P
Re: mały tort
Odległość tarczy ostrzegawczej od semafora jest uzależniona od dopuszczanej maksymalnej prędkości na danej linii kolejowej i wynosi ona od 1600 m do 250 m.
Ilustrują to poniższe rysunki (tabela podaje też wyliczenie tych odległości dla poszczególnych skal modelarskich).
W zależności od stopnia realizmu oddawanego w modelu oraz możliwości przetrzennych, jakimi się dysponuje, odległości te są z oczywistych względów są redukowane.
Sygnalizatory winny być tak ustawiane, by obserwacja ich wskazań była widoczna z wymaganej odległości, w zależności od kategorii linii oraz dopuszczalnej maksymalnej prędkości dla danej linii i wynosi:
1. dla linii magistralnych i pierwszorzędnych co najmniej 400 m;
2. na liniach drugorzędnych - co najmniej 300 m;
3. na liniach znaczenia miejscowego co najmniej 100 m.
Przepisy dopuszczają możliwość stosowania świetlnych tarcz ostrzegawczych przed semaforami kształtowymi i trudno wyznaczyć określony czas, gdy takie rozwiązania zaczęto stosować - wynikało to bardziej z określonych warunków miejscowych, gdzie było utrudnione prowadzenie pędni drutowej to tarczy ostrzegawczej, lub likwidowano takie pędnie z powodów oszczędnościowych.
Więcej na ten temat można poczytać tu:
http://www.modelarstwo.info/kolej/sygna ... ja-na-pkp/
W przypadku Twojego modelu, który przedstawia raczej linię znaczenia miejscowego, z powodzeniem można użyć tarcz ostrzegawczych dwustawnych (bez strzały) do semaforów wjazdowych.
Pozdrawiam
Odległość tarczy ostrzegawczej od semafora jest uzależniona od dopuszczanej maksymalnej prędkości na danej linii kolejowej i wynosi ona od 1600 m do 250 m.
Ilustrują to poniższe rysunki (tabela podaje też wyliczenie tych odległości dla poszczególnych skal modelarskich).
W zależności od stopnia realizmu oddawanego w modelu oraz możliwości przetrzennych, jakimi się dysponuje, odległości te są z oczywistych względów są redukowane.
Sygnalizatory winny być tak ustawiane, by obserwacja ich wskazań była widoczna z wymaganej odległości, w zależności od kategorii linii oraz dopuszczalnej maksymalnej prędkości dla danej linii i wynosi:
1. dla linii magistralnych i pierwszorzędnych co najmniej 400 m;
2. na liniach drugorzędnych - co najmniej 300 m;
3. na liniach znaczenia miejscowego co najmniej 100 m.
Przepisy dopuszczają możliwość stosowania świetlnych tarcz ostrzegawczych przed semaforami kształtowymi i trudno wyznaczyć określony czas, gdy takie rozwiązania zaczęto stosować - wynikało to bardziej z określonych warunków miejscowych, gdzie było utrudnione prowadzenie pędni drutowej to tarczy ostrzegawczej, lub likwidowano takie pędnie z powodów oszczędnościowych.
Więcej na ten temat można poczytać tu:
http://www.modelarstwo.info/kolej/sygna ... ja-na-pkp/
W przypadku Twojego modelu, który przedstawia raczej linię znaczenia miejscowego, z powodzeniem można użyć tarcz ostrzegawczych dwustawnych (bez strzały) do semaforów wjazdowych.
Pozdrawiam
Załączniki
-
99,3 KB Wyświetleń: 790
-
19,1 KB Wyświetleń: 789