• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta Modułowa Stacja Nowy Sącz (skrócona) H0 > Projekt<

OP
OP
KubaX_112
Reakcje
4 0 0
#61
No to tak to na planie wygląda, wymyślić i narysować plan w sumie łatwo, zrealizować go prawie niemożliwe... ale prawie robi wielką różnice więc jak kto do sprawy podejdzie z rozsądkiem to zrobi a kto nie to żuci plan do kosza, ja spróbuje go zrealizować wiem że będzie to trwało X czasu, części nie wszystkie mam, zakupić muszę 3x DKW po 90PLN każda i napędy Conrada do nich, nie przypuszczałem że się to tak przeciągnie. Pozdrawiam

PS: A czy do tych rozjazdów krzyżowych DKW trzeba czterech czy dwóch Conradów
 

Załączniki

P

Paweł Piotr

Gość
#64
Kuba, na miłość Boską, myśl, jak rysujesz!
Na Twoim ostatnim rysunku zwrotnice łukowe z lewej i prawej strony stacji są bez sensu!
Proszę, porównaj swój rysunek i mój, poniżej zamieszczony (Ost4 – punkty zaznaczone czerwoną strzałką A i B) – tak powinno być!
Ponadto proponuję Ci zmianę układu torowego wg schematu na moim poniższym rysunku.
Konieczny jest tor wyciągowy z prawej strony na przedłużeniu toru 5, żebyś mógł prowadzić manewry z tego toru w kierunku torów 7, 9, 11, 13, 15 i 19 z równoczesnym prowadzeniem ruchu pociągów po torach głównych 1 i 3 w stacji.
W proponowanym przeze mnie układzie torowym uzyskasz następującą charakterystykę torów:
Tor 5 – tor główny dodatkowy na przyjmowanie (i wyprawianie) pociągów towarowych, podlegających przeróbce w stacji;
Tor 7 – tor boczny ładunkowy (magazyny, rampy ładunkowe, plac ładunkowy);
Tor 9 - tor boczny ładunkowy (magazyny, rampy ładunkowe, plac ładunkowy);
Tor 11 – tor boczny odstawczy (do odstawiania i porządkowania grup wagonów na poszczególne punkty ładunkowe);
Tor 13 – tor boczny komunikacyjny do torów 7 i 9;
Tor 15 i 17 oraz 4, 6 i 8 – tory boczne zakończone kozłem oporowym (tory ładunkowe – magazyny, rampy ładunkowe, plac ładunkowy).
Tory boczne 7 i 8 spełniają dodatkową funkcję żeberek ochronnych dla przebiegów pociągowych po torach 5 i 2.
Ponadto taki układ torowy pozwala na zachowanie rozsądnej długości torów bocznych ładunkowych, na które będziesz odstawiał wagony towarowe.
Jeden z torów bocznych (7, 9, 15, lub 17) możesz przeznaczyć na odstawianie składów osobowych pociągów lokalnych, które w stacji kończą i rozpoczynają bieg (na torze nr 3).
Dopiero po wprowadzeniu tych zmian układ torowy stacji będzie miał sens i będzie przypominał istniejące w rzeczywistości układy torowe stacji na kolei.
Charakterystyka pozostałych torów pozostaje taka, jaką opisałem w swoich poprzednich postach.
Przemyśl sobie spokojnie i dokładnie ten schemat torowy, zanim cokolwiek dalej napiszesz i narysujesz.
Pozdrawiam
 

Załączniki

OP
OP
KubaX_112
Reakcje
4 0 0
#65
Witam, poniżej przedstawiam plan oryginalny układu torów stacyjnych i zarazem jest to odpowiedź na post: Tomek K:

dlaczego peron jest między torami 2 i 4 i przy torze 6, a nie jak "Pan Bóg" przykazał pomiędzy torami głównymi zasadniczymi 1 i 2 ? Tak się stacji nie projektuje. W Nowym Sączu jak mnie pamięć nie myli tak właśnie jest.
co prawda na moim pierwszym planie układ nie był dobry ale na tym ostatnim jest nieprawdziwy.
Pozdrawiam
 

Załączniki

DonHades

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#66
Witam
Troche moze nie na temat,ale mam pytanie czy moze mi ktos powiedziec jak obejsc ta magiczna bariere 50 w programie AnyRail do projektowania torowiska,albo podac link do darmowego programu.
Dzieki i pozdrawiam.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.943 15 2
#68
Wybacz za szczerość, ale są tak samo lipne jak moje. Są za jednolite i za jasne. Po wielokrotnych prubach uzyskałem takie ( Mieszanka czarnego czerwonego i żułtego)
 

Załączniki

  • 90,5 KB Wyświetleń: 567
  • 79,2 KB Wyświetleń: 566

Twardy

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#72
Źle to wygląda .
Kup TS-1 w sprayu firmy TAMIYA .
Tryśnij wszystko razem podkłady z szynami.
Potem zmywaczem Wamodu do akryli zmyj farbę z górnej powierzchni główki szyny .
I masz gotowe bez zbędnej zabawy .
Bo pamiętać trzeba że szyny i podkłady ulegają zabrudzeniu w taki sam sposób .
edit:
a po za szutrowaniu pudry na tłuczeń i torowisko gotowe .
 
OP
OP
KubaX_112
Reakcje
4 0 0
#73
Panowie, sprawę przemyślałem i postanowiłem jednak zakończyć ten projekt i zrobić nowy (mniejszy) w innym pomieszczeniu od podstaw. Serdecznie dziękuje Wszystkim którzy zabrali głos w temacie. Pozdrawiam
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
#74
KubaX_112 napisał(a):
Panowie, sprawę przemyślałem i postanowiłem jednak zakończyć ten projekt i zrobić nowy (mniejszy) w innym pomieszczeniu od podstaw. Serdecznie dziękuje Wszystkim którzy zabrali głos w temacie. Pozdrawiam
No to jak? Dwa, chłodne browary w jaki sposób podrzucisz? :)
 

Podobne wątki