. Takie jak w Jaworzynie Slaskiej, czy w Walbrzychu sa bardzo dobrymi przykladami. Chociaz sa bardziej pracochlonne, to wlasnie chodzilo nie tylko o praktyke, ale i estetyke. Po tem na kolejach PKP zaczeto stosowac bramki, wlasnie dla uproszczenia roboty. Niestety nie wygladaja tak fajnie jak oryginalne poniemieckie wieze.
 
W wysokich podporach jak na zdjęciach powyżej cegła rozsypałaby sie jak domek z kart pod obciążeniem dynamicznym.
Zacytuje sam siebie ;)

Do budowy filarów i przyczółków w największych obiektach używano kamienia, w mniejszych stosowano filary ceglane, rzadziej betonowe
Nie upieram się przy swojej tezie bo budowniczym nie jestem.
Nie sądzę jednak żeby ktoś lał to z betonu a potem obkładał płytkami żeby było ładnie.
Jak będę na Dolnym Śląsku to się przyglądnę.

Ponawiam pytanie gdzie jest ten wiadukt/most ze zdjęcia?
 
B

bobby74

Gość
Nie sądzę jednak żeby ktoś lał to z betonu a potem obkładał płytkami żeby było ładnie.
Ja też się dziwię, bo filar jest bardzo wysoki i koszt obłożenia (rusztowanie, transport materiału itd.) byłby kosmiczny. Ale może ktoś tak chciał.
Poniżej przykład, jak się dzisiaj projektuje np. ściany oporowe w Niemczech - ujęcie może nie dość efektowne, ale ta widoczna ściana oporowa ma kilkaset metrów długości, jest betonowa i na połowie wysokości obłożona kamieniem :eek:
DSCF5391.JPG
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki