• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta modułowa do domu

B.R. Jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#1
Ostatnim czasem mam dużo pomysłów na makiety, pokażę kolegom jeden z nich. Makieta w latach 70 XX w. w Polsce, z dwoma stacjami: wąskotorową i normalnotorową. Jak to zwykle bywa, nie mam pojęcia czy układ torów jest prawidłowy oraz gdzie powinny stanąć jakie semafory. Za pomoc będę wdzięczny. Niektórym się może wydawać, że układ torów jest podobny do makiety kolegi @Piotr Kozłowski - mają rację, wzorowałem się na Jego pierwszej makiecie , dokonałem kilku własnych przeróbek, tylko czy zgodnych z normami obowiązującymi na PKP w tamtym czasie? Różowe czworokąty to nastawnie.
 

Załączniki

Reakcje
0 0 0
#2
semafory na pewno przy zwrotnicach. Gdzie stoi stacja wąskotorowa? Widzę budynek auhagen 11383 (nie jestem pewien czy to te cyferki), ale jeśli dobrze przeczytałem cyferki to to nie wygląda na stację wąskotorową.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#6
no dobra, trochę bezsensowna odpowiedź :D, ale zgodna z prawdą
Trochę bezsensowna, bo właśnie nie całkiem zgodna z prawdą, nie mówiąc już o tym, że niewiele mówiąca. Semaforów nie ustawia się "przy zwrotnicach", ale raczej przed rozjazdami (nie zwrotnicami), oczywiście nie przed każdym rozjazdem, tylko w określonych miejscach. Trudno w jednym zdaniu opisać zasady ustawiania semaforów, łatwiej byłoby zaproponować ich ustawienie w konkretnej sytuacji. Problem w tym, że układ torowy tej makiety ma tak niewiele wspólnego z rzeczywistością, że nie potrafię zaproponować sensownej lokalizacji semaforów. Proponowałbym analizę rzeczywistych układów torowych oraz innych makiet, by zorientować się o co chodzi. Przede wszystkim, jak często powtarzam, należałoby wyraźnie rozgraniczyć obszar stacji (w tym torów przyjazdowo-odjazdowych i lokomotywowni) i szlaku. Po drugie, zawsze trzeba sobie wyobrazić, jak będą wyglądały przebiegi pociągów i manewrów. Taka analiza (choćby palcem po rysunku) często daje sporo do myślenia.

Jeśli chodzi o wąskotorówkę, to jej układ pozwala w zasadzie wyłącznie na ruch wahadłowy wagonu motorowego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#8
Z tego, co widzę, to nie jest OK, ale na tych rysunkach praktycznie nic nie widać. W każdym razie semafory są rozmieszczone w dziwnych miejscach, a całość, jak pisałem, ma niewiele wspólnego z rzeczywistością.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#9
Wydaję mi się, że taki układ będzie ok
To wydaje Ci się, czy nie jesteś pewien.
Ogólnie to shit tak delikatnie mówiąc, może w zamian warcaby, zamiast zawracać nam d*** jakimiś fantasmagoriami.
Czy Ty wiesz o co ci chodzi ,czy sondujesz forum w nadziei że ktoś Ci coś zaproponuje.

Moderator usuwać oszołomów, natychmiast.
 

Andrzej Witowski

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#10
@Paweł R skąd u Ciebie takie podejście? Widać, że kolega chciał się poradzić a Ty takimi wpisami tylko zrażasz , także myślę że raczej Twój wpis jest "shite" delikatnie mówiąc.
;)
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#13
Przepisy są dobre na prawdziwej kolei. Powtórzę to trzeci raz: ten układ jest tak daleki do rzeczywistości, że nie da się tu w prosty sposób zastosować przepisów E 10.
 

Podobne wątki