Re: [Relacja] Makieta-tort w skali H0
Rozstawienie i rodzaj sygnalizatorów na posterunku ruchu są ściśle związane z rodzajem ruchu, jaki ma się na tym posterunku ruchu odbywać oraz z typem urządzeń srk, jakie na tym posterunku są zabudowane (pośrednio z epoką modelarską, określającą czas, jaki jest modelowany).
Z Twojego plany wynika, że odległość L pomiędzy semaforem wjazdowym A i semaforem wyjazdowym B spełnia zależność: 250 m < L < Lh, gdzie Lh oznacza długość obowiązującej drogi hamowania.
Zatem semafor wjazdowy A będzie podawał następujące wskazania:
1. S1
2. S2 – tylko wtedy, gdy semafor B będzie podawał sygnał S2
3. S13 – gdy semafor B podaje sygnał S1.
4. Sz.
Semafor wjazdowy D będzie podawał następujące wskazania:
1. S1
2. S2 (wjazd na tor 2)
3. S13 (wjazd na tor 3.
4. Sz.
W obecnych przepisach, w przypadku możliwości wjazdu na tor zakończony kozłem oporowym, zamiast wskaźnika W4 wymagany jest semafor zaporowy z jednym światłem czerwonym, wskazującym stale sygnał S1.
Ilość komór na semaforach wyjazdowych zależy od ilości i jakości podawanych sygnałów zezwalających na wyjazd, co jest zdeterminowane przede wszystkim układem torowym. Z twego planu wynika, że semafor wyjazdowy B podaje sygnał zezwalający na wyjazd tylko w kierunku toru 1 (po zwrotnicach ustawionych „na wprost”) – zatem wyjazd może się odbywać z największą dozwoloną prędkością na sygnał S2. Musi zatem posiadać co najmniej dwie komory: ze światłem czerwonym dla sygnału S1 i ze światłem zielonym dla sygnału S2.
Semafor wyjazdowy C sygnalizuje wyjazd z toru 3 na tor 1 (tzw. wyjazd z krzywego) i będzie podawał sygnał S10, musi zatem posiadać co najmniej trzy komory: ze światłem czerwonym dla sygnału S1, ze światłem zielonym i światłem pomarańczowym dla sygnału S10.
Semafory wyjazdowe B i C mogą dodatkowo posiadać komorę ze światłem białym – w celu podania sygnału Sz lub Ms2 (lub obydwu tych sygnałów), jeśli przewidywane są jazdy manewrowe od tych semaforów. Jeśli jednak na semaforach wyjazdowych przewiduje się wyświetlanie sygnału Ms2, to powinno się również ustawić tarcze manewrowe dla sygnalizowania powrotnych jazd manewrowych, w miejscach, od których takie jazdy będą się odbywały.
Na swoim rysunku umieściłeś wskaźniki W3, które tu nie mają absolutnie żadnego zastosowania i jest to błąd (należy je usunąć).
Pozdrawiam