• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta modulowa-etap w realizacji.

OP
OP
drobcio
#81
Metro ze względu na swoją naturę nie stosuje sygnalizacji i semaforów stosowanych przez kolej więc trudno coś podpowiedzieć. Np semafory w tunelu nie maja tarcz tłowych bo są niepotrzebne, a głowice są praktycznie montowane zawsze do konstrukcji obudowy tunelu więc z konieczności maja inna konstrukcję.
Czyli nic sie nie da dobrac,nawet kolory oswietlenia typu zielone jedz,czerwone stoj?
Czyli chyba lepiej semafory wogole sobie darowac skoro nie mozna zdobyc takich jak na stacji metra bo i takie rozwiazanie jest
https://www.transport-publiczny.pl/...j-bez-semaforow-trwaja-nocne-testy-49987.html
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
drobcio
#85
Mam pytanie odnosnie odcinkow izolowanych.
Mam zamiar robic odcinki izolowanie gdybym w przyszlosci chcial makieta sterowac z pulpitu lub z komputera
Pytanie,jesli sklad ma samemu sie zatrzymywac na stacji metra,to nalezy izolowac szyny i czy obie czy tylko jedna szyne
Chodzi mi konkretnie na etapie ktorym jestem czyli dwie pierwsze skrzynki z stacja metra
Dolaczam link o co mi chodzi,zdjecia wyjasniaja uklad metra i dwie skrzynki ktore obecnie sie zajmuje
Dlugosc robocza stacji metra to 150cm na dwoch skrzynkach,sklad metra ok 80cm
Ps.Admin,moze czas aby moj watek przenieść do realizacji?
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
#86
Pytanie,jesli sklad ma samemu sie zatrzymywac na stacji metra,to nalezy izolowac szyny i czy obie czy tylko jedna szyne
Wystarczy jedna. Najlepiej zawsze na tej samej w kierunku jazdy.
Przy sterowaniu z pulpitu wystarczą moduły ABC i dekodery w lokomotywach z obsługą tej funkcji. Podłączenie modułu ABC do odcinka izolowanego zatrzyma lokomotywę. Zwarcie ABC uruchomi lokomotywę. W kierunku odwrotnym lokomotywa nie będzie reagować na ABC.
Przy sterowaniu z komputera dodatkowo możesz potrzebować moduł informacji zwrotnej. Program musi wiedzieć na którym odcinku znajduje się lokomotywa.
Ale to wszystko zależy od sterowania lokomotywami, czy sterowanie ma być w automacie czy ręcznie.
 
OP
OP
drobcio
#87
Wystarczy jedna. Najlepiej zawsze na tej samej w kierunku jazdy.
Przy sterowaniu z pulpitu wystarczą moduły ABC i dekodery w lokomotywach z obsługą tej funkcji. Podłączenie modułu ABC do odcinka izolowanego zatrzyma lokomotywę. Zwarcie ABC uruchomi lokomotywę. W kierunku odwrotnym lokomotywa nie będzie reagować na ABC.
Przy sterowaniu z komputera dodatkowo możesz potrzebować moduł informacji zwrotnej. Program musi wiedzieć na którym odcinku znajduje się lokomotywa.
Ale to wszystko zależy od sterowania lokomotywami, czy sterowanie ma być w automacie czy ręcznie.
Tzn.Kolega Marcin Pazio bedzie mi robic pulpit i cale sterowanie ale to w dalekiej przyszlosci.Obecnie potrzebuje tylko wiedziec czy tylko miedzy rozjazdami mam izolowac jeden tor czy takze w miejscu gdzie pociag bedzie sie zatrzymywal na stacji metra,bo jak juz polutuje i pomaluje szyny,bedzie po ptokach zeby go rozciac i osobny odcinek izolowany zrobic
Na tej linii beda tylko 2 sklady jezdzac w przeciwnych kierunkach jako stacja metra na osobnym poziomie
 
OP
OP
drobcio
#89
Kotwiczenie szyn na koncach modulu.Slyszalem opinie,ze szyny sie wydluzaja podczas temperatury i dlatego nie nalezy kotwiczyc,bo moze spowodowac falowanie szyn.Inni mowia,ze trzeba by nie ryzykowac wyrwaniem.A wiec jak jest?
 

Załączniki

Podobne wątki