• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

makieta modułowa

Bartosz

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam! Nazywam się Bartek i mam 15 lat. Od wielu lat planuję budowę makiety modułowej. Modelarstwem pasjonuję się dobre kilka lat. Mam sporo taboru, ale to wszystko leży w pudełkach gdyż mała pokojowa makieta tego nie pomieści. Dlatego chciałbym rozpocząć budowę makiety modułowej na lata. W załączniku podaję wymiary specjalnego pomieszczenia na ten cel. Fundusze są. Zbieram na ten cel od kilku lat.
Zdecydowałem się napisać na tym forum, aby poprosić was o radę.
1. Czy stacja główna ma mieć 4 czy 5 torów?
2. Czy układ torów jest prawidłowy?
3. Chciałbym zasilać pociagi sterowaniem cyfrowym, czy najlepszym wyborem będzie zakup zwykłego zestawu cyfrowego i podłączenie zasilania z zestawu do makiety?
4. Jak mogę sterować zwrotnicami i światłami? Przez sterowanie cyfrowe czy osobno?
5. Gdzie mogę ustawić pulpit?

8) Pozdrawiam.
 
OP
OP
B

Bartosz

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
Zapomniałem :oops: Skala- oczywiście H0 system torów Roco Line 2,1mm
P.S. Jakie rozszerzenia wchodzą, bo ani bmp, ani any mi nie chce wejść :?:
 

zbych

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#5
W pierwszym wariancje, ( Stacja końcowa i pętla), tor przy peronie pierwszym jest ślepy. Czyli, zakładamy, że będzie tam wjeżdżał skład kończący swój bieg. Myślę, że jest to do przemyślenia, mam tu na myśli dużą upierdliwość manewrową z wprowadzeniem składu ponownie do ruchu. Może zastosować jeszcze jedną zwrotnicę i połączyć jednak z głównym szlakiem. :D
 

Załączniki

  • 50,9 KB Wyświetleń: 568

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
830 33 1
#7
Witam :D . Umieszczenie na końcu modułu pętli, podniesie koszt budowy makiety, gdyż trzeba będzie izolować odcinki i dokupić odpowiednie elementy elektroniczne aby pociągów nie trzeba było zatrzymywać. Chodzi o to, że w pętli tak skonstruowanej szyna lewa staje się prawą i odwrotnie, a zdezorientowany prąd elektryczny w przypływie frustracji wywala bezpieczniki. W instrukcji sprzętu DCC jest napisane: unikać zwarcia gdyż to może być powodem uzkodzenia aparatury. Pozdrawiam i ostrzegam. 8)
 

Podobne wątki