Re: Makieta - tort - powrót do marzeń z dzieciństwa
W dawniejszych czasach gdy były rogatki tylko mechaniczne ustawiało się je tak jak było wygodniej doprowadzić pędnie. Potem na przełomie lat sześćdziesiatych i siedemdziesiątych pojawiły się napędy elektryczne ale do rogatek mechanicznych, które umieszczano tuż koło stojaka z rogatką i wtedy problem prowadzenia pędni zniknął i wtedy wprowadzono zarządzenie, że rogatka musi stać tak aby przy zamykaniu najpierw zamykała wjazd a potem wyjazd. Powstał nawet program dostosowywania rogatek do postanowień instrukcji E4 w której ten przepis umieszczono. Potem powstały napędy elektryczne sterujące dragiem rogatkowym bezpośrednio stosowane obecnie i teraz każdy przejazd kat. A i B (czyli z rogatkami sterowanymi przez dróżnika lub samoczynnymi) musi odpowiadac tej zasadzie. To co widać na zdjęciach to dowód niechlujności obsługi i utrzymania gdyż konstrukcja napędu mechanicznego rogatki jest taka, że w położeniu końcowym otwartym musi ona stać pionowo bo inaczej grozi to jej samoczynnym opadnięciem. Czyli te na zdjęciach są albo nie otwarte do końca (bo się nie chciało dokręcić korbą do końca), albo mają w bardzo złym stanie trasy pędniowe.
W dawniejszych czasach gdy były rogatki tylko mechaniczne ustawiało się je tak jak było wygodniej doprowadzić pędnie. Potem na przełomie lat sześćdziesiatych i siedemdziesiątych pojawiły się napędy elektryczne ale do rogatek mechanicznych, które umieszczano tuż koło stojaka z rogatką i wtedy problem prowadzenia pędni zniknął i wtedy wprowadzono zarządzenie, że rogatka musi stać tak aby przy zamykaniu najpierw zamykała wjazd a potem wyjazd. Powstał nawet program dostosowywania rogatek do postanowień instrukcji E4 w której ten przepis umieszczono. Potem powstały napędy elektryczne sterujące dragiem rogatkowym bezpośrednio stosowane obecnie i teraz każdy przejazd kat. A i B (czyli z rogatkami sterowanymi przez dróżnika lub samoczynnymi) musi odpowiadac tej zasadzie. To co widać na zdjęciach to dowód niechlujności obsługi i utrzymania gdyż konstrukcja napędu mechanicznego rogatki jest taka, że w położeniu końcowym otwartym musi ona stać pionowo bo inaczej grozi to jej samoczynnym opadnięciem. Czyli te na zdjęciach są albo nie otwarte do końca (bo się nie chciało dokręcić korbą do końca), albo mają w bardzo złym stanie trasy pędniowe.